Zavrieť

Porady

Sťažnosť na mestskú políciu

Dal som podnet na msp za drzé opakované parkovanie na trávniku. Pracovník MsP si cez telefón vypýtal aj moje meno. Povedal som mu ho. Páchateľ priestupku má pravdepodobne na msp rodinného príslušníka, pokute sa po známosti pravdepodobne opakovane vyhýba (lebo trávnik nám ničí aj naďalej) a dokonca sa dozvedel moje meno.
Má msp právo túto informáciu mu poskytnúť? Alebo sa to dozvedel po známosti?
Ak mu msp nemala právo moje meno prezradiť, kde môžem podať sťažnosť?
Viete ma pls odkázať na príslušné zákony?
Ďakujem.
5 komentárov     zbaliť
vicktor A ked budes poznat cislo paragrafu, ako dokazes ze Ferovi to povedal prave Jozo a nie iny kamarat?
mato4ever Ak sa zistí, že páchateľ má na msp rodinného príslušníka a páchateľ vie, kto dal naňho podnet, je to podľa mňa na sťažnosť dostatočné.
Podstata sťažnosti je aj taká, že ako môže páchateľ opakovane páchať priestupok? Jediná legálna možnosť je, že zakaždým zaplatí pokutu. Cieľom mojej sťažnosti je zistiť, či MsP tieto pokuty naozaj dáva, alebo ich po známosti prepačuje (to je moje podozrenie).
Preto som chcel vedieť, podľa akého zákona mám takúto sťažnosť spísať.
PotPalo Jedna známa tiež volala políciu, keď prevádzka na sídlisku porušovala nočný kľud, a oni tam prišli s tým, že pani tá a tá sa sťažovala že robia hluk. Či je to bežný postup vyzvoniť vinníkovi meno sťažujúceho, neviem, ale je to dosť primitívne.
buchač Ale ako pozerám ?
Na ten mnou uvedený zákon ste sa nepozreli.
Sťažovať aj hej, ale postup už nie ?
Ako tak pozerám, tak mato4 nebude nejaký rozumový šampión...ešte aj mestskí majú navrch.
Uvažujme :
- matovi parkuje na trávniku pravidelne to isté auto.
- predpokladám, že ten trávnik je jeho
- mato sa stažuje
- poliši riešia
- vinník nemusí byť žiaden blbec, takže sa dovtípy,odkiaľ vietor fúka
- mato sa sťažuje...no mal by podniknúť také kroky, aby na jeho (ak je jeho) trávniku nik neparkoval


Že sa jeden sťažuje a mestskí vyzvonia meno vinníkovi ?
No a čo ??? Kto sa bojí do lesa, nech tam nechodí.
pavol54 majiteľ pozemku musí prijať také opatrenia, aby neobmedzoval práva majiteľa susedného pozemku (trávnika)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Zákon NR SR č. 9/2010 o sťažnostiach

    § 3

    (1) Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby (ďalej len „sťažovateľ“), ktorým

    a) sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou (ďalej len „činnosť“) orgánu verejnej správy,

    b) poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.

    (2) Podanie sa posudzuje podľa obsahu.

    (3) Ak podanie obsahuje viacero častí, z ktorých

    a) niektoré nie sú sťažnosťou podľa § 4, orgán verejnej správy vybaví ako sťažnosť iba tie časti podania, ktoré sú sťažnosťou podľa tohto zákona; časti podania, ktoré nie sú sťažnosťou, orgán verejnej správy sťažovateľovi nevráti a v oznámení výsledku prešetrenia sťažnosti uvedie dôvody ich neprešetrenia,

    b) všetky sú sťažnosťami podľa tohto zákona, avšak na vybavenie niektorých nie je orgán verejnej správy príslušný, vybaví iba tie časti sťažnosti, na ktorých vybavenie je príslušný; ostatné časti sťažnosti postúpi podľa § 9 orgánu verejnej správy príslušnému na ich vybavenie.

    § 4

    (1) Sťažnosťou podľa tohto zákona nie je podanie, ktoré

    a) má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a nie je v ňom jednoznačne vyjadrené, ochrany akého svojho práva alebo právom chráneného záujmu sa osoba domáha,

    b) poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie alebo vybavenie je upravené iným právnym predpisom,2)

    c) je sťažnosťou podľa osobitného predpisu,3) alebo

    d) smeruje proti rozhodnutiu orgánu verejnej správy vydanému v konaní podľa iného právneho predpisu.4)

    (2) Sťažnosťou podľa tohto zákona nie je ani podanie

    a) orgánu verejnej správy, v ktorom upozorňuje na nedostatky v činnosti iného orgánu verejnej správy,

    b) osoby poverenej súdom na výkon verejnej moci.5)

    (3) Orgán verejnej správy podanie označené ako sťažnosť vráti tomu, kto ho podal, bezodkladne po tom, čo zistí, že nie je sťažnosťou podľa odseku 1 písm. a), b) a d) alebo podľa odseku 2, najneskôr do 30 pracovných dní od jeho doručenia, s uvedením dôvodu. Orgán verejnej správy takéto podanie nevráti, ak je ho príslušný vybaviť podľa iného právneho predpisu.

    (4) Podanie podľa odseku 1 písm. c) postúpi orgán verejnej správy tomu, kto je na jeho vybavenie príslušný podľa osobitného predpisu a súčasne to oznámi tomu, kto ho podal. Na postúpenie takejto sťažnosti sa vzťahuje lehota podľa § 9.

    (5) Podanie podľa odseku 1 písm. d), z ktorého je zrejmé, že smeruje proti rozhodnutiu, ktoré nie je právoplatné, orgán verejnej správy do piatich pracovných dní od jeho doručenia postúpi orgánu, ktorý napadnuté rozhodnutie vydal, a súčasne to oznámi tomu, kto ho podal.



    Podávanie sťažností

    § 5

    (1) Sťažnosť možno podať písomne, ústne do záznamu, telefaxom alebo elektronickou poštou.

    (2) Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu alebo prechodného pobytu sťažovateľa. Ak sťažnosť podáva právnická osoba, musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.

    (3) Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha (ďalej len „predmet sťažnosti“) a musí byť sťažovateľom podpísaná.

    (4) Orgán verejnej správy vyhotoví o ústnej sťažnosti, ktorú nemožno vybaviť ihneď pri jej podaní, písomný záznam o ústnej sťažnosti (ďalej len „záznam“). Okrem náležitostí podľa odseku 2 a 3 záznam obsahuje deň a hodinu jeho vyhotovenia, názov a adresu orgánu verejnej správy, mená a priezviská zamestnancov, ktorí záznam vyhotovili, ako aj zamestnancov, ktorí boli prítomní pri ústnom podaní sťažnosti.

    (5) Orgán verejnej správy nie je povinný záznam vyhotoviť, ak s ním sťažovateľ pri ústnom podávaní sťažnosti nespolupracuje alebo ak sa domáha činnosti orgánu verejnej správy v rozpore s právnymi predpismi.

    (6) Ak sťažovateľ odmietne vyhotovenie záznamu, orgán verejnej správy takúto sťažnosť neprijme. Ak sťažovateľ odmietne záznam podpísať, orgán verejnej správy záznam odloží s poznámkou o odmietnutí podpísania.

    (7) Sťažnosť podaná orgánu verejnej správy telefaxom alebo elektronickou poštou sa považuje za písomnú iba vtedy, ak ju sťažovateľ do piatich pracovných dní od jej podania písomne potvrdí podpisom, inak sa sťažnosť odloží. Lehota na vybavenie sťažnosti začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia písomného potvrdenia. Ak písomné potvrdenie obsahuje iné údaje než sťažnosť podaná telefaxom alebo elektronickou poštou, orgán verejnej správy sťažnosť podanú telefaxom alebo elektronickou poštou odloží. Sťažnosť podaná orgánu verejnej správy elektronickou poštou so zaručeným elektronickým podpisom6) sa považuje za písomnú sťažnosť.

    (8) Písomnosti súvisiace s vybavovaním sťažnosti, ktorú podalo viac sťažovateľov spoločne a nie je v nej určené komu z nich sa majú doručovať, orgán verejnej správy zašle sťažovateľovi, ktorý je uvedený ako prvý a uvádza údaje podľa odseku 2.

    (9) Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť úradne osvedčené splnomocnenie (ďalej len „splnomocnenie“) zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti.

    (10) Sťažnosť adresovaná zamestnancovi alebo vedúcemu orgánu verejnej správy je sťažnosťou podanou orgánu verejnej správy.

