Zavrieť

Porady

Zdanenie preplatkov zo ZP

Dobry den,
som student, uplatnujem si pausalne vydavky, odvody do SP neplatim.

Na zaklade rocneho zuctovania mi ZP vypocitala mesacne preddavky na rok 2018 vo vyske 100€. Uz teraz viem (alebo dajme tomu), ze vyska poistneho za cely rok 2018 bude vo vyske cca 200€.

Dovod tohto rozdielu je (aj ked je to nepodstatne pre moju otazku), ze v roku 2016 som mal zivnost otvorenu 3 mesiace, za ktore som zarobil skoro tolko ako zarobim v roku 2018 + zmeny v pausalnych vydavkoch.

Chcem sa spytat, ci mi vzniknuty preplatok (cca 1000€) zdravotna poistovna zdani aj napriek tomu, ze ak by som tieto preddavky neplatil, dan by som z nich platit nemusel, kedze by boli v ramci nezdanitelnej casti zakladu dane.

Snad sa nepytam blbost, lebo danove priznanie som robil zatial iba ked som mal zaplatene povinne poistenie 0€. Dalsia vec je, ze tych 1000€ mi v dalsom roku zvysi vymeriavaci zaklad?

Dakujem
6 komentárov     zbaliť
Mila123 daj si žiadosť o preskúmanie, resp. úpravu preddavkov na ZP, keďže si študent, predpokladám DŠ, platí za teba ZP štát, v takomto prípade by si nemusel platiť preddavky, iba mal by si nedoplatok na RZZP.....
veronikasad Aký zaklad dane z podnikania si mal za rok 2016?
lenivo 3217€
veronikasad Ako si vypočítala ten očakávaný preplatok za rok 2018 v sume 1000€?
veronikasad V roku 2018 budeš ešte celý rok študentom?
lenivo Ano cely rok 2018 budem studentom.

Rozdiel: Na preddavkoch zaplatim 1200€, zaklad dane budem mat cca 2k€ + zaplatene poistne 300€/1,486 a z toho 14% je 216€
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.