Zavrieť

Porady

dan z prijmu v prvom roku podnikania

Zdravim vsetky mudre hlavy,
velmi ma prekvapila tato stranka.
Chcela by som poprosit o radu, uz vyse hodiny tu citam, ale nic som nevycitala, resp. nerozumiem.
Mam zivnost od maja 2004, som este studentka. Moje prijmy boli nieco cez 140000. Mozem v prvom roku podnikania vypocitat dan takto??:
140000 - 25% si uplatnim ako paus.naklady a -cca tych 80000. no a z toho co mi zostane zaplatim dan19%. Neviedla som totiz vobec uctovnictvo.
Vsetky ucty a faktury samozrejme mam, ale myslim, ze sa mi neoplati platit za vedenie uctovnictva, kedze je dan nejakych 5500 SKK, hoci keby som mala vsetko pekne zauctovane v JU, mala by som dan 0. Mam z toho v hlave chaos, co musim a nemusim.
Ak si niekto najde sekundu, pomozte, pls.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Podľa § 5 ods.10 musíš viesť evidenciu o príjmoch, pohľadávkach a zásobách.
    Urob si zoznam príjmov a faktúr.

    silveco je offline (nepripojený) silveco

    silveco
    Všetko záleží od toho ,,čo vlastne chceš a prijoritu si musíš určit sama možností je totiž dost veľa:
    - viest účtovníctvo,nahánat náklady a platit nízke dane,
    - použit %náklady a zaplatit možno väčšiu daň z príjmu,
    to je všetko na Tebe,,,,

    Shaman je offline (nepripojený) Shaman

    muž Shaman