Zavrieť

Porady

E-shop - oprávnená reklamácia?

Nie som si istá, či som dobre zaradila tému, ale potrebujem radu:

Z E-shopu sme si objednali svetlomety, ktoré nám prišli o oneskorenou dodaciou lehotou. Tovar nakoniec prišiel - 14.2.11. Zistili sme, že nie je zhodný s predmetom objednávky. Po skúsenosti s naťahovaním dodacej lehoty danej firmy sme si povedali, že sa radšej uspokojíme s tým, čo prišlo (išlo "len" o inú farbu pozadia svetlometu). 22.2.11 sme dali v servise svetlá namontovať a zistili sme neuspokojivé výsledky - výrazne neuspokojivý rozptyl svetla a teda zlá viditeľnosť na vozovke. O skutočnosti sme dodávateľa informovali a poslali aj fotografie. Ten daný problém pripisuje žiarovkám a nevidí dôvod reklamácie. Fotografie spochybňuje.

Vznikla z našej strany trojnásobná nespokojnosť (dĺžka dodania tovaru, dodany iný tovar, nespokojnosť s tovarom). Chcem sa spýtať, máme právo tovar vrátiť a uplatňovať si právo na vrátenie peňazí??

Obchodné podmienky dodávateľa:
Obchodné podmienky

1.0.Všeobecné ustanovenia
Na všetky naše dodávky tovaru a služby platia výlučne len nasledovné podmienky. Iné podmienky alebo dohody stanovené kupujúcim v písomnej alebo ústnej forme vstupujú do platnosti len po našom písomnom súhlase.

2.0.Ponuky a objednávky
2.1. Naše ponuky sú nezáväzné.

2.2. Písomné objednávky kupujúceho sú záväzné len po ich poštovom doručení, pričom rozhodujúci je deň doručenia na našu adresu, nie poštová pečiatka. V prípade objednávky faxom je rozhodujúci deň obdržania faxu.

2.3. Telefonické objednávky vstupujú do platnosti len po ich písomnom potvrdení predávajúceho, pokiaľ si kupujúci neželá okamžité dodanie. V takom prípade však predávajúci neručí za dodávky chybné a riziko takejto objednávky nesie kupujúci v plnom rozsahu.

2.4. Elektronické objednávky emailom alebo formou e-shopu vstupujú do platnosti len po ich následnom potvrdení predávajúceho vykonané taktiež v elektronickej forme emailom. Preto je nevyhnutné pri týchto objednávkach uviesť funkčný emailový kontakt.

2.5. Pokiaľ je tovar dodaný chybne na základe nejasných, chybných či neúplnych údajov, nesie objednávajúci riziko v plnom rozsahu, nároky na odškodné akéhokoľvek druhu sú vylúčené.

2.6. Na ponuky si vyhradzujeme naše vlastnícke a autorské právo. Tieto podklady môžu byť sprístupnené tretej osobe len po našom písomnom súhlase.

2.7. Tovar z našej ponuky si vyžaduje montáž v odbornom montážnom stredisku, z toho dôvodu niektoré výrobky nemusia obsahovať návod na montáž. V prípade, že montážne stredisko montáž odmietne, môžete nám výrobok do 7 dní vrátiť, prípadne vykonáme montáž v našom montážnom stredisku.

2.8. Dovozcom tovaru z našej ponuky je *** s.r.o..


3.0.Dodávky
3.1. Dodacie lehoty sú záväzné len po písomnej dohode poštovou formou a platia za dodržané v momente, keď tovar opustí naše priestory, respektíve keď je tovar pripravený na prevzatie.

3.2. V prípade neschopnosti dodávateľa dodať tovar ako aj pri vyššej moci (štrajk, choroba, živelná pohroma), na ktorej nenesieme vinu a vplyv, je dodacia lehota predĺžená o dobu trvania tohto stavu. Pokiaľ sa nami potvrdená dodávka ukáže ako neuskutočniteľná, môžeme od kúpneho procesu a zmluvy odstúpiť.

3.3. V prípade vyskytnutia sa meškania s dodaním objednaného tovaru, má kupujúci nárok, po ním písomne stanovenom časovom ultimáte, ktorý môže byť minimálne 2 týždne, od kúpneho procesu a zmluvy odstúpiť.

4.0.Zaslanie a prebratie tovaru
4.1. Zaslanie tovaru sa uskutočňuje na náklady kupujúceho.

4.2. Vyhradzujeme si právo zasielať tovar po čiastkach v prípade, že tovar môže byť kupujúcim použiteľný a v prípade, že s kupujúcim nebolo dohodnuté inak. Zaslanie sa uskutočňuje len na dobierku alebo na základe 100% predplatby.

4.3. Poškodenie tovaru pri prevoze je akceptované len po zdokumentovaní a uznaní prepravnou spoločnosťou. V prípade uznania škody prepravnou spoločnosťou, dodávame neodkladne náhradu.

5.0.Ceny a platobné podmienky
5.1. Uvádzané ceny sa rozumejú bez prepravného a balného, avšak vrátane momentálne platnej DPH.

5.2. Cenové údaje v našom katalógu, inzerátoch, cenníkoch, e-shope sú nezáväzné, v prípade že nie sú písomne potvrdené konateľom spoločnosti. Taktiež si vyhradzujeme právo na ich zmenu.

5.3. Tovar prevzatý osobne sa platí v hotovosti. To isté platí pre nami vykonané úpravy na vozidle.

6.0.Odklad prevzatia tovaru
6.1. V prípade že tovar nie je zákazníkom prijatý alebo prevzatý, bude tovar uskladnený na zodpovednosť a náklady kupujúceho. V prípade že tento stav pretrváva dlhšie ako 4 týždne, je predávajúci oprávnený naložiť s tovarom podľa vlastného uváženia. Prípadné vzniknutia škody spojené s uskladnením (ako požiar, živelné pohromy) preberá na seba kupujúci.

