... a keby mi niekto toto sledovanie poskytoval ako svoju službu? Trvala by audítorka na priradenie k serveru dodávateľa tejto služby?
Ak abstrahujeme od možnosti, že nesúhlasí so samostatným zaradením, resp. odpísaním do nákladov, lebo dané jednotky nemajú samostatné užitie (potom môžeme trvať na tom, že ani mobilný telefón nemá, lebo bez siete poskytovateľa služby je len nefunkčný kus...), tak potom zostávajú fakt len dve možnosti:
a) priradiť k serveru
b) priradiť k automobilu
niečo o danom riešení:
Vozidlové jednotky CarPosition pracujú v reálnom čase, používajú technológiu a-GPRS a využívajú výlučne bezpečné spôsoby prenosu dát.
Softvérová časť – je integrovaná s platformou elektronických máp, ktorá zvyšuje úžitkovú hodnotu informácií vďaka podpore funkčnosti a práci s ďalšími priestorovými dátami v jednom prostredí s kvalitným mapovým podkladom Slovenska a Európy.
Periférie: identifikácia vodiča, vozidlové terminály, prietokomery, sondy do nádrže, CAN-BUS pripojenie.
Ako služba (tzv. Fleetware)
http://www.position.cz/cz/sledovani/ :
Základní cena vozidlové jednotky cca 8 900,- Kč bez DPH.
Cena jednotky v závislosti na zvoleném modelu služby již od 1,- Kč.
Cena služby v ČR včetně real-time informací o aktuálním pohybu vozidel 379,- Kč bez DPH měsíčně / vozidlo.
Aktivace vozidla v systému 190,- Kč bez DPH.
Cena montáže do vozidla od 1 200,- Kč bez DPH dle typu vozidla.
Možnost služby v real-time režimu v rámci Evropy včetně mapových podkladů NAVTEQ - příplatek.
Ako vidieť, pohľady môžu byť rôzne, veľa závisí od vyargumentovania. Lebo v prípade poskytovania takejto služby dodávateľom vozidlové jednotky včítane montáže dám ihneď do nákladov, tak v prípade kompletného zaobstarania tohoto systému prečo nie?