Zavrieť

Porady

Reklamacia tovaru

Ahojte.. prosim vás o radu..

1. Prišiel mi zákazník s mikinou. Ze mu pred vianocami manzelka kupila mikinu (ktorá je z vnutornej strany z materiálu, ktory je taky jemný a hunaty, neviem čo je to za materiál), ze ju chce reklamovat, lebo ze ked si oblečie biele tričko pod tu mikinu, ze sa mu oberá. Chcel hned peniaze, ale jednoducho som mu reklamaciu neuznala jednak preto, lebo zakupeny tovar ešte nepral, a za druhé, je to normalne, ze z takej látky občas nejaky chumáčik odletí, to vidno na pohlad.
Pán sa mi vyhrázal SOI a neviem ešte akymi úradmi.

Je to normalne, aby reklamoval taku vec? Kolegyne mi taktiez vraveli, ze je to hlúpost, no pán si nedal povedat.. Troršku sa bojím tej SOIky, lebo som novootvorený butik.. viete mi nejako poradit, ze ako mam postupovat, pripadne, ze či som postupovala správne?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

    logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac zdenka131
    PRÁVOMOCI SOI V REKLAMAČNOM KONANÍ

    V súvislosti s vybavovaním reklamácie právo SOI je vymedzené zákonom o ochrane spotrebiteľa.

    SOI nie je oprávnená vstupovať do reklamačného konania, posudzovať reklamovaný tovar, ani rozhodovať o opodstatnenosti reklamácie.

    SOI môže preverovať:

    * prijatie reklamácie,
    * prítomnosť pracovníka (zamestnanca) povereného vybavovať reklamácie po celú prevádzkovú dobu,
    * dodržiavanie lehôt na vybavenie reklamácií,
    * vydanie dokladu o uplatnení reklamácie a o spôsobe jej vybavenia,
    * vedenie evidencie o reklamáciách,
    * dodržiavanie informačných povinností o rozsahu, podmienkach a spôsobe reklamovania.

    SOI poskytuje telefonické, písomné i osobné poradenstvo pre spotrebiteľov na všetkých svojich pracoviskách

    Hlasovalo 7 pouzivatelov

    Užitočné (7)
    Lubaba, miramax1, Mária27, Danielle369, vieraaaa, adam, adus07
    7

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    adus07 Pozri príspevok
    Ahojte.. prosim vás o radu..

    1. Prišiel mi zákazník s mikinou. Ze mu pred vianocami manzelka kupila mikinu (ktorá je z vnutornej strany z materiálu, ktory je taky jemný a hunaty, neviem čo je to za materiál), ze ju chce reklamovat, lebo ze ked si oblečie biele tričko pod tu mikinu, ze sa mu oberá. Chcel hned peniaze, ale jednoducho som mu reklamaciu neuznala jednak preto, lebo zakupeny tovar ešte nepral, a za druhé, je to normalne, ze z takej látky občas nejaky chumáčik odletí, to vidno na pohlad.
    Pán sa mi vyhrázal SOI a neviem ešte akymi úradmi.

    Je to normalne, aby reklamoval taku vec? Kolegyne mi taktiez vraveli, ze je to hlúpost, no pán si nedal povedat.. Troršku sa bojím tej SOIky, lebo som novootvorený butik.. viete mi nejako poradit, ze ako mam postupovat, pripadne, ze či som postupovala správne?
    Viacere "huňate" latky pustaju chumaciky,hlavne pokym nie su 1 krat oprate.
    Mozno staci tricko oprat a prestane to.

    Ale skor si myslim, ze zakaznik iba vymysla,aby z teba dostal peniaze. Ja by som mu osobne reklamaciu neuznala. V obchodoch su stovky roznych materialov,ktore pustaju chlpky ( nielen tricka, ale aj pulovre, kabaty ,potahoviny a pod.)...to nie je dovod na reklamaciu.

    Samozrejme, nieco ine by bolo, keby tricko "navidomoci plzlo",vytvaralo prazdne miesta a pod. , co by bola jasna zavada materialu.

    Porad mu, nech to tricko operie podla pokynov a plznutie by malo prestat.

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (5)
    Lubaba, Mária27, terezamaria, Danielle369, adus07
    5

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    adus07 Pozri príspevok
    A čo s tovarom, ktorý si zákazník poškodil sám. Dnes som mala znova reklamaciu .. pán prišiel s riflami, roztrhnuté na fix, ze ich chce reklamovat. Ale taky šráf, ako ked trháte handru. Ešte som si všimla, ze tie nohavice su pri vreckách zošívane, aj na putkach su opravované domácim strojom. Na pohlad sú strašne staré, a vypraté. Butik mám otvorený od septembra. Zdá sa, ze tie rifle niesu moje. Sú síce tej značky čo predavam, aj účtenku ma odomna, ale nesedí mi ani cena, za ktorú som tie rifle predávala.. Myslím, ze som nemala ani taky typ riflí, čo mi doniesli. Čo mam v takomto prípade robit?
    Nema tu uctenku z inych nohavic?
    Kedy boli tie nohavice podla jeho uctenky kupene?

    Reklamacie sa na mechanicke poskodenie tovaru nevztahuju.
    Ak su tie rifle znacne opotrebovane,popresivane, ci dotrhane, mozes mu odmietnut reklamaciu.
    Reklamovat sa ma tovar hned po zisteni zavady, nie ked je uz nenositelny. To je jasna spekulacia zo strany zakaznika...

    miramax1 je offline (nepripojený) miramax1

    miramax1
    Zákazník nemá nárok na to, aby si mu dala hneď peniaze. Myslím si, že si mu mohla ponúknuť výmenu tovaru za iný alebo vypísať reklamačný list a riešiť reklamáciu. Vybavenie reklamácie má trvať max. do 30 dní.

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Ahoj

    z toho co pises, tak sa zda, ze by sa reklamovana vlastnost tovaru dala vnimat ako jeho bezna vlastnost, (vzhladom na jeho materialove zlozenie), ktora bola zrejma uz pri jeho kupe, a teda nasledne nemoze byt reklamovana ako vada.


    Vo vseobecnosti:
    SOI moze dozerat na dodrzanie zakon na ochranu spotrebitela, a moze za nedodrzanie ukladat sankcie
    myslim ze by si reklamaciu mala prijat, vydat o tom potvrdenie a nasledne ju zamietnut, je ptorebne aby si si vyziadala kontaktne udaje klienta, aby si s nim potom mohla pisomne komunikovat

    Naroky z vady tovaru by riesil sud, to znamena za zakaznik by na teba musel podat zalobu na sude a sud by posudzoval ci ide naozaj ovadu alebo o vlastnost tovaru.

    dana

    adus07 je offline (nepripojený) adus07

    adus07
    no hej, ja som mu to ponukla, ale on mi tvrdil, ze predavam kazoovy vadny tovar, a ze chce peniaze. Ponukla som reklamaciu, on ju odmietol.. ale to je vazne strašna banalita, to čo on chcel reklamovat..

    Ako bude SOI postupovat, ak by to nahodou ohlasil?

    adus07 je offline (nepripojený) adus07

    adus07
    Vieš ako vyvadzal, ked som mu povedala nech to operie? ze je to aj z hygienickych dôvodov správne?.. pozeral na mna ako vyoraná myš, ze kde som to počula, aby kupeny tovar hned človek pral!..
    Co sa tyka tej "hunatej mikiny", je to bezné puštanie chlpkov, nieje to nič divné, neostávaju po tom ani diery, ani nič..proste bezné..
    Tiez si myslim, ze muzovi sa nepáčil darček od zeny, a preto takto vyskakoval, a chcel peniaze spat..

