Zavrieť

Porady

Vratenie tovaru pri kupe cez internet.

Prezrel som si vynikajucu temu http://www.porada.sk/t82125-vsetko-o...trebitela.html velmi vela odkazov na rozne problemy ale nenasiel som tam jednu vec.

Kupil som si tovar cez internet ale chcem ho vratit. Podla zakona mam pri internetovom obchode pravo vratit ho do 7 dni bez udania.

Ked som im napisal ze chcem tovar vratit tak mi odpisali ze mam pocitat s poplatkom za dopravu a balne, prekontrolovanie ci je tovar v poriadku, vratenie tovaru do povodneho obalu.

Maju na taketo nieco vobec pravo? Dopravu kurierom na svoju adresu som platil ja.
Usporiadat
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
právo majú, treba si prečítať ich obchodné podmienky...
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

...predbehol si ma.
Neprecital som si v obchodnych podmienkach v sekcii "vratenie tovaru" nic o tychto poplatkoch.
Tovar ne neposkodeny, v takom stave akom som ho prevzal.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++
Odstúpenie od kúpnej zmluvy

§1
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve.

§2
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 7 pracovných dní od prevzatia tovaru podľa 5-tich týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji").

§3
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.

§4
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou vo forme emailu na adresu ....................

§5
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme poistenej zásielky. Adresu pre vrátenie tovaru určí dodávateľ.

§6
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu.

§7
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu.

§8
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu.

§9
Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ak kupujúci spolu s tovarom predloží predávajúcemu písomné doklady o vynaložených nákladoch, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru neznáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho.

§10
Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.

§11
V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v bode 11.4. a 11.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

...musíš férovo uznať, že aj oni majú náklady spojené s tým vyskladnením a zaslaním tovaru. Veď ani ty nechodíš do práce zadarmo
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Ano to uznavavam.
Ale vsetku dopravu , ci uz kuriera z ich obchodu ku mne alebo teraz ked budem vracat balik ku nim platim zo svojho vrecka. Tak aky poplatok za dopravu si chcu uctovat ? Vsak ich to nic nestalo.
Tovar stal 40. Teraz mi budu uctovat kolko za kadejake poplatky? 35?
Naposledy upravil Kennard : 20.06.09 at 12:44
0 0
Elyze Elyze

Elyze je offline (nepripojený) Elyze

Nechcem zacinat novu temu s rovnakym nazvom, tak dufam ze i sem mozem vlozit otazku
Prevadzkujem e-shop a zaujimalo by ma ako je to pri vrateni tovaru do 7 pracovnych dni v pripade ze sa jedna o krem, farbu (iny produkt) ktory je chraneny okrem obalu (kelimku) i foliou, ktora je tepelne privarena? Zakaznik vlastne pokial tepelny uzaver neposkodi nezisti ci je vyrobok ok? Zakaznicka chce vratit tovar ze nesuhlasi z vyobrazenim. Pokial ale odlepila tepelnu ochrannu foliu aby zistila ze jej napr. nesedi farba z vyobrazenim, nemozem tovar povazovat za neposkodeny a vziat ho spat ? Okrem ineho produkty fotim sama a fotky vzdy zodpovedaju realite. Chapem ale ze kazdy ma inak nastaveny monitor a teda farba moze byt rozna. Jednoducho vratenie zamietnem s odovodnenim ze je tovar pouzity?
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Vratil som im tovar ako pozadovali aby mohli odskusat ci je funkcny.
Plati teraz ta 15 dnova lehota do kedy mi maju vratit peniaze?
Ake mam paky ( ak vobec nejake) aby mi vratili peniaze ak budu streckovat?
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Firma so mnou nekomunikuje, splnil som vsetky ich poziadavky, poslal tovar nazad ale na moje maily nereaguju.

Prosim vas mohol by niekdo poradit akym sposobom dat podnet na SOI pripadne ci mi mozu pomoct s vymahanim penazi?
0 0
kaco11 kaco11

kaco11 je offline (nepripojený) kaco11

www.soi.sk tam majú telefónne čísla podľa krajov. Sú veľmi ústretoví ja som cez nich tiež voľačo riešila. Ale pozor SOI nemá lehoty. Keď majú veľa práce alebo dovolenkové obdobie tak to môže trvať. A podnet podávaš písomne, môžeš aj mailom, ale potrebujú dokumentáciu. A aby sa to nestratilo, ja by som si zavolala, aby si sa spojil s niekym konkrétnym a ten ti dal na seba mail, prípadne poradil.
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Dakujem, dufam ze mi poradia a dotiahnem to do uspesneho konca.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Elyze
Kennard to tu už naznačil:
§2
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 7 pracovných dní od prevzatia tovaru podľa 5-tich týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji").
§4
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou vo forme emailu na adresu ....................
§5
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme poistenej zásielky. Adresu pre vrátenie tovaru určí dodávateľ.
§6
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu.
§7
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu.

