Pokial informacie o stornopoplatkoch splnali nalezitosti obchodnych podmienok a zakaznici sa s tymito podmienkami preukazatelne oboznamili (odklikli suhlas, potvrdili objednavku a pod.) pre uskutocnenim rezervacie, tak stornopoplatok je pravne narokovatelny.
Neviem o aku sumu sa jedna, ale treba zvazit, ci takyto krok (zaloba o zaplatenie zmluvnej pokuty) nebude mat za nasledok negativnu reklamu (kedze zijeme v silnej dobe silnych socialnych sieti). Na druhej strane je treba chapat aj pohlad prevadzkovatela, ktory ma vypadok prijmov a k najdeniu nahrady 2 dni pred terminom chce aj troch stastia.
Mam na toto take prirovnanie: Ak si kupis chlieb, ale ani si z neho neodkorjis, nemozes o tri dni sa vraot do obchodu, ze Ty ho nechces. Takze ten stornopoplatok je v rozumnej miere opodstatneny - stavaju sa totiz situacie, ked to klient nerusi zo svojvole...