Zavrieť

Porady

daň a zmluva o vykonani prace

Ahojte,

Pracujem ako zamestnanec v jednej spolocnosti kde je mzda mojim jedinym prijmom. V roku 2004 som vsak mal na zaklade Dohody o vykonani prace, jednorazovy prijem za expertne sluzby, ktore nepresiahli 5nasobok zivotneho minima. Dany prijem som som dostal uz zdaneny a doslo mi od danej externej firmy aj tlacivo o rocnom zuctovani dane
Avsak na zaklade vyjadreni z tlace (Trend c. 9, str. 31)- podla paragrafu 9 ods. 1 pismeno h zakona o dani z prijmov je od dane oslobodeny prijem z prilezitostnych cinnosti.
Chcel by som vediet ci v tomto pripade externa spolocnosti postupovala spravne ked zdanila dany prijem, ak nepostupovala spravne, ci je mozne poziadat o vratenie dane, alebo to moze urobit len dana externa spolcnost?
Prosim o vasu radu. dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková
    Externa spoločnosť postupovala správne. §9 ods.1 písm h) sa nevzťahuje na príjem zo závislej činnosti. Musíte zamestnávateľa požiadať o ročné zúčtovanie dane (termín na požiadanie už uplynul, ale možno Vám ho urobia), ak nie, musíte si urobiť daňové priznanie.