7.0.Vlastnícke práva
7.1. Tovar je v našom vlastníctve až do jeho zaplatenia v plnej výške. V prípade neuhradenia kúpnej sumy riadne a včas, nesmie kupujúci s tovarom inak disponovať, ako predávať či presúvať na tretiu osobu alebo ho akokoľvek právne zaťažovať.

7.2. Kupujúci je povinný zaobchádzať s tovarom, na ktorý ešte nenabudol vlastníctvo, šetrne a starostlivo.

7.3. Pri nedodržaní dohodnutej splatnosti alebo neskoršom uhradení kúpnej sumy je kupujúci povinný odovzdať predávajúcemu nadobudnutý tovar aj bez súdneho príkazu a na svoje náklady.

8.0.Autorské práva
8.1. Autorské práva sa riadia zákonom č. 618/2003 o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom.

9.0.Záruka
9.1. Všetky závady, chyby a chybné dodávky sú ihneď po ich zistení, avšak najneskôr do 7 dní od prevzatia tovaru, nutné písomne nahlásiť.

9.2. Nedostatky, závady a chyby na reklamovanom tovare odstránime podľa vlastného uváženia alebo zameníme za tovar náhradný. V prípade že odstránenie závady sa nepodarí alebo dôjde k oneskoreniu dodávky náhradného tovaru, môže kupujúci od kúpneho procesu a zmluvy po lehote 30 dní odstúpiť.

9.3. Záručné nároky zanikajú v prípade, pokiaľ došlo k poškodeniu na základe nedodržania predpisov v návode, príručke, či predpisov správnej montáže, nesprávneho či nevhodného zaobchádzania s tovarom, prípadne pokiaľ montáž nebola vykonaná v odbornom stredisku. Za škody vzniknuté chybnou montážou nenesieme zodpovednosť.

9.4. Za ďalšie vzniknuté škody spojené so závadou na tovare neručíme.

9.5. Nároky na záruku prináležia iba kupujúcemu a nie je možné previesť ich na tretiu osobu.

9.6. Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do dodaného tovaru osobou, ktorá k prevedeniu zásahu nebola predávajúcim písomne zmocnená.

9.7. V prípade zistenia neoprávnenej reklamácie, kupujúci je povinný uhradiť všetky náklady spojené s riešením reklamácie ako aj náklady vzniknuté overovaním reklamovanej závady.

10.0. Plnenie predpisov
10.1. Zodpovednosť za prestavby, úpravy na vozidlách alebo ich častí, nesie kupujúci.

11.0. Vrátenie tovaru
11.1. Vrátenie tovaru sa uskutočňuje na náklady kupujúceho. Dobropis za tovar je realizovaný len po jeho prijatí, najneskôr do 30 dní. Poškodený alebo neúplny tovar nie je možné vrátiť a dobropisovať.

12.0. Reklamácia škody vzniknutej pri prevoze - ako postupovať pri preberaní tovaru:
12.1. Zásielky posielame výlučne prvotriednym logistickým systémom – kuriérskou službou UPS - pravdepodobnosť poškodenia zásielky pri prevoze je preto minimálna. Napriek tomu by sme odporučili: akékoľvek viditeľné vonkajšie poškodenie balíka nechať si ihneď potvrdiť kuriérom. Obsah zásielky dôkladne skontrolujte čo najskôr po jej prebratí a pri zistení akéhokoľvek mechanického poškodenia ihneď volať kuriérsku službu UPS (16 877), aby prišli škodu zdokumentovať. Ideálne je ak požiadate kuriéra UPS, aby ostal prítomný pri otváraní balíka – hlavne v prípade častí ako sú autosvetlá, neonové trubice a pod. Všetky balíky od nás odchádzajú skontrolované, dobre zabalené a v 100% stave. Pri zistení akéhokoľvek mechanického poškodenia, je potrebné s kuriérom vypísať škodový protokol – tlačivo má kuriér. V opačnom prípade nie je možné nárokovať náhradu škody vzniknutej pri transporte. Upozornite na to i osoby, ktoré budú zásielky preberať za vás. Pri dodržaní správneho postupu vám ihneď zašleme tovar nový.


13.0. Použiteľné právo, záverečné ustanovenia
13.1. Pre tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim platí právny poriadok Slovenskej republiky.

13.2. V prípade, že niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok sú alebo sa stanú neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude týmto ovplyvnená platnosť, účinnosť a realizovateľnosť ostatných bodov týchto všeobecných obchodných podmienok.

13.3. Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri plnení zmluvných povinností budú riešené mimosúdnou cestou, ak by napriek tomu nedošlo k dohode, platí, že v prípade sporu je príslušný pre jeho rozhodnutie miestne príslušný obchodný súd.

13.4. Odovzdaním objednávky zákazník potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s týmito obchodnými podmienkami.

13.5. Tieto všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňa 15. júna 2010. Rušia všetky predchádzajúce obchodné ustanovenia a podmienky. Spoločnosť *** s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Vratit tovar bez udania dovodu do eshopu mate do 7 dni.
    Predajca vam je povinny vratit peniaze.

    Po uplynuti tejto doby,ak je tovar zavadny, mate pravo reklamovat
    Problém je ten, že nemám ako dokázať závadu. Oni nám ju neuznali a pripisujú ju žiarovkám.
    Nekonečný boj...

    E-shop - oprávnená reklamácia?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.