Obráť sa na bankového ombudsmana, ak si myslíš, že banka porušila etický kódex pri tvojom investovaní peňazí a nehájila tvoje záujmy.
Na ombudsmana sa môže obrátiť spotrebiteľ, ktorý sa domnieva, že banka, pobočka zahraničnej banky alebo sporiteľňa (ďalej len „banka“) pri poskytovaní bankových služieb a produktov poškodila jeho záujmy a neuskutočnila nápravu na základe sťažnosti/reklamácie spotrebiteľa.Rovnaké práva ako spotrebiteľ má v zmysle tohto predpisu aj iná osoba, ktorá sa domnieva, že banka voči nej porušila pravidlá etického správania sa, ktoré je banka povinná dodržiavať na základe rozhodnutia Zhromaždenia členov Slovenskej bankovej asociácie, a to v prípade, ak banka neuskutočnila nápravu na základe jej sťažnosti/reklamácie.
http://www.bankovyombudsman.sk/wp-co...dex_140101.pdf http://www.bankovyombudsman.sk/sk/
14
Finančné poradenstvo
14.1
Vždy vám pomôžeme pri rozhodovaní pre vhodný produkt vzhľadom na vaše finančné a životné potreby. Poradíme vám aj ako zabezpečiť praktické detaily, aby ste jednoducho a rýchlo splnili podmienky na uzavretie zmluvy o vybranej finančnej službe.
14.2
V prípade, že sa rozhodnete investovať do niektorého z nami ponúkaných investičných
nástrojov, upozorníme vás vopred na ich prípadné špecifiká a na prípadné riziká spojené s vašim rozhodnutím. Pokiaľ nám oznámite váš investičný zámer, rozsah investície a mieru rizika, ktorú ste ochotný znášať, ponúkneme vám produkty vhodné pre vašu investíciu.
14.3
Upozorňujeme vás, že nenesieme a ani nemôžme niesť zodpovednosť za právne vedomosti, na základe ktorých robíte svoje úkony voči nám. Odporúčame vám,najmä pri zložitejších úkonoch, aby ste sa riadili poradenstvom svojho právneho,účtovného alebo daňového poradcu. http://www.bankovyombudsman.sk/wp-co...dex_140101.pdf
Ako neskúsený investor som dal peniaze z predaja bytu do fondu v banke. Ich hodnota sa prepadla na takmer minimum a preto sa chcem opýtať aká je šanca na úspech pri podaní žaloby na banku. Finančný poradca ma neupozornil, že fond tak výrazne klesá. Rovnako ma pri vklade prostriedkov neupozornili, že je to vysoko rizikový fond. Som presvedčený, že je veľa klientov bánk ktorý rovnakým spôsobom prišli o peniaze. Peniaze boli vo fonde od roku 2009 a do dnes nenadobudli pôvodnú hodnotu. Ešte v apríli bolo vo fonde o 400 euro viac ako dnes v den výberu fondu. A pritom este aj dnes ma pani v banke presviedčala, aby som zostal vo fonde hoci som ju upozornil na klesajúcu tendenciu fondu a rovnako aj na predchádzajúcu vysokú finančnú stratu od vzniku fondu.