Zavrieť

Porady

Kde to zaradiť?

Chcela by som vytvorit temu ktora by sa tykala uprave pisomnosti, myslim si ze to aky list pojde z firmy von, ako bude vyzerat, tak to je hlavne vizitka nasej firmy. Su na to normy, ale ja by som uvitala podrobnejsie. Ale hacik je v tom ze neviem kam to zaradit, Richard pomozes?

Alebo aky mate na to nazor,........ci je to zbytocna tema? Ja si myslim ze by sa zisla kazdemu.
Alebo to tu uz niekde na porade je, ale som to prehliadla??
Naposledy upravil nikulik : 26.07.05 at 08:42
Usporiadat
evikap evikap

evikap je offline (nepripojený) evikap

Sú tu spomenuté dve STN. Každá hovorí o niečom inaom, alebo jedna z nich je staršia?
0 0
zuzika251 zuzika251

zuzika251 je offline (nepripojený) zuzika251

Prosim ta, odkial si ju vlastne vyhrabal tu normu? Potrebovala by som STN 88 6101. Ja som ju nikde nenasla. Dakujem vopred!
0 0
Ziarowka Ziarowka

Ziarowka je offline (nepripojený) Ziarowka

bea
Tak to čumím ... Ja som si až doteraz myslela, že všetci, čo píšu hlavičky adresáta vľavo, len "machrujú", opičia sa po "Západe" . A myslela som si, že ja píšem listy úplne perfektne, vždy si dám na nich záležať a pod. Teraz vidím, že to ja som úplne zaostalá! Takže ozaj by sa tu niečo zišlo, kde by nám tí mladší poradili, ako to teraz vlastne má byť.
Nie si zaostalá... ja som vyšla minulý rok z OA a bolo to na profesorovi,či písali hlavičku adresáta vľavo, alebo vpravo. Naša prof. nám vysvetlila, že v súčasnosti norma povoľuje písať hlavičku adresáta aj aj... a ešte jedna pripomienka: podľa toho ako to učili nás, sa v záhlaví listu nesmie podľa platnej normy objaviť logo odosielateľa, pričom si myslím, že mnohé úspešné firmy /spomeniem slovaktelecom, t-mobile, a iné/ práve toto využívajú na svoju reklamnú kampaň.

Takže, ak by sa mali listy písať podľa noriem, určite by stratili na atraktívnosti, lebo zatiaľ som sa nestretla v norme s grafickou úpravou listu.
0 0
nikulik nikulik

nikulik je offline (nepripojený) nikulik

Dovolím si podotknúť, že aj ja som vyšla z OA kde nás mordovali s písaním listov, upravami, tak aby to bolo všetko suprove, všetko OK. A tak som si aj ja myslela, že keď prídem do praxe, tak to tak bude, ale opak bol pravdou. Zo začiatku som písala listy presne okraje všetko ako ma byť, ale potom som si uvedomila, že je to síce norma ale žiaden nariadení zákon, že to tak musí byť. Opravila som teda všetky hlavičky listov našej firmy, kde som dala logo a teraz to vyzera celkom fajn. Samozrejme, že ostatné úpravy dodržiavam.

Prajem pekný zvyšok dňa všetkým.
0 0
Beba Beba

Beba je offline (nepripojený) Beba

Skúsila som cez gooogle a našlo toto

http://www.google.sk/search?hl=sk&in...B5ada%BB&meta=
0 0
vierush vierush

vierush je offline (nepripojený) vierush

[quote=juko;105427]Mne sa podarilo vďaka dari1 tú STN nájsť a stiahnuť si ju. Kto má záujem, prikladám ju.

Chcem sa opýtať, máš k tej norme aj príklady? Zaujíma ma či sa za odrážkami v jadre listu píšu bodky, teda ak vypisujem nejaké požiadavky cez odrážky.
0 0
ucitelka70 ucitelka70

ucitelka70 je offline (nepripojený) ucitelka70

obyčajná
ahoj, na úpravu písomností platí norma STN 01 69 10, ja učím korešpondenciu, ak máš niečo konkrétne, rada ti vysvetlím.
Monika
0 0
JANíčOK JANíčOK

JANíčOK je offline (nepripojený) JANíčOK

Videl som normu STN 01 6910 "Pravidlá písania a úpravy písomností" je z roku 1999 a vyzerá úplne ináč ako tá ktorú sem dal juko. Neviete mi prosím vás poradiť či sa v tej norme od roku 1999 niečo zmenilo? Dá sa to vyhľadať niekde na internete?
0 0
FRLI FRLI

FRLI je offline (nepripojený) FRLI

veľmi si mi pomohol,super nápad
0 0
Gabhus Gabhus

Gabhus je offline (nepripojený) Gabhus

Určite existuje norma, mám ju v práci, zajtra alebo v pondelok napíšem jej číslo. Prilepiť sa to asi nedá, je toho veľa /alebo to neviem/. Ale existuje.
0 0
anklar anklar

anklar je offline (nepripojený) anklar

Anklar
comex Pozri príspevok
Rišo, myslím, že by bol o to záujem. Ešte si pamätám, keď som riešila "registratúru", prehľadala som všetkých čertov, aby som našla niečo o normách. Bez úspechu. Navyše akákoľvek korešpodencia vytvára mienku o firme. By si sa čudoval, aké dopisy chodia k nám do firmy!
Tento príspevok som ocenila pre jeho pozitívne kritický obsah. Je pravdou, že existujú firmy, ktoré akoby nevedeli, aký dosah má negatívny dojem z ich nedbalo tvorenej korešpondencie.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať