Akosi v poslednej dobe pribúda "zapeklitých" a ťažko riešiteľných tém.
(Viď napr. aj
http://www.porada.sk/t123988-co-mam-robit.html )
Lebo ako čítam, tak čítam, sú vo mne otázky (na ktoré neodpovedala zadávateľka) - aká a ktorá je to poisťovňa (slovenská, zahraničná), kto od nej vymáha dlh - či poisťovňa (ak nebola nikde prihlásená, tak ktorá), alebo úrad pre dohľad, či neplatila poistné, alebo nesplnila oznamovaciu povinnosť,...
Aj z hľadiska premlčateľnosti úrokov je rozdiel v posudzovaní úrokov z omeškania medzi nezaplateným poistením alebo nesplnením oznamovacej povinnosti:
§ 21 - Premlčanie
(1) Právo zdravotnej poisťovne
uplatniť nárok na poistné (§ 17 ods. 7, § 18 a § 19 ods. 11) a nárok na úhradu za zdravotnú starostlivosť (§ 9 ods. 7) sa
premlčí uplynutím piatich rokov odo dňa splatnosti poistného alebo úhrady za zdravotnú starostlivosť.
(2) Právo vymáhať poistné, úrok z omeškania a úhradu za zdravotnú starostlivosť podľa odseku 1 sa premlčí uplynutím troch rokov odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia o uložení povinnosti zaplatiť poistné, úrok z omeškania alebo úhradu za zdravotnú starostlivosť, ak nie je ustanovené inak.
(4)
V prípade nesplnenia povinností podľa § 6 alebo oznamovacích povinností podľa § 23 ods. 1, 2 a 5 právo zdravotnej poisťovne uplatniť si nárok na predpísanie poistného a úroku z omeškania na úrade
sa nepremlčuje.
Takže neviem
...