Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Ahojte,
od 1.novemra 2009 som spustil svoj E-Shop. Mám vybavených cca 300 objednávok, čo myslím je celkom dobré na začiatok. Približne 95 % objednávok je z ČR, zatiaľ jedna jediná bola taká, kde kupujúci neuhradil nákup. Čiže takmer ideálny pomer. Mám však problém s kupujúcimi zo Slovenska. Objednávok je málo a aj z toho mála sa 2/3 ani len neunúvajú oznámiť aspoň zrušenie objednávky, nie to ešte zaplatiť. Nerozumiem tomu,, ako je to možné, že prečo práve u nás doma sa musím stretávať s takýmto prístupom zákazníkov. Keďže predávam jedine oproti platbe predom alebo osobné prevzatie, v podstate o nič neprichádzam, akurát mám komplikácie, pokiaľ mám už iba povedzme jeden kus tovaru skladom ktorý si takýto neseriózny kupujúci objednal. Takýto tovar dávam do rezervácie a neponúkam ho ďalej na predaj. Takto mi povedzme 2 týždne stojí skladom a pritom by oň bol záujem :-(
Mám teda otázku na Vás do pľacu - ako vnímate slovenských zákazníkov? Alebo to iba ja mám taký problém? Niekedy mám pocit, že pred PC sedia iba deti, ktoré nevedia čo s voľným časom...
Rád by som dal do pozornosti zoznam nespoľahlivých kupujúcich pre Slovensko vo forme služby www.dobierky.sk.
No, trochu sa obávam, že toto narazí práve na zákon o ochrane osobných údajov. Zákazník dáva súhlas, že môžeš jeho údaje spracovať pre potreby obchodného vzťahu. Obávam sa ale, že to nezahŕňa aj takýto zoznam. A to meno zjavne je uložené ešte niekde inde ako u teba v obchode.
No, trochu sa obávam, že toto narazí práve na zákon o ochrane osobných údajov. Zákazník dáva súhlas, že môžeš jeho údaje spracovať pre potreby obchodného vzťahu. Obávam sa ale, že to nezahŕňa aj takýto zoznam. A to meno zjavne je uložené ešte niekde inde ako u teba v obchode.
obávam sa, že ty nemáš právo niekde zverejniť údaje svojho zákazníka - aj ke´d ti neprebral dobierku. Takže ti to nemôže byť jedno, lebo ty nemáš právo takto disponovať údajmi zákazníka
Naviac vidím aj iný problém - neviem to nazvať, snáď obchodne-marketingový. Niekto môže mať prehľad o počte tvojich objednávok. Nehovoriac, že niekde sa tvorí zoznam ľudí, čo objednávajú z eshopov.... Aj s mailovými adresami, telefónmi...
Presne tak, vacsina velkych providerov si za staticku IP uctuje priplatok, vacsina ludi proste dostane nahodne pridelenu IP z urcitej mnoziny, takze velmi jednoducho moze prist k 2 veciam:
1, Zablokujete IP, zakaznik restartne router a bez problemov sa pripoji s inou IP.
2, Zablokovana IP sa prideli inemu potencialnemu zakaznikovi a tomu zabranite nakupit.