Zavrieť

Porady

Serióznosť slovenských zákazníkov

pokúšam sa živiť tým čo ma baví :-) ...viac
Ahojte,
od 1.novemra 2009 som spustil svoj E-Shop. Mám vybavených cca 300 objednávok, čo myslím je celkom dobré na začiatok. Približne 95 % objednávok je z ČR, zatiaľ jedna jediná bola taká, kde kupujúci neuhradil nákup. Čiže takmer ideálny pomer. Mám však problém s kupujúcimi zo Slovenska. Objednávok je málo a aj z toho mála sa 2/3 ani len neunúvajú oznámiť aspoň zrušenie objednávky, nie to ešte zaplatiť. Nerozumiem tomu,, ako je to možné, že prečo práve u nás doma sa musím stretávať s takýmto prístupom zákazníkov. Keďže predávam jedine oproti platbe predom alebo osobné prevzatie, v podstate o nič neprichádzam, akurát mám komplikácie, pokiaľ mám už iba povedzme jeden kus tovaru skladom ktorý si takýto neseriózny kupujúci objednal. Takýto tovar dávam do rezervácie a neponúkam ho ďalej na predaj. Takto mi povedzme 2 týždne stojí skladom a pritom by oň bol záujem :-(
Mám teda otázku na Vás do pľacu - ako vnímate slovenských zákazníkov? Alebo to iba ja mám taký problém? Niekedy mám pocit, že pred PC sedia iba deti, ktoré nevedia čo s voľným časom...
Usporiadat
rakerian rakerian

rakerian je offline (nepripojený) rakerian

Moja skúsenosť je takáto:
Mám eshop niečo vyše pol roka (mimochodom tiež s niečím podobným ako zakladateľ príspevku) a zameriavam sa zataiľ výlučne na slovenský trh, keďže v tejto oblasti je v Čechách oveľa viac eshopov a nevedel by som im konkurovať cenami.
Zákazníci u mňa môžu platiť buď platbou vopred - faktúru, na dobierku, alebo prostredníctvom PayPal.
Z cca 500 objednávok boli 3 zaplatené cez PayPal, asi 10 si vybralo platbu vopred - faktúru (3 dodnes nezaplatili) a zvyšok jednoznačne dobierka.
Ešte sa mi nestalo, aby si niekto neprevzal dobierku z nejakého "zlého" dôvodu. 3 zásielky sa mi vrátili z dôvodu uplynutia odbernej lehoty, ale vždy to bolo o tom, že zákazník sa nedostal k oznámenke z pošty a nevedel, že už má balík.
Dobierka zatiaľ na Slovensku vedie.
Keďže môj obchod je len internetový, tak s mu naplno venujem a teda ak mi príde teraz objednávka, tak ju hneď balím a do 16,00 doručím na poštu. Pri dobrej konštelácii má zákazník tovar už zajtra!
Nepreferujem dobierku, ale pár pochvalných emailov od zákazníkov ma presviedča, že pri nej ešte asi dosť dlho zostanem
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

rakerian Pozri príspevok
Moja skúsenosť je takáto:
Mám eshop niečo vyše pol roka (mimochodom tiež s niečím podobným ako zakladateľ príspevku) a zameriavam sa zataiľ výlučne na slovenský trh, keďže v tejto oblasti je v Čechách oveľa viac eshopov a nevedel by som im konkurovať cenami.
Zákazníci u mňa môžu platiť buď platbou vopred - faktúru, na dobierku, alebo prostredníctvom PayPal.
Z cca 500 objednávok boli 3 zaplatené cez PayPal, asi 10 si vybralo platbu vopred - faktúru (3 dodnes nezaplatili) a zvyšok jednoznačne dobierka.
Ešte sa mi nestalo, aby si niekto neprevzal dobierku z nejakého "zlého" dôvodu. 3 zásielky sa mi vrátili z dôvodu uplynutia odbernej lehoty, ale vždy to bolo o tom, že zákazník sa nedostal k oznámenke z pošty a nevedel, že už má balík.
Dobierka zatiaľ na Slovensku vedie.
Keďže môj obchod je len internetový, tak s mu naplno venujem a teda ak mi príde teraz objednávka, tak ju hneď balím a do 16,00 doručím na poštu. Pri dobrej konštelácii má zákazník tovar už zajtra!
Nepreferujem dobierku, ale pár pochvalných emailov od zákazníkov ma presviedča, že pri nej ešte asi dosť dlho zostanem
takýto hobby tovar je trochu špecifický - objednávajú si ľudia, ktorí majú záujem. A potom je to cítiť. Na tovar sa tešia, čakajú ho. Preto si iba výnimočne balík nepreberú. To hovorím z vlastnej skúsenosti

A s tou dobierkou to je fakt pravda, ja dokonca nepožadujem ani platbu dopredu, zaplatia z účtu, až keď majú balík doma - som odvážna, ja viem. A aj tak to majú najradšej rovno vybavené na pošte, napriek tomu, že dobierkové poštovné je pre nich drahšie.
Mmch, za celý minulý rok mám jedného neplatiča - nezaplatil dve faktúry. Už má v ruke platobný rozkaz, čo bude dalej, uvidíme.
0 0
dorah34 dorah34

dorah34 je offline (nepripojený) dorah34

Ahoj, asi ta nepotesim, ale mame taktiez velmi zle skusenosti s dobierkami. A skutocne, potom, co tu citam, musim potvrdit, ze je to vec sortimentu. My predavame eroticke pomocky a uplnych primitivov, ktori si nahodia objednavku s tym, ze ju nepreberu je asi 15%.
Z toho realne odosleme asi 80%, lebo sa neda identifikovat, ze ide o podvrh ( a to trvame na e-maile, telefone a presnej adrese, okrem toho namatkovo alebo pri podozreni autorizujeme objednavky). Napriek tomu sa nam kazdy mesiac vrati asi 5-8 zasielok. Niektori sa dokonca vyhovaraju, ze si to nestihli za 18 dni vybrat a chcu to poslat znovu, co uz je uplny nonsens.
Jedine co mozme je, ze sme si urobili black list a v pripade, ze zakaznik neprevezme zasielku, uz mu u nas nikdy nepredame na dobierku. O tomto ich informujem mailom vzdy pred skoncenim odbernej lehoty (zatial to zafungovalo raz).
Tiez som pocula, ze ani v Cechach ani v ostatnych krajinach tento problem nie je. No ale v krajine, kde ma Fico 35% co by sme chceli.

Mimochodom z vratenych a podvodnych zasielok je 98% z vychodu. uz mam vyrazky, ked vidim objednavku Snina, Kosice, Presov, Humenne, Michalovce apod. Potom sa cuduju, ze co si o nich v Blave myslime (cest tym rozumnym a pohodovym vychodniarom). Ovela radsej mame zakaznikov, ktori sa nekaslu a poslu nam platbu cez tatrapay alebo prevodmi na ucty. Tych si velmi vazime a chvalabohu je ich uz pomaly asi 20%.
Naposledy upravil dorah34 : 09.03.10 at 15:32
0 0
Dantess Dantess

Dantess je offline (nepripojený) Dantess

Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac
dorah34 Pozri príspevok
Ahoj, asi ta nepotesim, ale mame taktiez velmi zle skusenosti s dobierkami. A skutocne, potom, co tu citam, musim potvrdit, ze je to vec sortimentu. My predavame eroticke pomocky a uplnych primitivov, ktori si nahodia objednavku s tym, ze ju nepreberu je asi 15%.
Z toho realne odosleme asi 80%, lebo sa neda identifikovat, ze ide o podvrh ( a to trvame na e-maile, telefone a presnej adrese, okrem toho namatkovo alebo pri podozreni autorizujeme objednavky). Napriek tomu sa nam kazdy mesiac vrati asi 5-8 zasielok. Niektori sa dokonca vyhovaraju, ze si to nestihli za 18 dni vybrat a chcu to poslat znovu, co uz je uplny nonsens.
Jedine co mozme je, ze sme si urobili black list a v pripade, ze zakaznik neprevezme zasielku, uz mu u nas nikdy nepredame na dobierku. O tomto ich informujem mailom vzdy pred skoncenim odbernej lehoty (zatial to zafungovalo raz).
Tiez som pocula, ze ani v Cechach ani v ostatnych krajinach tento problem nie je. No ale v krajine, kde ma Fico 35% co by sme chceli.

Mimochodom z vratenych a podvodnych zasielok je 98% z vychodu. uz mam vyrazky, ked vidim objednavku Snina, Kosice, Presov, Humenne, Michalovce apod. Potom sa cuduju, ze co si o nich v Blave myslime (cest tym rozumnym a pohodovym vychodniarom). Ovela radsej mame zakaznikov, ktori sa nekaslu a poslu nam platbu cez tatrapay alebo prevodmi na ucty. Tych si velmi vazime a chvalabohu je ich uz pomaly asi 20%.
ahoj, vymaž si sukromne spravy, už ti neviem napisat a ospravedlnujem sa za off topic
0 0
ACCNT ACCNT

ACCNT je offline (nepripojený) ACCNT

btw pre zvysenie ochrany, resp. zvysenie moznosti identifikovat zakaznika si mozte overovat telefonne cisla-po zadani cisla sa nan automaticky posle sms s nejakym kodom a ked ho zakaznik zada spravne, moze pokracovat....

posielanie sms cez net podporuje napr. clickatell.com. 1 sms stoji 0,035€(cim viac sms si objednate, tym su lacnejsie)....to su ceny do slovenska, da sa posielat aj inde ale su ine ceny.
je aj nejaka slov. spolocnost(nazov si uz nepamatam), lenze ked som to kukal, tak tam stala 1 sms 0,036 €...

ak by si to niekto planoval implementovat do eshopu, zverte to odbornikom-nezabudnite na ochranu proti spambotom a urcite pouzite denny limit na IP adresu, prip. celkovy limit sms poslanych za 1 den. takisto povolit iba slovenske/ceske,...cisla...atd
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
ACCNT Pozri príspevok
btw pre zvysenie ochrany, resp. zvysenie moznosti identifikovat zakaznika si mozte overovat telefonne cisla-po zadani cisla sa nan automaticky posle sms s nejakym kodom a ked ho zakaznik zada spravne, moze pokracovat....

posielanie sms cez net podporuje napr. clickatell.com. 1 sms stoji 0,035€(cim viac sms si objednate, tym su lacnejsie)....to su ceny do slovenska, da sa posielat aj inde ale su ine ceny.
je aj nejaka slov. spolocnost(nazov si uz nepamatam), lenze ked som to kukal, tak tam stala 1 sms 0,036 €...

ak by si to niekto planoval implementovat do eshopu, zverte to odbornikom-nezabudnite na ochranu proti spambotom a urcite pouzite denny limit na IP adresu, prip. celkovy limit sms poslanych za 1 den. takisto povolit iba slovenske/ceske,...cisla...atd
zakaznikom sa nechce ani registrovat a nie ze SMS,... by bolo hned po biznise
0 0
Laco-monter Laco-monter

Laco-monter je offline (nepripojený) Laco-monter

Nedbalosť a nezodpovednosť väčšiny slov.občanov sa rozšírila ako rakovina, a táto nedbalosť a ignoranstvo raz tento národ ZNIČÍ !

Čo si myslieť o ľuďoch, čo nemajú v sebe uvedomelosť a sú leniví SEPAROVAŤ odpad, aj keď kontajnery na separovaný odpad sú len 10 metrov od kuka-nádoby ???

Alebo čo si myslieť o takých hovadach, čo celé plné vrece odpadkov vyhodia do jarku pri ceste alebo napr. na autobusovú zastávku pri podniku na okraji mesta ?
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

dorah34 Pozri príspevok
My predavame eroticke pomocky...

Mimochodom z vratenych a podvodnych zasielok je 98% z vychodu. uz mam vyrazky, ked vidim objednavku Snina, Kosice, Presov, Humenne, Michalovce apod. Potom sa cuduju, ze co si o nich v Blave myslime
Vychodniari nie su tak civilizacne zdegenerovani ako my na zapade, takze im sex funguje aj bez pomocok. Niecim sa nadchnu, potom sa im to rozlezi v hlave a zistia, ze to vlastne nepotrebuju...
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Laco-monter Pozri príspevok
Nedbalosť a nezodpovednosť väčšiny slov.občanov sa rozšírila ako rakovina, a táto nedbalosť a ignoranstvo raz tento národ ZNIČÍ !

Čo si myslieť o ľuďoch, čo nemajú v sebe uvedomelosť a sú leniví SEPAROVAŤ odpad, aj keď kontajnery na separovaný odpad sú len 10 metrov od kuka-nádoby ???

Alebo čo si myslieť o takých hovadach, čo celé plné vrece odpadkov vyhodia do jarku pri ceste alebo napr. na autobusovú zastávku pri podniku na okraji mesta ?
Ale to sa teraz zmeni. Kazdy podelok budu vyhravat v triedach hymnu, takze o par tyzdnov bude narod taky uvedomely, ze to tu bude vyzerat ako vo Svajciarsku.
Naposledy upravil misomiso : 11.03.10 at 15:49
0 0
majkelx majkelx

majkelx je offline (nepripojený) majkelx

Zdravim, vlastnim e-shop a musim sa pridat taktiez. Najviac vratenych dobierok mame z vychodneho Slovenska! To je fakt..Ja som rodeny Žilinčan ale mam respekt nieco zasielat na vychod a vzdy sa bojim ci dostanem zaplatene alebo nie. No na druhej strane..Blavaci, ktorí nam vypisuju, podla mna niesu ani starí dobrí bratislavcania(skor pristahovalci zo vsetkych dier na slovensku) sa zase sa ohanaju SOI a vseliakymi hlupostami a ani si neuvedomuju, resp. robia sa uvedomeli a scitani obc. prav atd...respekt naopak nemam, pretoze na 90 percent nemaju pravdu a nevedia vlastne ani o com pisu..ja ich hned nalinkujem na obchodne podmienky a obciansky zakonnik, ale najma na ZMLUVU MEDZI KUPUJUCIM A PREDAVAJUCIM...Proste spekulanti..pokazia vec, ktora mi servis v zakonnej lehote odmietne opravit (nie vyrobna vada)...a on sa ohana SOI:-) Podotykam, ze mam e-shop s elektronikou a z 900 objednavok bolo neprevzatych asi 10? Ja viem, som na tom vyborne...ale tych desat mi sposobilo, to ze mam doma leziaky, pretoze boli na objednavku a nikto iny ich nechce. Samozrejme zahranicny predajca mi peniaze nevrati....takze?
Naposledy upravil majkelx : 19.06.11 at 11:36
1 0
kolac kolac

kolac je offline (nepripojený) kolac

ja sice eshop nemam, ale ja by som siel tou cestou, ze by som ponukal zvyhodnene, respektive " postovne v cene " pokial by to bolo mozne samozrejme pri konkretnej marzi, ak bude zakaznik platit predom na ucet. Respektive o nieco navysit dobierku aby sa to vyrovnalo vo vysledku.
0 0
zubro85 zubro85

zubro85 je offline (nepripojený) zubro85

kolac Pozri príspevok
ja sice eshop nemam, ale ja by som siel tou cestou, ze by som ponukal zvyhodnene, respektive " postovne v cene " pokial by to bolo mozne samozrejme pri konkretnej marzi, ak bude zakaznik platit predom na ucet. Respektive o nieco navysit dobierku aby sa to vyrovnalo vo vysledku.
vacsina firiem to tak ma lebo vsetky prepravne spolocnosti uctuju dobierkovy poplatok, pošta od 0,40 a kurier od 1€ a ludia si aj tak vyberaju v drvivej vacsine pripadov dobierku
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

zubro85 Pozri príspevok
vacsina firiem to tak ma lebo vsetky prepravne spolocnosti uctuju dobierkovy poplatok, pošta od 0,40 a kurier od 1€ a ludia si aj tak vyberaju v drvivej vacsine pripadov dobierku

ja dokonca ponúkam nižšie poštovné pri platbe na účet, ktorá sa platí až po prevzatí balíka. Napriek tomu je väčšina dobierok
0 0
majkelx majkelx

majkelx je offline (nepripojený) majkelx

kolac Pozri príspevok
ja sice eshop nemam, ale ja by som siel tou cestou, ze by som ponukal zvyhodnene, respektive " postovne v cene " pokial by to bolo mozne samozrejme pri konkretnej marzi, ak bude zakaznik platit predom na ucet. Respektive o nieco navysit dobierku aby sa to vyrovnalo vo vysledku.
Toto presne mam...znevyhodnil som dobierku az o 1.70 eura..cez platbu na ucet neplatia nic. Myslis ze platia na ucet alebo cez Paypal? Nie...radsej predrazia tovar dobierkou...nepochopim toto.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

majkelx Pozri príspevok
Toto presne mam...znevyhodnil som dobierku az o 1.70 eura..cez platbu na ucet neplatia nic. Myslis ze platia na ucet alebo cez Paypal? Nie...radsej predrazia tovar dobierkou...nepochopim toto.
Ja si vela objednavam u eshopv,vzdy na dobierku.
Vies preco ? Lebo neposlem predsa peniaze niekomu na ucet ,pokym nemam tovar v ruke. Su nielen seriozne eshopy,ale aj vela neserioznych...
A domoct sa na Slovensku svojich penazi aj ked si v prave je takmer nemozne...Internet sa len hemzi staznostami podobneho typu.

Ja si nepamatam,kedy co od koho objednavam. Ked nieco potrebujem,vyhladam na nete,pozeram cenu,podmienky, ci je tovar. skladom,zaujima ma ako rychlo ho poslu...prip. nejake recenzie,ci na dany obchod nenajdem nejake staznosti. A taktiez si pozeram,kolko kto uctuje za dodanie,lebo aj v tom su vyrazne rozdiely!
Ked objednavam na dobierku, mam pocit, ze tovar sa snazia poslat rychlejsie,ako ked uz maju peniaze na ucte.

Vopred na ucet by som bola ochotna platit,keby som vsetko objednavala u jedneho predajcu,a mam ho vyskusaneho. ale to je asi nemozne,lebo nik nema v sortimente vsetko.

A platenie cez paypal? Co myslis,kolko z tvojich zakaznikov vie co to je?
Naposledy upravil arizona : 20.06.11 at 14:10
2 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
a co ti pomoze ta dobierka? kludne ti miesto tovaru moze poslat tehlu... nebavime sa o nejakych pochybnych shopoch snad sa da aspon relativne zistit ze ide o seriozny shop, ale aj velke shopy ako hej a podobne maju vacsinu platieb dobierkou, a ze sa nieco skor posle ak je to na dobierku alebo na ucet to je podla mna nezmysel, aspon ja to tak nerobim a nemyslim ze to niekto tak robi nie je vela dovodov na to.
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
inak ja tu hovorim o platbe na ucet bud cez Cardpay alebo tatrapay a pod... ved tam treba mat zmluvu s bankou, a myslis si ze banka ti podpise zmluvu ak je to neseriozny shop?
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
mne to pride ako keby si zakaznici mysleli ze snahou eshopov je ich len oklamat, neviem mozno mate zle skusenosti, neviem v akych shopoch nakupujete,.. z pohladu obchodnika to vidim ale inak, snaha aby bol tovar co najskor atd. momentalne u seba zavadzam cez heureku ze ludia po nakupe budu shop hodnotit, myslite si ze potrebujem mat negativne hodnotenia?
0 0
misstka misstka

misstka je offline (nepripojený) misstka

Nakupujem cez internet hlavne krmivá pre zvieratá, tiež som mala doteraz dobré skúsenosti s platbou vopred, ale pred pár mesiacmi som si objednala tovar za 40€ z e-shopu s ktorým som mala dobré skúsenosti a tovar nikde, platba nevrátená, nedá sa tam dovolať, internetová stránka už nefunguje.
a to išlo o jeden z najväčších e-shopov.
takže nabudúce už budem preferovať dobierku a myslím si, že dobierka je slovenské špecifikum aj pre to, že veľa ľudí má takéto skúsenosti, že za tovar zaplatia a tovar nakoniec nepríde.

a to nepreberanie tovaru, tam by bolo fakt asi najlepšie zaviesť nejaké pokuty, ak to nie je možné zo zákona, tak by bolo dobré zmeniť, lebo ľudia sa nepoučia. a súhlasím že je to aj druhom tovaru, nejde o nutnosť, takže možno mnoho ľudí ten tovar nadchne, ale potom zistia, že naň nemajú peniaze. a to, že ani nedajú vedieť, tak to je tiež naše špecifikum, ak nastane problém, nesnažíme sa to vyriešiť, ale hráme sa na mrtveho chrobáka.
1 0
Viper Viper

Viper je offline (nepripojený) Viper

V eshope ktory nepoznam platim vzdy dobierkou.Ked sa osvedci nemam problem platit vopred alebo kartou.
Uz sa mi stalo ze som objednal tovar a nic.Po mesiaci od objednavky ziadna odpoved na maily - tak som objednavku zrusil.Pokial by som platil vopred tak o peniaze sa mozem natahovat doteraz.Znamy co stade nakupoval ziaden problem - ja tam viac nepridem.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať