Zavrieť

Porady

Student - autor

Zdravim,
velmi pekne prosim o pomoc pri rieseni mojho chaosu, ktory nastal v mojom "financnom zivote", ked som sa zamestnala, ale zaroven pokracujem v dennom studiu na VS...

Pracujem na autorsku zmuvu- moj priemerny mesacny plat bez 2% ktore mi stahuju do LITY je priblizne 15 000sk. Za rok 2008 by to teda malo byt 180 000. V socialnej poistovni mi povedali ze sa nemozem prihlasit na SZCO, kedze som za rok 2007 nepodavala danove priznanie ( nevyznam sa tak verim ) takze si neplatim do zdravotnej poistovne nic. Zaroven som studentkou VS denneho studia. Cize za mna nieco plati stat. Co vlastne budem platit v dalsom roku? Dan 19% ? Do zdravotky 14%? Odratavam si nejakych 40 % ? Podavam vlastne rocne zuctovanie? Co je vymeriavaci zaklad ( snazila som sa to pochopit na cudzich prikladoch ale nepodarilo sa . Som z toho celeho zmatena- tieto veci do zivota nas na vyske nikto neuci...:-/ Nasa ekonomka v praci mi tvrdi ze SZCO je pre mna vyhodne... ale ako sa nahlasit, ked na urade ma nechcu ? a preco je to vyhodnejsie? Mozem pracovat ako brigadnik, ked mam take prijmy ( myslim tym nahradit autorsku zmluvu ) ?
Za odpovede vopred dakujem !
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

    Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac Jozef Mihál