Zavrieť

Porady

Môžem sa ako spotrebiteľ ohradiť?

Dobrý deň, nebola som si istá, kam moju otázku zaradiť, ale dúfam, že mi poradíte
Týka sa môjho mobilného operátora, u ktorého som bola na 2 mesiace zmluvne zaviazaná programom Fix0, a táto viazanosť mala skončiť v októbri tohto roku. V júli mi však volali s ponukou, či nemám záujem o nový program Fix s tým, že buď môžem mať k tomu sekundovú tarifikáciu, alebo telefón za euro (konkrétne hovorím o programe Fix9) a Fix0 mi teda skončí skôr. Keďže som práve uvažovala o novom mobile, tak som sa vlastnou hlúposťou nechala prehovoriť (moja chyba) a povedala som, že by som teda mala záujem. Tetuška mi povedala, že mi pošlú po kuriérovi zmluvu na podpísanie a mobil, ktorý som si vybrala. Medzitým - vlastne v ten istý deň som si to však rozmyslela, keďže viazať sa na 2 roky je dosť dlhá doba a niektorí operátori momentálne ponúkajú výhody, ktoré sú predsalen o niečo lepšie ako len lacnejší telefón. Preto som chcela zavolať späť na číslo, z ktorého som hovor mala, čo však nebolo možné, a tak som kuriéra takpovediac odignorovala, keďže zmluvu som podpisovať nechcela. Predpokladala som, že môj program Fix teda v októbri skončí a budem mať len klasický Easy kredit. Včera som však pri volaní na bezplatnú linku zistila, že môj program je stále Fix, a teda pravdepodobne budem musieť každý mesiac 2 roky dobíjať svoj kredit sumou min. 9 EUR, čo som nechcela, keďže už mám sim kartu aj u iného operátora s výhodnejšími cenami.
Chcem sa teda opýtať, či majú právo niečo také urobiť aj na základe len ústneho (keďže hovor bol zaznamnaný) súhlasu bez toho, aby som zmluvu vôbec videla a podpísala??
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Nepoznam konkretne "Fix0",ale zvacsa to funguje tak,ze ak sa niekdeu upises k viazanosti na urcitu dobu,tak ti operator neukonci viazanost automaticky. Ak nechces po skonceni viazanosti pokracovat,musis ho o tom vopred pisomne informovat.
    Pozri si,co mas napisane v zmluve...

    VieraPopluharova je offline (nepripojený) VieraPopluharova

    VieraPopluharova
    S týmto súhlasím, mne sa stalo, že som bola osobne vypovedať zmluvu na pobočke operatora, kde ma pracovník uistil, že mi skončila viazanosť a že stačí ak mu to nahlásim, že on to nahodí do systému a po nasledujucej splatnosti sa mi už zmluva ani paušal neobnovia a budem odpojena.Po 6 mesiacoch mi prišla upomienka, že nemam zaplatených 5 mesačných paušálov čo činili cca 700,-€ a ďalších 200€ mi dali ako poplatky z omeškania.Odvolala som sa, odpisali mi, že si to šetrili a že žiadny pracovník ma tak neinformoval, nakoniec som dopadla tak, že som musela dať čestné prehlásenie ešte kamarátky čo bola so mnou, priložila som tam i doklad o kupe karty na kredit, obratila sa tel. ombudsmana a i tak som musela zaplatiť poovičku, že inak ma daju k sudu na vymáhanie. To su praktiky a prístup našich operátorov a pri tom som bola 10 rokov u jedného operátora.

    zuzkakom je offline (nepripojený) zuzkakom

    zuzkakom
    no neviem... s týmto je to ťažko, skús si prečítať zmluvu, keď si sa prvý krát zaviazala na ten fix, či tam nie je niečo také, že ak nevypovieš zmluvu načas, tak sa ti znovu obnoví na ďalšie obdobie.
    Ale ak si nič nepodpísala, tak by si mala mať pôvodný paušál.

    zuzkakom je offline (nepripojený) zuzkakom

    zuzkakom
    bohužiaľ naši operátori majú dosť, mierne povedané, "podivné" praktiky. Mnohé, pre zákazníka podstatné, informácie sú napísané malými písmenami a nikto ich na to neupozorní.

    Sisa 86 je offline (nepripojený) Sisa 86

    Sisa 86
    Skúsim sa na tú zmluvu pozrieť, či to tam niekde je, aj keď vtedy mi tvrdili, že po 2 rokoch automaticky prechádzam na Easy (a teda nebudem už nijako viazaná), tak dúfam, že zmluva nebude hovoriť niečo iné

    Môžem sa ako spotrebiteľ ohradiť?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.