Neviem ako postupovať v danom prípade z daňového hľadiska ( odpisy) a z účtovného hľadiska v tomto konkrétnom prípade ?????
FO zakúpila v r. 2004 zdevastovanú nehnutelnosť - kultúrnu pamiatku a samostatne aj pozemok pod ňou. V roku 2005 po príslube dotácie zo SACR bola nehnutelnosť rekonštruovaná, ale nakoľko dotácia ešte nebola napevno schválená, nezaradili sme do majetku. Rekonštrukcia bola kompletne prevedená dodávatelskou firmou a vyúčtovaná faktúrami. V marci prebehla posledná kontrola na dotáciu a následne bola vyplatená vo výške 65% z oprávnených nákladov ( rozumej časť z nákladov na rekonštrukciu bez DPH). S tým dátumom sme zaradili majetok do používania. Teraz neviem, čo s odpismi???? - pôvodná nahnutelnosť
- kultúrna pamiatka
- rekonštrukcia
- dotácia na časť nákladov vo výške 65%
- v rámci rekonštrukcie dotovanej sú aj súbory majetku ( napr. vybavenie hotelových izieb nábytkom, kotle v kotolni, 25 televízorov na izbách, atď.)
- ako zaúčtovať dotáciu??
Prosím o pomoc a poradu !!!!!