A ... prečo by nemohol ? Asi preto, že sme naučení z veľkej politiky, že za každým prepojením je iba jedno veľké zlodejstvo, nič iné. Veď, čo je urbár a čo je obec ? Dve spoločenstvá v ktorých sa dosť veľa prekrývajú členské základne. Obidve fungujú ako samosprávy. Jedna pozemková a majetková, druhá ... tiež. Že obec dá dotáciu urbáru na nejaký nákup, ktorý slúži aj väčšine obyvateľov obce, tak je to v poriadku. Ak prispeje k vyriešeniu nejakého nedostatku v obci. Napríklad peniaze na traktor, ktorý bude voziť drevo pre obyvateľov obce z urbáru za dostupnú cenu. Lebo to pomôže aj obyvateľom, aj urbáru.
Horšie je, ak by traktor použival predseda na zárobkovú činnosť, ktorá končí napokon v jeho vrecku. A poslanci by to ticho tolerovali, lebo aj im sa odvezie, alebo dovezie občas niečo zadarmo. To už je drobná korupcia, ku ktorej treba prijať opatrenia v oboch samosprávach. Ale ak je dostačujúca a spravodlivá kontrola v oboch samosprávach, tak by to nemalo mať chybu. Obec a urbár si vo väčšine prípadov pomáhajú a spolupracujú. Ak je v oboch dosť dobrej vôle a sebareflexie. A ak ich predstavitelia celej obci už neprerástli nekontrolovane cez hlavu a neovládajú to celé iba vo svoj osobný prospech.
Najhorší je vývoj, keď niekto spočiatku ozaj robí pre vec veľa. A keď si vybojuje určité zásluhy, postavenie a kontakty, tak začne celý vývoj nepozorovane obracať hlavne na svoj prospech. A pri každej kritike sa odvoláva na svoje zásluhy. Takého treba dať jednoducho dolu a zvoliť jeho najväčšieho kritika. A náš slovenský kolotoč môže pokračovať veselo ďalej.