Zavrieť

Porady

Finančná kontrola

Dobrý deň, chcela by som sa aktuálne informovať o finančnej kontrole, keďže u nás vo firme funguje už od 1.1.2010 a teraz vlastne zisťujeme, že aj tak to nieje dobre. Preto sa chcem informovať, že ako to robíte. Čo sa týka podpisov na predbežnej finančnej kontrole tak ju podpisuje ten KTO ŽIADA a EKONÓMKA, ktorá robí rozpočet. Je to správne? A ešte sa chcem spýtať na dátum, vlastne do pečiatky si dáva dátum ten kto žiada podľa dátumu žiadanky, ale teraz sa mi stalo že som mala veľa žiadaniek k jednej faktúre a vlastne teraz prišla ekonómka s tým, že dátumy na všetkých žiadankách na predbežnej fin. kontrole majú sedieť na najskorší dátum žiadanky. Je to hrozne zamotané. Prosím o radu, lebo neviem či to prerábať alebo nechať tak a či je to vlastne dobré.
Veľmi pekne ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    anika je offline (nepripojený) anika

    anika
    Dátum finančnej kontroly musí byť ten najskorší, pretože finančná kontrola musí dať súhlas napríklad na nákup, čiže nemôže dať súhlas
    15. a nákup bol uskutočnený napr. 10. a čo sa týka podpisov
    ekonómka za rozpočet je to správne, pretože ona vie či v rozpočte sú na to peniaze, na finančnú kontrolu by ste mali mať smernicu, ja som som tú smernicou po kontrole prerábala a voči novej už nenamietali a dávala som ju tu na PORADU.

    luja5 je offline (nepripojený) luja5

    luja5
    Ak príspevok disedy je odpoveďou na príspevok Zary, chcem len uviesť, že existuje aj priebežná, aj predbežná finančná kontrola. Podľa § 5 zákona č. 502/2001 Z.z. finančná kontrola sa vykonáva ako predbežná, priebežná a následná. Predbežnou finančnou kontrolou sa overuje každá pripravovaná finančná operácia a priebežnou finančnou kontrolou možno overiť finančnú operáciu vybranú vedúcim zamestnancom (viac v § 10 zákona, vrátane náležitostí záznamu a správy z priebežnej finančnej kontroly).
    Zara, vzory záznamov a správ z priebežnej finančnej kontroly si môžeš vygúglovať, ja som našla viac stránok a aj celkom dobré vzory .
    Naposledy upravil luja5 : 29.10.11 at 23:15
    Ďakujem veľmi pekne a tú smernicu nájdem niekde tu??Aby sme si to mohli pozrieť? Lenže teraz ja mám od 1.1.2010 všetky takéto žiadanky prepisovať to bude asi moc nápadne nie? Ďakujem

    anika je offline (nepripojený) anika

    anika
    Bohužiaľ, ak nechcete aby Vám to kontrola napadla tak prerobiť,tak aby bol aj vlk sýty aj ovca celá, čiže prerobiť to vierohodne, ináč pri kontrole bude problém a kontrola dnes nie ale zajtra sa môže ohlásiť.

    susann2 je offline (nepripojený) susann2

    susann2
    Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly ani mne nebolo za začiatku jasné. Napr. v zákone 596/2003 Z.z. o školskej samospráve je uvedené, za čo všetko je riaditeľ zodpovedný. Nevedela som si predstaviť, ak riaditeľ podpíše nejakú zmluvu, že ja ekonóm ešte vedľa jeho podpisu capnem razítko alebo napíšem, že predbežná kontrola bola vykonaná v súlade s rozpočtom. V zákone 596 je ale presne uvedené, že riaditeľ je zodpovedný aj za rozpočet.

    Po pozháňaní všetkých dostupných informácii som dospela k záveru, že zákon o finančnej kontrole vlastne len zaktualizoval zákonne to, čo sa vo väčšine prípadov aj vykonávalo. Na faktúre bol podpis zamestnanca, ktorý zodpovedal za vecnú, číselnú a formálnu správnosť, následne to podpisoval riaditeľ alebo zodpovedný zamestnanec, na ktorého delegoval riaditeľ svoje právomoci. Účtovníčka sa podpísala za správnosť zaúčtovania atď. To bolo vlastne vykonávanie predbežnej kontroly pred samotnou realizáciou.

