Zavrieť

Porady

Na opravu v záručnej lehote sa vzťahuje záruka?

Kúpil som si výrobok od firmy BNM. Pred ukončením záručnej lehoty sa výrobok pokazil. Výrobok mi opravili. Po mesiaci sa to pokazilo znova. Keďže už bolo po záručnej lehote, firma požadovala peniaze za opravu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Záruka sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v oprave (v rámci reklamácie). Takže ak bol v oprave 30 dní, záruka sa predĺžila o ďalších 30 dní - je teda možné, že ešte stále je v záruke. Skontroluj si to a ak to súhlasí - firma koná v rozpore so zákonom. Podnet pre SOI.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Peggynka Aj na opravu je 3 mes. záruka
    misoft Mimozáručnú.... inak, pokiaľ sa použije pri oprave (záručnej) vo výrobku nejaký komponent NOVÝ - tak na ten komponent platí tiež zákonná záruka 24 mesiacov, bez ohľadu na to, že u celého výrobku už záruka skončila.
    Príklad desktop PC - záruka 24 mesiacov. V rámci záruky po 18 mesiacoch sa pokazí grafika - rieši sa výmenou celého dielu - samotný PC (po predĺžení o opravu) má ešte 4 mesiace záruku + doba, ale grafika má 24 mesiacov.
    Peggynka Ja ťa rozumiem,ale firma opravila výrobok a bez ohľadu na to,o koľko sa zákazníkovi predĺžila záruka,oprava má 3 mes. záruku.Tým treba argumentovať ,keď už nie je v záruke.
    misoft http://www.pravaspotrebitela.sk/?pag...hures&itemid=9
    bod 5
    Toto sa však týka pozáručnej opravy:
    http://www.zakonypreludi.sk/zz/1964-40#p652
    §652 - §656
    Pozor na to - nepliesť si záručnú opravu a pozáručnú opravu - je to bohovský rozdiel.
    Pokiaľ sa mu to pokazilo ešte v záručnej dobe (s pripočítaním a predĺžením o dobu, kedy to bolo predtým v opravách) - neplatí OZ §652-656
    Peggynka Citujem ťa...je teda možné, že ešte stále je v záruke...a ak nie je (aj s pripočítaním času kedy bol v oprave)? Ak firma opravila výrobok,na túto opravu sa vzťahuje 3mes. záruka,či? Na opravu nie je záruka?
      zbaliť

    Na opravu v záručnej lehote sa vzťahuje záruka?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.