Naša spoločnosť fakturuje za služby na základe zmluvy.
V zmluve je napísané, že začiatok prác (ide o poradenstvo) je napr. termín zahájenia po 17.10.2005 a predpokladaný termín ukončenia je 17.02.2005.
Na pokyn audítora mám takéto zmluvy časovo rozlišovať - výnosy do roku 2005 a 2006.
Zmluva je uzatvorená napr. na 40000,-, doba prác je 5 mesiacov.
To by znamenalo, že aj ked podľa splátkového kalendára vyfakturujem 35000,- v r. 2005, tak výnosy r. 2005 sú len 24000,-
Lenže v zmluve je ešte bod o tom, že keď sa projekt uzavrie skôr, tak sa zvyšná suma dofakturuje.
A teraz nastáva môj problém, keď sme zákazku ukončili už v r. 2005 a mám o tom aj preberací protokol, celá suma 40000,- bola už vyfakturovaná. je treba časovo rozlišovať alebo takto mi patrí celá suma do r. 2005 a časovo rozlišovať už menusím. Čo je pre mňa smerodatné, zmluva alebo preberací protokol.
Ďakujem.