    § 6

    (1) Orgán verejnej správy sťažnosť odloží, ak

    a) neobsahuje náležitosti podľa § 5 ods. 2,

    b) je z nej zrejmé, že vo veci, ktorá je predmetom sťažnosti, koná súd, prokuratúra alebo iný orgán činný v trestnom konaní,

    c) zistí, že sťažnosť sa týka inej osoby, než ktorá ju podala a nie je priložené splnomocnenie podľa § 5 ods. 9,

    d) od udalosti, ktorej sa predmet sťažnosti týka, uplynulo v deň jej doručenia viac než päť rokov,

    e) ide o ďalšiu opakovanú sťažnosť podľa § 21 ods. 2,

    f) ide o sťažnosť proti vybaveniu sťažnosti podľa § 22 ods. 3,

    g) mu bola zaslaná na vedomie, alebo

    h) sťažovateľ neposkytol spoluprácu podľa § 16 ods. 1,alebo ak spoluprácu neposkytol v lehote podľa § 16 ods. 2.

    (2) Ak sťažnosť nie je v súlade s § 5 ods. 3 alebo ak chýbajú informácie potrebné na jej prešetrenie, orgán verejnej správy písomne vyzve sťažovateľa, aby sťažnosť v lehote podľa § 16 ods. 2 doplnil, súčasne ho poučí, že inak sťažnosť odloží.

    (3) Orgán verejnej správy odloží sťažnosť, ktorú sťažovateľ pred jej vybavením písomne vezme späť alebo ak sťažovateľ písomne orgánu verejnej správy pred vybavením sťažnosti oznámi, že na jej vybavení netrvá.

    (4) O odložení sťažnosti a dôvodoch jej odloženia podľa odseku 1 písm. b) až f) orgán verejnej správy sťažovateľa písomne upovedomí do desiatich pracovných dní od odloženia sťažnosti.

    § 7

    (1) Podanie sťažnosti sa nesmie stať podnetom ani dôvodom na vyvodzovanie dôsledkov, ktoré by sťažovateľovi spôsobili akúkoľvek ujmu.

    (2) Informácie, ktoré obsahuje dokumentácia súvisiaca vybavovaním sťažnosti, sa nesprístupňujú.7)

    § 8

    Utajenie totožnosti sťažovateľa

    (1) Totožnosť sťažovateľa je orgán verejnej správy povinný utajiť, ak o to sťažovateľ požiada. Orgán verejnej správy môže utajiť totožnosť sťažovateľa, ak je to v záujme vybavenia sťažnosti. Pri prešetrovaní takejto sťažnosti sa používa jej odpis, alebo, ak je to možné, jej kópia, bez uvedenia údajov, ktoré by identifikovali sťažovateľa. Každý, komu je totožnosť sťažovateľa známa, je povinný o nej zachovať mlčanlivosť.

    (2) Ak sťažovateľ požiadal o utajenie svojej totožnosti, ale predmet sťažnosti neumožňuje jej prešetrenie bez uvedenia niektorého z údajov o jeho osobe, orgán verejnej správy o tom sťažovateľa bezodkladne upovedomí. Súčasne ho poučí, že vo vybavovaní sťažnosti bude pokračovať len vtedy, ak v určenej lehote písomne udelí súhlas s uvedením potrebného údaja o svojej osobe.

    (3) Sťažnosť, v ktorej sťažovateľ požiadal o utajenie svojej totožnosti, na ktorej vybavenie orgán verejnej správy nie je príslušný, najneskôr do desiatich pracovných dní od jej doručenia vráti sťažovateľovi s uvedením dôvodu.
    buchač To čo za "rozumoví šampióni" sa realizovali ?
    Zákon nie je dôveryhodný ?

    Ozvú sa a budú mi oponovať ?
    Asi ťažko ....

    profesional je offline (nepripojený) profesional

    Ak chcem robit veci lepsie, musim ich robit uplne inak. Ten kto ma pozna vie, ze ja a konvencne myslenie nejdeme prilis dohromady. ...viac profesional
    To čo robíš, je podanie oznámenia o priestupku. Nie sťažnosť. Osoba obvinená alebo podozrivá z priestupku má právo poznať identitu oznamovateľa.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    pavol54 si predstav že nemá nárok ani vtedy ak by sťažnosť bola neoprávnená
    duves Na to si ako prišiel?
    buchač profesional
    Nie sú tam náhodou dve veci ?

    Predsa najprv podal oznamenie o priestupku...proste dal bonz.
    Následne podal sťažnosť, lebo bonzáka niekto nabonzoval.
    pavol54 Ja nie, ale ústredný kontrolný orgán mi dal odpoveď po skončení vyšetrovania údajného priestupku
      zbaliť

    Sťažnosť na mestskú políciu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.