Zavrieť

Porady

Rodinné prídavky

Prosim, viete mi poradit, ci mam narok na rodinne pridavky, ak som stale student denneho studia na vysokej skole a zacala som podnikat (som konatelkou firmy).
Dakujem
Usporiadat
Chobot Chobot

Chobot je teraz online Chobot

marcelaStanakova Pozri príspevok
Vi emi niekto vysvetliť aký je rozdiel medzi rodičovským príspevkom a rodinnými prídavkami?
Pojem "rodinné prídavky" na Slovensku neexistuje.

Matka na rodičovskej dovolenke poberá rodičovský príspevok podľa zákona o rodičovskom príspevku č. 571/2009. Základná suma RP v súčasnosti je 164,22 EUR.

Potom existujú prídavky na deti podľa zákona č. 600/2003 a prídavok na jedno dieťa je 22,01 EUR.

Okrem toho existuje ešte príplatok k prídavku vo výške 10,32, ale na ten má nárok len ten, kto spĺňa podmienky dané zákonom 600/2003.

Potom existuje daňový bonus na dieťa - každý, kto má dieťa a má určitý príjem, môže poberať tento bonus. Je vo výške 20,02 EUR na každé dieťa.
1 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

katka50 Pozri príspevok
Ak si neprekročil štandartnú dĺžku štúdia-I.stupeň vysokej školy má trvať 4 roky-tak áno, majú nárok na rodinné prídavky.
Ak niekto prekročí štandartnú dĺžku štúdia na VŠ, stráca nárok na prídavky?
0 0
katka50 katka50

katka50 je offline (nepripojený) katka50

JAJA11 Pozri príspevok
Ak niekto prekročí štandartnú dĺžku štúdia na VŠ, stráca nárok na prídavky?
Áno, aj na daňový bonus.
0 0
tomPD tomPD

tomPD je offline (nepripojený) tomPD

Potreboval by som poradit:
Dovrsil som 25 rokov, studujem na VS v standardnej dlzke studia na dennom studiu. Podla veku mi zanikol narok na rodinne pridavky a v podstate mojim rodicom aj zakonna vyzivovacia povinnost. Je mozne od statu ziskat nejake socialne davky, alebo nieco podobne? Dakujem za radu
0 0
Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

TomPD,