Zavrieť

Porady

Vratenie tovaru

Zdravim, prevádzkujeme eshop. - zakaznik nam vratil damsku bluzku v hodnote 40€. Predtým sa mi telefonicky ozval a povedal ze je mu je mala. Po jej prijati sme zistili, že bola už nosená / lebo už 2 dni ju nemozeme zbavit vone parfemu. + su tam vidiet skvrny najskôr od makeupu -
Ako mam postupovať ? Vrátit hodnotu v plnej výške ????
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Ak by spotrebiteľ vrátil poškodený alebo inak znehodnotený tovar, predávajúci bude povinný takýto tovar prevziať a vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu. Až potom môže po spotrebiteľovi požadovať náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, teda cenu jeho opravy, vyčistenia a pod.

    Ak by spotrebiteľ tieto náklady dobrovoľne neuhradil, prevádzkovateľovi eshopu by nezostávala iná možnosť než domáhanie sa nároku na náhradu škody pred súdom. Odpočítanie týchto nákladov od kúpnej ceny, ktorú má eshop spotrebiteľovi vrátiť nie je možné a môže byť dokonca pokutované.

    Ak by sa prevádzkovateľ eshopu domáhal náhrady škody pred súdom, on sám by musel preukázať, že tovar poškodil, zašpinil alebo inak znehodnotil jeho zákazník.

    Prevádzkovatelia eshopov teda v tomto prípade ťahajú za kratší koniec.
    https://www.podnikajte.sk/pravo-a-le...y-eshopu.xhtml

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    ako píše ivka70, predajca ťahá za kratší koniec a prakticky nemá šancu vymôcť náhradu za uvedenie tovaru do pôvodného stavu.
    najlepšie riešenie je uviesť to čo najlacnejšie do pôvodného stavu (oprať, zabaliť) - asi vieš, ako vyzerá nový tovar originál zabalený. Ponúkať to normálne ako nový tovar, prípadne ak chceš byť extrémne čestný, tak ako rozbalený so zľavou pár %.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.