    DAKUJEM VELMI PEKNE

    MatoB je offline (nepripojený) MatoB

    Dodnes nevyriešená záhada... ...viac MatoB
    Aaale co sa bojis usudzujem ze to bol fetak ktory chcel vianocny darcek spenazit za ucelom ktory nemusim asi popisovat.
    Ak by ale nahodou prisla SOI > ziadny zakaznik u teba nebol nic reklamovat, nevies ako si to mohol vymysliet (usudzujes ze je s konkurencie) a kolegina ktora bola od 20.12.2010 s tebou vzdy v butiku (cize boli ste 2) tohoto pana tiez ako ty nikdy nevidela....

    Proste dementny dovod na reklamaciu tovaru si musis nejak vykompenzovat aj ked takymto sposobom...

    MatoB je offline (nepripojený) MatoB

    Dodnes nevyriešená záhada... ...viac MatoB
    A na buduce povedz zakaznikovi Dovidenia, tam sú dvere!

    adus07 je offline (nepripojený) adus07

    adus07
    myslis, ze toto by prešlo? ved som sa s nim bavila, pokial pride SOI anonymne, tak ano, ale pokial pride aj s tym "fetakom" ako vravis, tak to bude asi zbytočné takto klamat,či?

    MatoB je offline (nepripojený) MatoB

    Dodnes nevyriešená záhada... ...viac MatoB
    No zial, pises, ze si len novootvoreny butik a od zaciatku si mala len 2 reklamacie ktore si bez problemov vybavila, o ziadnej inej nevies.

    Hlavne nech sa ti netrasie hlas, ak by nahodou prisiel "fetak" aj s kontrolou. Inak ak nebude anonymny vyhrazaj sa trestnym znamenim za ohovaranie poskodzovanie mena a podobne prkotiny.

    Druha vec kolegina je stale s tebou od otvorenia butiku ked nie jedna tak druha alebo su spolu obe vzdy ste tam dve a toho pana vidite v butiku prvy krat - co ho to aj napadlo paka.

    Vymysli si volaco. Nenechaj si hned od zaciatku *rat na hlavu lebo skoncis rychlejsie ako si zacala.

    Samozrejme toto nerealizuj pri adekvatnych reklamaciach.

    adus07 je offline (nepripojený) adus07

    adus07
    Ved to.. ze sa nemoze reklamovat vlastnost tovaru, ktorá sa vníma ako bezná materialová vlastnosť.. takže by ma asi tazko mohol za to zalovat.. takze tak.. takze som to nemala ani prečo brat, a písat reklamaciu..

    či ako poviete?

    adus07 je offline (nepripojený) adus07

    adus07
    A čo s tovarom, ktorý si zákazník poškodil sám. Dnes som mala znova reklamaciu .. pán prišiel s riflami, roztrhnuté na fix, ze ich chce reklamovat. Ale taky šráf, ako ked trháte handru. Ešte som si všimla, ze tie nohavice su pri vreckách zošívane, aj na putkach su opravované domácim strojom. Na pohlad sú strašne staré, a vypraté. Butik mám otvorený od septembra. Zdá sa, ze tie rifle niesu moje. Sú síce tej značky čo predavam, aj účtenku ma odomna, ale nesedí mi ani cena, za ktorú som tie rifle predávala.. Myslím, ze som nemala ani taky typ riflí, čo mi doniesli. Čo mam v takomto prípade robit?

    adus07 je offline (nepripojený) adus07

    adus07
    ved prave, ze ich má z inych nohavic.. Mozno tie nohavice kupoval v inej predajni, u mna kupoval dalšie nohavice. Tie rifle z inej predajne sa mu roztrhli, pouzil moj bloček, a reklamuje v mojej predajni.. Odôvodnit to mam ako? pripadne nejaky vzor zamietnutia reklamacie nemame?

    gizmo16 je offline (nepripojený) gizmo16

    gizmo16
    Ahoj, tema je asi neaktualna ale troska poradim, nemate pravo neuznat reklamaciu, pretoze nie ste na to opravnena. Tovar musite od zakaznika prebrat a poslat dodavatelovi a az ten moze posudit, ci je reklamacia opodstatnena. Ak nie, tovar pride naspat a reklamacia sa neuzna. Postupovali ste nespravne.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.