Zavrieť

Porady

záv.činnosť+živnosť bez príjmu

Prosím o radu v tejto veci.
Celý rok 2009 pracujem ako zamestnanec, avšak od roku 2010 chcem ísť na živnosť. Chcem sa opýtať, že ked si otvorím živnosť už tento rok /nebudem mať príjem, žiadnu mandátnu zmluvu a pod., len budem mať živnostenský list/, či môžem požiadať zamestnávateľa v roku 2010 o ročné zúčtovanie dane za rok 2009 + vyplatenie zamestnaneckej premie. Takže ide o to, či samotná existencia živnosti nenesie so sebou povinnosť podania DP typ B, čím by som však prišiel o zamestnaneckú prémiu.

Podľa toho, čo som sa dočítal. Zamestnanecká prémia neprislúcha zamestnancovi, ktorý má príjem aj zo SZĆO(okrem iných príjmov). Podľa tohto ide o príjem zo SZČO a nie o to či je SZČO.

Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    babi2 je offline (nepripojený) babi2

    babi2
    Ak budeš mať živnosť už v tomto roku, tak si budeš musieť podať DP sám, môj názor

    Ice dive je offline (nepripojený) Ice dive

    Ice dive
    Budete musieť podávať DP typ B nakoľko ste aj živnostník + si budete musieť robiť ročné zúčtovanie zdravotného poistenia, nakoľko ste boli v roku 2009 čo i len jeden deň živnostníkom...