Zavrieť

Porady

účtovanie tržieb

Možno účtovať tržby z ERP raz mesačne zberným dokladom, keď výdavky sa účtujú denne a tak mi v priebehu mesiac vznikne záporná hodnota v pokladni?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    El Cid je offline (nepripojený) El Cid

    El Cid
    Je na rozhodnutí účtovnej jednotky, aký spôsob vyhotovovania účtovných dokladov si zvolí, pričom túto skutočnosť rozpracuje vo svojej smernici, ktorá upraví spôsob vyhotovovania účtovných dokladov, obehu účtovných dokladov ako aj spôsob ich zaúčtovania.
    Zberné účtovné doklady vznikajú zhrnutím viacerých dokladov rovnakého typu do jedného účtovného dokladu, pričom takýto zberný účtovný doklad sa môže vyhotoviť za každý deň, alebo za dlhšie obdobie, pričom toto obdobie môže byť maximálne obdobie jedného kalendárneho mesiaca.
    Podľa smernice zhotovujeme súhrnný doklad s dátumom 2. dňa daného mesiaca, s rozpisom tržba od 1.-31. dňa mesiaca, takže doklad má rozpísané tržby na jednotlivé dni a suma sa rovná mesačnej uzávierke. Nemali sme s tým problém, doklad obsahuje všetky náležitosti a je vyhotovený v rámci mesiaca :

    Účtovný doklad je preukázateľný účtovný záznam, ktorý musí obsahovať
    a) slovné a číselné označenie účtovného dokladu,
    b) obsah účtovného prípadu a označenie jeho účastníkov,
    c) peňažnú sumu alebo údaj o cene za mernú jednotku a vyjadrenie množstva,
    d) dátum vyhotovenia účtovného dokladu,
    e) dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia,
    f) podpisový záznam osoby ( § 32 ods. 3) zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke a podpisový záznam osoby zodpovednej za jeho zaúčtovanie,
    g) označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje v účtovných jednotkách účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva, ak to nevyplýva z programového vybavenia (nevzťahuje sa na účtovnú jednotku účtujúcu v sústave jednoduchého účtovníctva).
    sporubcan Je teda možné mať v pokladni priebežný záporný stav?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.