anka_p Prosím poradíte aj mne? Ide mi hlavne o to či môžeme dalej používať registračnú pokladnicu alebo je potrebné ju odhlásiť a znovu nahlásiť a ako je to s colným úradom a hygienou? Od hygieny máme povolenie na pohostinoskú činnosť a teraz sa to len zúži na predaj alkoholu a drobností, tak musíme znovu požiadať hygienu o schválenie?
V Minulosti boli živnostenské listy , kedy podnikateľ mohol zrušiť svoj predmet živnosti , ale to neznamenalo že prestal podnikať . Ja som toho názoru , že ani u Vás nenastal moment zrušenia podnikania , ale nastala len zmena predmetu živnosti, nakoľko všetko sa udialo v jeden deň a to aj zrušenie daného predmetu živnosti a založenie živnostenského listu na nový predmet činnosti .
Ja zdielam ten názor , že firma by mala pokračovať ďalej , jedine previesť zmeny a to :
- oznámenie na odd.registrácie , že ste zrušili predmet činnosti Pohostinská činnosť a založili nový ŽL - predmet činnosti MO
- oznámenie na DU , že pokladňa sa bude používať na MO, kde predložíte aj fotokópiu ŽL s poznámkou , že pohostinstvo končí
- ak meníte priestory na iný účel tak samozrejme treba aj vyjadrenie hygieny
Všetko si overíte najskôr telefonicky . Takto to ja chápem z Vášho písaného dotazu ak zmena prebehla v jeden a ten istý deň.
Čiže zmena predmetu podnikania pre mňa neznamená ukončenie podnikania , nakoľko tu nevidím prerušenie podnikania a podnikanie ide súvisle za sebou , len teraz už novom predmete činnosti .