Zavrieť

Porady

Faktúra podľa par. 71

Vŕta mi v hlave...lebo som povedal že na faktúrach od dodávateľov musí byť uvádzané sídlo firmy. teraz keď si to študujem tak som nie až tak istý či nestačí len prevádzkareň lebo je to trochu nejasné...ale bol som v tom že sídlo firmy treba vždy a teraz som zmätený? Aké máte s tým skúsenosti, dodávatelia mi uvádzajú len adresu odštepného závodu ale nie sídla stačí to na daňový doklad?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Petosev je offline (nepripojený) Petosev

    Práca šľachtí, ale neprospieva zdraviu. No i tak ma baví. ...viac Petosev
    Myslím, že i v prípade že je faktúra vystavená na adresu miesta podnikania alebo prevádzkárne napĺňa literu zákona a mala by byť postačujúca pre účely DPH. Avšak moja skúsenosť je opačná a preto požadujem vystavovanie dokladov s adresou sídla firmy, čo je iná adresa ako adresa prevádzkarne firmy. Vlastne požadujem faktúru, znejúcu na kompletný názov a adresu firmy podľa Obchodného alebo živnostenského registra.

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    513/1991 Zb

    § 2
    Podnikanie

    .
    (3) Sídlom právnickej osoby a miestom podnikania fyzickej osoby je adresa, ktorá je ako sídlo alebo miesto podnikania zapísaná v obchodnom registri alebo živnostenskom registri, alebo v inej evidencii ustanovenej osobitným zákonom.

    .
    § 3a
    Na začiatok