    Samotnú predbežnú kontrolu v smernici o finančnej kontrole mám riešenú veľmi stroho, odvolávam sa v nej na smernice, v ktorých je riešená aj predbežná finančná kontrola. Sú to všetky smernice, v ktorých sú uvedené ustanovenia, ktoré majú dopad na finančné hospodárenie organizácie.
    Poprerábala som smernice tak, aby bolo jasné, aká kontrola sa skrýva za konkrétnym podpisom. Podpis znamená vykonanie kontroly. Keďže riaditeľ školy je zo zákona zodpovedný za rozpočet, jeho podpis, okrem iných potrebných podpisov, je na každom doklade, ktorý suvisí s finančným hospodárením, okrem tých, na ktoré delegoval svoje právomoci niektorým vedúcim zamestnancom.

    Takýmto riešením nemám problém ani s dátumami. Na všetkých dokumentoch sa uvádza dátum, kedy ho zodpovedný zamestnanec podpísal, jeho podpis znamená, že v ten deň overil všetko potrebné na to, aby to mohol podpísať. Nepoužívam žiadne razítko ani nikde nie je uvedené, že predbežná finančná kontrola bola vykonaná.

    Nechcem nikoho takýmto postupom zmiasť, ani presvedčovať, aby takto postupoval, napísala som len, ako ja mám vyriešenú predbežnú finančnú kontrolu.
    Naposledy upravil susann2 : 30.09.10 at 15:21

    Zara 17 je offline (nepripojený) Zara 17

    Zara 17
    Dobry den, ja by som sa chcela spytat na priebeznu financnu kontrolu, nieco som si uz o tom nasla...ale potrebovala by som to vysvetlit este raz. A este by som chcela poprosit, ci niekto nema vypisany vzor zaznamu z vykonanej priebeznej kontroly,dakujem

    diseda je offline (nepripojený) diseda

    diseda
    Predbežná finančná kontrola (PFK) sa vykonáva podľa zákona č. 502/2011 Z.z. o finančnej kontrole.

    V § 9 sa uvádza, že predbežnú finančnú kontrolu vykonáva vedúci zamestnanec poverený vedúcim orgánu verejnej správy a zamestnanci zodpovední za rozpočet, verejné obstarávanie, správu majetku alebo za iné odborné činnosti podľa charakteru finančnej operácie.

    PFK sa vykonáva pred každou pripravovanou finančnou operáciou (t.j. príjem alebo použitie verejných prostriedkov v hotovosti alebo bezhotovostne, právny úkon alebo iný úkon majetkovej povahy) - my vykonávame PFK pred uzatvorením zmluvy, pred vystavením objednávky, pre zahájením výberového konania, i pred každou úhradou peňažných prostriedkov (hotovostných i bezhotovostných), ktorá z nich vyplýva.

    Jej cieľom v skratke je overiť súlad pripravovanej finančnej operácie so schváleným rozpočtom, s osobitnými predpismi, uzatvorenými zmluvami, alebo s internými aktmi riadenia o hospodárení s verejnými prostriedkami so zameraním na hospodárnosť, efektívnosť, účinnosť a účelnosť použitia verejných prostriedkov.

    Tlačivá na vykonanie PFK máme rôzne (v závislosti od toho, či úhrada vyplýva zo zmluvy, alebo na základe faktúry, osobitne máme tlačivo pre PFK k zmluvám, verejnému obstarávaniu,...).

    mariamo je offline (nepripojený) mariamo

    mariamo
    Ak máte záujem, nakliknite si ww.wingsilava.sk, ktoré organizuje konzultačný seminár na túto s naozaj výbornou lektorkou, ktorá pracuje ako finančná kontrolórka s celoštátnou platnosť v rámci školstva a navyše dostanete aj študijný materiál.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.