http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzory/004492P6.pdf
Niečo o tom:
http://www.akhraska.sk/?p=5958
Mimochodom - amortizácia - toť výmysel poisťovní, ktoré "predpokladajú" tzv. zhodnotenie vozidla. Avšak na havarovaný diel sa predsa nedá použiť iný starý havarovaný diel v rovnakej cenovej hladine, ako to ocení odhadca.
Toto tu vysvetlili veľmi dobre:
Kedy je amortizácia namieste
Musíme byť spravodlivý a tiež povedať, že amortizáciu je v niektorých prípadoch možné uplatňovať.
Na každom vozidle sú časti, ktoré sa za jeho životnosť nikdy nevymieňajú (ak nie sú poškodené) a časti, ktoré sa po určitom opotrebení vymeniť musia. Zoberme si ako príklad opäť predný nárazník. Ten, keby nebol v dôsledku nehody poškodený, nemáte reálny dôvod nikdy vymeniť. Preto uplatňovanie amortizácie a neochota poisťovne nepreplatiť Vám tzv. technické zhodnotenie pri výmene poškodeného nárazníka za nový sú podľa nášho názoru nesprávne.
Ak sa ale budeme rozprávať napríklad o takých brzdových platničkách, ktoré kvôli nehode musia byť vymenené za nové, je správne, ak poisťovňa zistí koľko kilometrov máte s nimi najazdených a odmietne Vám zaplatiť technické zhodnotenie, ktoré ste získali po namontovaní nových platničiek. Ak v čase nehody máte najazdených 50.000 km a platničky by ste mali meniť napríklad pri 100.000 km, je úplne v poriadku, ak Vám po ich výmene za nové bude chcieť poisťovňa preplatiť len polovicu ich hodnoty. Poisťovňa bude postupovať správne.