Poprosila by som o usmernenie, nakoľko po 4-hodinovom študovaní nemám aj tak jasno.
SZČO platca DPH si v apríli 2007 obstaral formou leasingu poľnohospodársky stroj, leasing je na dobu 48 mesiacov ( ukončenie malo byť 01/2011 ). Jednotlivé úhrady v splátkovom kalendári boli dané štvrťročne s tým, že v r.2010 neuhradil ani jednu. V apríli 2010 si dal vyhotoviť návrh kalkulácie pri predč.ukončení LZ a odkúpení predmetu leasingu nájomcom. V tomto návrhu bola vyčíslená suma ( dlžné leas.splátky, úroky z omeškania, mimosúdne náklady atď. ), túto sumu uhradil ku koncu 06/2010 a následne mu začiatkom 07/2010 mu prišla Fa od leas. spoločnosti s čiastkou ( aj s DPH ), ktorú neviem k ničomu číselne priradiť s textom: prijatá platba s dát.dodania 29.6.2010.
Prosím o usmernenie zaúčtovania:
-úhrada návrhu kalkulácie pri ukončení - VNZD ( nákup DM?
), týmto dokladom vysporiadam aj splátky v KZ? Postup pri úhrade jednotl.splátok z daňového hľadiska bude taký, ako keby sa uhrádzali v čase splatnosti? Zostatok čiastky z návrhu kalkulácie zostáva VNZD.
Čo sa týka splátok, odpočet DPH bol uplatnený len zo splátky v 01/2010,
tú faktúru ( prijatá platba ) vystavenú v 07/2010 dať ako VOZD v členení?
Predaj samozrejme - POZD.
No poprosím niekoho, kto podobnú situáciu riešil o radu.
Ďakujem