Zavrieť

Porady

student zivnostnik/pracujuci na dohodu a ZP

mal by som na vas par otazok, ktore su mi aj po precitani niekolkych prispevkov vo fore stale nejasne:

som student dennej formy vysokej na skole, som zivnostnik + pracujem na dohodu o praci studenta:

1. pokial zarobim ako zivnostnik povedzme 4000sk/mesiac a na dohodu 4000sk/mesiac, tak odvody do ZP budem platit z oboch primov?

2. pokial zarobim ako zivnostnik povedzme 2000sk/mesiac a na dohodu 4000sk/mesiac, tak odvody do ZP budem platit z oboch primov?

3. pokial by som bol sucasne este zamestnancom na ciastocny uvezok s primom povedzme 4000sk a ako zarobim zivnostnik povedzme 4000sk/mesiac a na dohodu 4000sk/mesiac, tak odvody do ZP budem platit z ktorych primov?

4. pokial by som pracoval len na zivnosti, tak platim odvody z vymeriavacieho zakladu dane, cize pokial pokial moj prijem po odpocitani nakladov bude menej ako polovica minimalnej mzdy, odvody neplatim?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková
    1. Nie, platiť budeš len zo živnosti.
    2. viď 1.
    3. zo zamestnania a zo živnosti
    4. preddavky platíš podľa príjmu v r.2004, positné (ročné zúčtovanie) zo základu dane bez odpočítania poistného na ZP deleno 2,14. Ak takto vypočítaný VZ bude menej ako 39000 Sk, poistné za 9-12/2005 neplatíš.