Tryxy
Kedze ja podvojnemu uctovnictvu nerozumiem, prenechali sme to na uctovnu firmu, ktora sa zaviazala robit uctovnictvo, danove priznanie, uct. uzavierku a ako aj personilistiku a vsetko spojene z uctovnictvom, ako aj poradenstvo. chcem sa opytat ako je to so skladom? Co vlastne je v ich kompetencii a co je povinnostou uctovnych firiem.
Co vlastne je v ich kompetencii a co je povinnostou uctovnych firiem? Pred daňovým úradom si vždy zodpovedná ty (firma). Pokiaľ chceš zodpovednosť za vedenie účtovníctva, správne DP a pod. preniesť na účt. fimu, musíš si to dohodnúť v (najskôr mandátnej) zmluve s tou účtovnou firmou. Ich povinnosti sú vždy dohodnuté v zmluve - podľa toho aká je to firma, ti ponúknu to čo potrebuješ, samozrejme podľa toho, čo vedia robiť. Evidenciu skladu obvykle vedia viesť - len ty musíš dodávať korektné a pravidelné podklady. Učtovník zaúčtuje len to, čo mu ty dáš na dokladoch
Slušná účt. firma by zasa mala byť na druhej strane poistená na zodpovednosť za škodu, ktorú príp. spôsobí klientovi. Takisto by mala vedieť klientovi poradiť v tejto našej slovenskej zákonnej džungli, ktorá sa pomaly každý kvartál mení, aké sú jeho povinnosti, možnosti, rôzne výhody, nevýhody..... Všetko je vecou dohody
A nezabúdaj staré známe: dôveruj ale preveruj
Veľa šťastia