Blíži sa čas dovoleniek a tak som sa prinútila prečítať ustanovenia o zmluve o obstaraní zájazdu. Rada sa s Vami podeľujem o nižšie uvedené informácie :
Predmetom zmluvy o obstaraní zájazdu
Obstaranie vopred ponúkanej kombinácie služieb cestovného ruchu (zájazdu). Zájazdom sa rozumie vopred pripravovaná a zorganizovaná kombinácia najmenej dvoch z týchto služieb :
1. doprava
2. ubytovanie
3. iné napr. stravovanie, sprievodca ...
Cestovná kancelária je povinná odovzdať objednávateľovi spolu so zmluvou o obstaraní zájazdu :
Doklad o pojistení zájazdu pre prípad úpadku vystavený poistiteľom.
Povinnosť cestovnej kancelárie :
Najneskôr 7 dní pred začatím zájazdu poskytnúť objednávateľovi písomne ďalšie podrobné informácie o všetkých skutočnostiach , ktoré sú pre objednávateľa dôležité a ktoré sú jej známe, ak nie sú už obsiahnuté v zmluve alebo v katalógu, ktorý bol objednávateľovi odovzdaný. Napr. letenka, poukaz pre hotel, kontakt na zástupcu cestovnej kancelárie ...
Zvýšiť cenu zájazdu jednostranným úkonom cestovnej kancelárie možno vtedy ak :
1. je táto možnosť dohodnutá v zmluve o obstaraní zájazdu, 2. ak je súčasne presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, 3. sa stane tak v priebehu viac ako 20 dní pred začiatkom zájazdu, 4. z dôvodov: a) zvýšenie dopravných nákladov vrátane cien pohonných látok, b) zvýšenie platieb spojených s dopravou zahrnutých v cene zájazdu (letiskové a prístavné poplatky) c) zmena kurzu SK použitého na určenie ceny zájazdu v priemere o viac ako 5%, ak k tomuto zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začatím zájazdu
Za zaplatenie ceny zájazdu, ak sa namiesto objednávateľa zúčastní zájazdu iná osoba zodpovedá :
Pôvodný a nový objednávateľ spoločne a nerozdielne
Prípady odstúpenia cestovnej kancelárie od zmluvy pred začatím zájazdu
1. zrušenie zájazdu 2. porušenie povinností objednávateľom, ktoré boli zmluvne dohodnuté
Uplatnenie práva objednávateľa voči cestovnej kancelárii, ak cestovná kancelária nesplní povinnosti vyplývajúce zo zmluvy alebo zo zákona riadne a včas
Bezodkladne v písomnej forme, najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia zájazdu a ak sa neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy, inak právo zaniká.