Zavrieť

Porady

Práca v archíve - ako začať

Dobrý deň, vedel by mi nikto poradiť ako začať upratovať archív? V práci (štátna organizácia) mi dali za úlohu uložiť archív, dlhé roky sa tomu nikto nevenoval, len pribúdali šanóny, krabice,....a teraz to treba všetko prezrieť a nejako uložiť. Čo všetko budem k tomu potrebovať?
Ďakujem, každá rada pomôže
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Naštudovať
    395/2002 Z. z.Zákon o archívoch a registratúrach
    628/2002 Z. z. Vyhláška o archívoch a registratúrach
    Registratúrny plán a registratúrny poriadok organizácie
    a postupovať podľa nich.

    Ak je to možné vyžiadaj si školenie k tejto problematike.

    Ešte doplním, na spracovanie návrhu na vyradenie reg. záznamov sa spravidla ustanovuje štatutárnym organom "vyraďovacia komisia" - malo by to byť uvedené v reg. poriadku.
    Naposledy upravil avalik : 09.05.15 at 15:12
    avalik doplnila som odpoveď

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    no, ja by som začala tým, že by som dokumentáciu podelila po rokoch a potom by som delila po oboroch, teda mzdy, faktury, uzavierky, zmluvy.... No a ked by som mala takéto hrubé členenie, začala by som s tým, ktoré dokumenty sa dajp skartovať, ktoré treba odkladať ďalej...
    avalik Nemôže postupovať podľa seba - musí sa držať reg. poriadku keďže píše, že je štátna organizácia (predpokladám, že mzdové a personálne veci majú uložené samostatne ale väčšina dokumentácie bude z ich činnosti): § 16 (3) Pôvodca registratúry, ktorý je orgánom verejnej správy, právnickou osobou zriadenou orgánom verejnej správy, právnickou osobou zriadenou zákonom alebo právnickou osobou, ktorej postavenie upravuje zákon, je povinný vypracovať aj registratúrny poriadok.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    avalik ake sposoby mas na mysli - zadavatelka píse o fyzických dokumentoch - tam je nutné kazdy jeden papier prezriet, skontrolovat lehotu ulozenia a ak uz uplynula tak zaradit do zoznamu reg. zaznamov navrhnutych na vyradenie, po jeho schvaleni vykonat likvidaciu, sposobom uvedenym v reg, poriadku, ostatne zaznamy ulozit podla schvalenych pravidiel v organizacii - aby vyradovanie bolo v buducnosti jednoduchsie
    misoft Myslel som tú "klasickú" (tebou spomínaná) a digitálnu archiváciu...

    Ale v jednom som mal pravdu ---- treba hóóóóódne času.....
    avalik no nepredpokladam, ze maju spracovanu dig. archivaciu, ked zadavatelka pise, ze sa tomu dlhe roky nik nevenoval - najprv musia zlikvidovat co sa da v papierovej podobe a neskor spracovat "projekt" na dig. archivaciu - ale to je vhodne spojit s digitalnym spracovanim reg. zaznamov ... a ak to nie je org. so zdatnym IT oddelenim tak to bude na dlhe lakte
      zbaliť

    Práca v archíve - ako začať

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.