Zavrieť

Porady

Účtovanie dotácie z ÚP

V máji som si otvorila živnosť a keďže som bola pred tým nezamestnaná, využila som dotáciu z ÚP na podnikanie. Peniaze musím vyčerpať do konca tohto roka a zakúpiť len veci uvedené v podnikateľskom zámere.
Chcem sa opýtať, či dobre účtujem túto dotáciu - vediem JÚ, nie som platca DPH. Sumu dotácie som si zapísala 1.5. ako pohľadávku. Keď mi prišli peniaze na účet (10.5.), odpísala som pohľadávku a zároveň zapísala túto sumu ako záväzok, ktorý postupne odpisujem zakúpenými vecami, aby na konci roka bol vyrovnaný. Dotáciu, ktorá prišla na účet, som zároveň zaúčtovala ako "príjem neovplyvňujúci základ dane". Je to správne? Ak nie, poraďte mi, som začiatočník. Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    Dotácie sa sústave JÚ účtujú nasledovne :
    ak podmienkou poskytnutia priznanej dotácie je preukázanie obstarania majetku, v deň obstarania majetku sa účtuje v knihe pohľadávok nárok na poskytnutie dotácie./ v deň prijatia dotácie pohľadávka zanikne./

    ak je dotácia poskytnutá vopred pred splnením podmienok,účtuje sa v knihe záväzkov o vzniku zaväzku z titulu splnenia podmienok daných pre poskytnutie dotácie./ záväzok zanikne splnením daných podmienok./

    Účtovanie dotácie z ÚP

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať