Tu je odpoved priamo z alfy konzul. centra ako si má po novom zaúčtovať szčo-platca dane nákup gastrolístkov ak ich kupuje viac ako na spotrebu v jednom mesiaci.:
ak nakupujete stravne listky do zasoby, tak to zauctujete nasledovne:
- faktura je v zavazkoch v nulovej sadzbe DPH - suma tvori pocet listkov x hodnota lisku + provizia s DPH
priklad : 60ksx3,- + 5 = 185,00 € v nulovej sadzbe DPH.
- uhradu tejto faktury urobite v PD. Ak to bolo zaplatene v hotovosti tak cez Pokladnicne doklady nasledovne:
1. doklad - Pokladna - Vydavok - stlpec PD - Vydavok na priebeznu polozku - suma 3,00 x 60 = 180,00 - hodnota za stravne listky
2. doklad - Pokladna - Vydavok - stlpce PD - Prevadzkova rezia - suma 5,00 - poplatok = poplatok je základ+ dhp) ale kedže si ju nemôže na seba szčo uplatniť tak sa celá suma za poplatok dá pr. réžie ako poplatok.
- ceniny prijmente naspat do pokladnice. V PD v zvolite Pokladna - Prijem - Prijem z priebeznej polozky - 180,00 (60x,3,-)
- na konci mesiaca, ked budete vydavat stravne listky, tak to zauctujete cez výdavk. doklad - Pokladna - Vydavok - stlpec PD - Prevadzkova rezia - 3,00x pocet vydanych listkov
Nespotrebovane listky zostanu stale v pokladnici.
Nakup a spotrebu stravnych listkov si budete este evidovat aj v Evidencii/Cenin.