§8
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu.
Z toho jasne vyplýva §7, pretože táto fólia asi chráni obsah pred nežiaducimi vplyvmi vzduchu a keďže bola odstránená, tak sa mohlo (ale nemuselo) zmeniť zloženie, alebo vlastnosti obsahu. Tým, že sa odstránila fólia, tak sa výrobok začal používať.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

misoft Pozri príspevok
Elyze
Kennard to tu už naznačil:


Z toho jasne vyplýva §7, pretože táto fólia asi chráni obsah pred nežiaducimi vplyvmi vzduchu a keďže bola odstránená, tak sa mohlo (ale nemuselo) zmeniť zloženie, alebo vlastnosti obsahu. Tým, že sa odstránila fólia, tak sa výrobok začal používať.
Ja by som k tomuto chcel len doplniť, že je rozdiel vrátiť tovar nový a vrátiť použitý.

V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa môže spotrebiteľ vrátiť nepoužitý tovar v pôvodnom obale do 7 dní, napr. ak si rozmyslí, že ho nepotrebuje, alebo z akého koľvek iného dôvodu. Vredy ale vracia nový tovar.

Pokiaľ tovar otvorí a začne používať, tak už ho nemôže bezdôvodne vrátiť. Môže ho vrátiť jedine v rámci reklamačného konania, ak tovar nespĺňa parametre, ktoré by mal mať. Je to už ale reklamačné konanie a nie vrátenie tovaru do 7 dní.
0 0
Elyze Elyze

Elyze je offline (nepripojený) Elyze

dakujem velmi pekne za pomoc :-)
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Takze sumu za tovar vratili ale akosi zabudli vratit aj peniaze za kuriera ktoreho som platil pri objednavani tovaru.

Napisal som aj SOI ci mam narok na vratenie penazi aj za kuriera ale myslim si ze podla paragrafu :

" predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar, alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ."

...by som mal mat na to narok.
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Zo SOI za zatial neozvali.
Ma prosim vas niekto skusenosti s vratenim sumy za kuriera pri kupe cez internet a odstupenia od zmluvy?
0 0
bobino38 bobino38

bobino38 je offline (nepripojený) bobino38

...to sa hádaš o kolko €?...5? 10?
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

... alebo ze by o princip??
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Myslis, ze ked Ti bude chybat 5 centov tak Ti obchodnik povie - nechaj tak?
0 0
Kennard Kennard

Kennard je offline (nepripojený) Kennard

Nuz, musim uviest dodatocne info ohladom tejto zalezitosti.
Kurier bol poplatok spojeny s dodanim tovaru a nie objednanim tovaru cize narok na vratenie sumy za kuriera nevznika.
0 0
majkaaa majkaaa

majkaaa je offline (nepripojený) majkaaa

Dobry den,
obraciam sa na vas s velkou prosbou o pomoc. Neviem ci sa bude dat s tym nieco urobit.
Kupili sme si drez cez internet. Pri prevzati kurierom kde sme zaplatili hned jemu, tak sme zevraj podpisali papier ze je tovar vporiadku, nejak sme si ho neobzerali. Ked prisiel strojar povedal, ze drez je velky, preto sme sa ho rozhodli vratit do 7pracovnych dni. Posielali sme ho postou doporucene. Uz pri komunikacii ze drez vracame sa mi rozhovor s internetovym predajcom nepacil,citila som tam nechut z jeho strany. Drez manzel kvalitne zabalil a vracali sme ho neposkodeny. O 2 dni mi prisa tato odpoved:
Dobrý deň,

Drez nám bol dnes doručený. Po otvorení obalu, ktorý bol neporušený, sme
zistili, že drez je poškodený. Na okraji pri otvore na vodovodnú batériu je
preliačenina, tovar je nepredajný. Uvedené poškodenie sme
zdokumentovali /prilozene foto/.
Dňa 04.05. 2011 Vám drez doručil náš kolega, ktorý ho s Vami kontroloval a
bol odovzdaný v poriadku, čo ste potvrdili podpisom dodacieho listu.
Na základe týchto skutočností Vám tovar vraciame späť, podľa platnej
legislatívy.
Potom sme s predajcom volali, ze sme to predpokladali, ze nieco take sa stane a ze ako je to mozne ze obal nebol vobec poskodeny, ale drez ano. Tvdil, ze mohol spadnut a poskodit sa, ale nam sa skor zda, ze ho otvorili a sami poskodili.
Prosim pomozte mi, som na vozicku, manzel na invalidnom tiez. Mame nejake moznosti.
Pan nam drez poslal a teraz je na poste v nasom meste a pravdaze peniaze nevratene.
Mame nejake moznosti?
0 0
majkaaa majkaaa

majkaaa je offline (nepripojený) majkaaa

Naozaj mi nik nevie poradit?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať