Ahojte, začnem s tým že som čítal viacero tém o tejto problematike, no nikde nebolo presne napísané to čo chcem vedieť.. poprosím preto o stručnú odpoveď, ďakujem.
Som živnostník, a začal som robiť PC servis. klienti si ma zavolajú, ja väčšinou na mieste problém vyriešim, alebo to riešim niekedy na 2-3 krát.
Potrebujem poradiť ako postupovať s Príjmovým pokladničným dokladom a faktúrou, registračnú pokladňu nemám, ani predajňu a to v týchto dvoch prípadoch:
1.) Klient je fyzycká osoba, nepodnikateľ, u neho doma vykonám službu a následne som povinný mu vystaviť doklad o príjme, a rovnako ho potrebujem aj ja zaradiť do môjho jednoduchého účtovníctva. Stačí vypísať PPD, alebo musím vystaviť aj fakrtúru?
2.) Klient je podnikateľ, alebo firma. Tu vystavujem faktúru, ktorá má splatnosť a originál im doručím poštou. Čo však, ak ju chcú uhradiť v hotovosti? Vystavím k nej PPD? neni potrebné na faktúre uviesť že bola uhradená v hotovosti?
Ďakujem vopred za odpovede.
Erik