Zavrieť

Porady

Reklamácie - veľkoobchod

Rada by som poznala váš názor na vybavovanie reklamácií vo veľkosklade. My nakupujeme a predávame tovar obchodníkom, ktorí ho následne predávajú v svojich predajniach. Záručná doba je 24 mesiacov a na vybavenie reklamácie máme najviac 30 dní. A teraz ten problém. On musí zákazníkovi vybaviť reklamáciu do 30 dní a my jemu tiež do 30 dní? Ak nám doručí tovar napr.o týždeň neskôr ako ho prijal, tak je jasné,že ak mi dodržíme podmienku 30 dní, on ju nedodrží.
Alebo záruka. 24 mesiacov záruku má konečný odberateľ. Nám sa napr.stane, že nám zákazník pošle reklamáciu po piatich,alebo šiestich rokoch, odkedy ju kúpil od nás. Má nárok ešte takúto vec reklamovať? Je mi jasné, že všetko, čo kúpi, nemôže predať hneď, hlavne sezónny tovar,takže nejaké 3-4 roky od kúpy ešte akceptujeme. Ale 5-6 rokov sa mi vidí trošku veľa. V podstate by mal nakupovať tovar, ktorý sa rýchlo predá. Alebo niekedy držia niečo zastrčené v sklade, po pár rokoch to nájdu, a potom nám to pošlú na reklamáciu.
Ešte dodám,že náš tovar nie je určený na dlhodobe užívanie (žiadna elektronika, ani nábytok). Nechcem byť konkrétna,aby to nebola náhodou reklama.
Je mi jasné, že v obchode sa treba riadiť heslom: "Náš zákazník, náš pán", ale niekedy máme pocit, že niektorí to s tými reklamáciami preháňajú, niečo nevedia predať, tak to šupnú nám,akože to je zlé.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    adv je offline (nepripojený) adv

    adv
    Dobry den,

    dovolim si reagovat na Vasu otazku. Treba si uvedomit, ze v danom pripade ide o 2 odlisne pravne vztahy :

    1. vztah medzi velkoobchodom /tu predavajucim/ - a predajcom v maloobchode /tu kupujucim/- na tento vztah sa vzdy aplikuje Obchodny zakonnik.

    2. vztah medzi predajcom v maloobchode a kupujucim - na tento vztah sa aplikuje Obciansky zakonik alebo Obchodny zakoník - podla toho , akeho statusu je kupujuci.

    POZOR : uprava zodpovednosti za vady je v oboch zakonnikoch uplne odlisna, a to vo Vas prospech.

    Z Vasej otazky sucasne musim konstatovat, ze si strasne skodite a niektori predajcovia, ktori si kupili tovar u Vas, Vas viac-menej zneuzivaju.... Bohuzial, neda sa to vysvetlit par vetami. Je potrebny jednoduchy pravny rozbor ohladom Vasej situacie, aby ste pochopili vsetky suvislosti, vedeli sa v podnikani spravne orientovat a neboli doslovne vyciciavaní vychytralymi ludmi.

    Ak mate zaujem, kludne sa ozvite.

    S pozdravom

    adv




    e-mail : lotus78(zavinac)azet.sk

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Co sa tyka tej otazky a dlzke lehoty na vybavenie reklamacie, je potrebne si pozriet aj znenie § 2 pism. b zakona o ochrane spostrebitela, ako na ucely tohto zakona ako spotrebitela definuje aj PO, pri splneni zakonom predpokladanych kriterii. Takze ak ide o PO, ktora splni tieto kriteria, tak je potrebne dodrzat 30 dnovu lehotu na vzbavenie reklamacie, ak nie vada sa povazuje za neodstranitelnu, cim sa dostavate do ovela tazsej pozicie, ma moznost odstupit od zmluvy a pod.

    Tiey s tym robim, v takom sektore, kde nie je sanca tych 30 dni dodrza a mame s tym hrozne problemy.

    Dana K. je offline (nepripojený) Dana K.

    Dana K.
    adv
    Dobry den,

    dovolim si reagovat na Vasu otazku. Treba si uvedomit, ze v danom pripade ide o 2 odlisne pravne vztahy :

    1. vztah medzi velkoobchodom /tu predavajucim/ - a predajcom v maloobchode /tu kupujucim/- na tento vztah sa vzdy aplikuje Obchodny zakonnik.

    2. vztah medzi predajcom v maloobchode a kupujucim - na tento vztah sa aplikuje Obciansky zakonik alebo Obchodny zakoník - podla toho , akeho statusu je kupujuci.

    POZOR : uprava zodpovednosti za vady je v oboch zakonnikoch uplne odlisna, a to vo Vas prospech.

    Z Vasej otazky sucasne musim konstatovat, ze si strasne skodite a niektori predajcovia, ktori si kupili tovar u Vas, Vas viac-menej zneuzivaju.... Bohuzial, neda sa to vysvetlit par vetami. Je potrebny jednoduchy pravny rozbor ohladom Vasej situacie, aby ste pochopili vsetky suvislosti, vedeli sa v podnikani spravne orientovat a neboli doslovne vyciciavaní vychytralymi ludmi.

    Ak mate zaujem, kludne sa ozvite.

    S pozdravom

    adv




    e-mail : lotus78(zavinac)azet.sk

    Ďakujem Vám veľmi pekne za reakciu a ochotu pomôcť. Musím si k tomu na chvíľu "sadnúť" a preštudovať ten obchodný zákonník.

    Dana K. je offline (nepripojený) Dana K.

    Dana K.
    dana9
    Co sa tyka tej otazky a dlzke lehoty na vybavenie reklamacie, je potrebne si pozriet aj znenie § 2 pism. b zakona o ochrane spostrebitela, ako na ucely tohto zakona ako spotrebitela definuje aj PO, pri splneni zakonom predpokladanych kriterii. Takze ak ide o PO, ktora splni tieto kriteria, tak je potrebne dodrzat 30 dnovu lehotu na vzbavenie reklamacie, ak nie vada sa povazuje za neodstranitelnu, cim sa dostavate do ovela tazsej pozicie, ma moznost odstupit od zmluvy a pod.

    Tiey s tym robim, v takom sektore, kde nie je sanca tych 30 dni dodrza a mame s tym hrozne problemy.
    Ono niekedy aj ked tých 30 dní dodržíme, tak ich určite nedodrží náš odberateľ voči svojmu zákazníkovi a s tým je problém,lebo potom odmietajú reklamovaný tovar prevziať. Aj keď bol napr.plne funkčný, len trebalo vymeniť batérie.
    Nás skôr "dráždi" to, že nám pošlu reklamácie po viac ako 2 rokoch. Napr. taká pikoška, zákazník dá tovar do výkladu, kde na to svieti slnko a samozrejme sa plast pôsobením slnka cez sklo zdeformuje. A poslal nám to na reklamáciu po 6!!! rokoch. A naši odberatelia argumentujú tým, že predsa nárok na 24 mesiacov záruky sa počíta odo dňa predaja konečnému spotrebiteľovi.

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Dana K.
    Ono niekedy aj ked tých 30 dní dodržíme, tak ich určite nedodrží náš odberateľ voči svojmu zákazníkovi a s tým je problém,lebo potom odmietajú reklamovaný tovar prevziať. Aj keď bol napr.plne funkčný, len trebalo vymeniť batérie.
    Nás skôr "dráždi" to, že nám pošlu reklamácie po viac ako 2 rokoch. Napr. taká pikoška, zákazník dá tovar do výkladu, kde na to svieti slnko a samozrejme sa plast pôsobením slnka cez sklo zdeformuje. A poslal nám to na reklamáciu po 6!!! rokoch. A naši odberatelia argumentujú tým, že predsa nárok na 24 mesiacov záruky sa počíta odo dňa predaja konečnému spotrebiteľovi.
    to je blbost ako mraky. Ide o dva uplne odlisne a samostatne právne vztahy, medzi vami a odberateľom a medzi predávajúcim a konecnym spotrebitelom. Vas vobec nemusi zaujimat ake povinnosti on ma voci konečnemu kupujucemu. Vase vztahy sa spravuju pravnymi predpismi, uz spominana uprava v obchodnom zakonniku, resp. ak mate uzatvorenu nejaku zmluvu, tak tou.

    Dalsou vecou je, ujasnite si, ake vady spadaju do zaruky, co je napisane v zmluve resp. v zarucnom liste. Vady sposobene nespravnym pouzivanim, skladovanimm nespadaju do zaruky ak to tam nie je vyslovne uvedene, proste im to obratom poslite spat a nie je o com diskutovat.

    Dana K. je offline (nepripojený) Dana K.

    Dana K.
    dana9
    to je blbost ako mraky. Ide o dva uplne odlisne a samostatne právne vztahy, medzi vami a odberateľom a medzi predávajúcim a konecnym spotrebitelom. Vas vobec nemusi zaujimat ake povinnosti on ma voci konečnemu kupujucemu. Vase vztahy sa spravuju pravnymi predpismi, uz spominana uprava v obchodnom zakonniku, resp. ak mate uzatvorenu nejaku zmluvu, tak tou.

    Dalsou vecou je, ujasnite si, ake vady spadaju do zaruky, co je napisane v zmluve resp. v zarucnom liste. Vady sposobene nespravnym pouzivanim, skladovanimm nespadaju do zaruky ak to tam nie je vyslovne uvedene, proste im to obratom poslite spat a nie je o com diskutovat.
    Dani ja s tebou úplne súhlasím. Kolegyňa, ktorá vybavuje reklamácie si niekedy trhá vlasy a rozum nám ostáva stáť nad niektorými reklamáciami. Len ono poniektorí naši zákazníci sú potom hroooozne urazení, ako sme si dovolili vrátiť im tovar späť, vyhrážajú sa SOI a pod. Viem, žeby neuspeli, ale....
    Iank som rada, že ste mi obaja potvrdili môj názor a budeme musieť byť prísnejší, lebo takto niekedy prichádzame o peniaze a nervy.

    Zuzana2 je offline (nepripojený) Zuzana2

    Zuzana2
    Dovolím si opäť otvoriť túto tému.
    Neišlo by síce o veľkoobchod, ale nechcem zakladať novú tému, keď sa mi zdá, že tu by sa to dalo vyriešiť.

    Ak by som ako SZČO mala predajňu a do nej nakupovala tovar aj v obchodoch ako sú napr. EUROPA MEMEL, KIKA, IKEA, ...... a následne tento tovar predávala vo svojej predajni, ako by to bolo v tomto prípade so zárukou?
    Vôbec si to neviem predstaviť. Môj doklad by bol z ERP z uvedených obchodov. Mne by teda začala plynúť 2-ročná záručná lehota? A potom ja by som tento tovar predala vo svojej predajni napr. za 3 roky a kupujúcemu by začala plynúť zase 2-ročná záruka? To je asi blbosť, že?
    Prosím, určite sa tu nájdu ľudia, ktorí "obchodujú" v malom.

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    Dovolím si pridať môj názor a hlavne ako som to vyriešila ja, ako dodávateľ tovaru do maloobchodnej siete. Spracovala som všeobecné obchodné podmienky medzi mnou a mojími odberateľmi, kde sú zakotvené podmienka dodania tovaru, platby, ale aj reklamácie. Nato, aby mi nevracali tovar starý, ktorý sa už vôbec nevyrába na 24 mesiacov som im pridala 6 mesiacov od kúpy tovaru.V jednom odseku som ich upozornila, že v ktorých prípadoch im nevezmem tovar späť ani do 24 mesiacov, napr. z výkladu.
    Ak zasurfuješ na webe, určite nájdeš popri reklamačných podmienok aj obchodné podmienky spracované veľkými firmami - kolosy by som povedala- ktorý riešia takto.

    Reklamácie - veľkoobchod

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.