Zavrieť

Porady

Reg. pokladna - povinnosti

Ahojte, mohol by mi niekto strucne popisat, alebo poradit lit. kde by som mohla najst nieco o tom, ake povinnosti mi vyplyvaju z drzby reg. pokladne. Doteraz som totiz nemala ziadne skusenosti s tymto zariadenim. Ide mi predovsetkym o to, ake knihy si mam zakupit, a ake su moje denne,mes. povinnosti. Zatial viem tolko: Treba mi zakupit pokladnicnu knihu, kde kazdy den budem lepit dennu uzavierku. Neviem sice z coho vsetkeho ta denna uzavierka pozostava, myslim sa vytlaci najaka zostava, ale to uz uvidim. Potom mi treba robit aj mesacne uzavierky. Vdaka.
Usporiadat
bea bea

bea je offline (nepripojený) bea

Možno Ti pomôžu články, ktoré pripájam v prílohe. Boli uverejnené v Poradcoch č. 11-12/2003 a 13/2004.
Naposledy upravil bea : 27.08.04 at 06:06
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Pokladnicna kniha-staci ti v makkom obale.Vlepujes tam denne a mesacne uzavierky a pises obraty na zaciatku knihy.Na DU treba ist len raz pri zakupeni pokladnice.Uzavierku-mas tam obrat za den v sadzbe 19% a oslobodeny obrat,storna a zlavy,cisty obrat za mesiac,celkovy obrat a celkove storna.Povinnost je len vsetko blokovat cez RP a mat pokladnicnu knihu.
0 0
Makina Makina

Makina je offline (nepripojený) Makina

Dopĺňam "bepa":
Účtovať ju budeš na konci mesiaca na základe mesačnej uzávierky. Pokladňu musíš mať nastavenú tak, aby tam bol vyčíselý základ pre daň, daň a aj suma celkom. Ale to by po novom mali robiť už všetky pokladnice.
0 0
ZuzanaA ZuzanaA

ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

Včera som to pridala k staršiemu príspevku, ale ostal nepovšimnutý, tak skúsim znova:


Bavili sme sa o tom, či treba mať ERP keď vystavím faktúru a v ten deň je aj úhrada. Podľa môjho názoru nie, pretože vystavením faktúry pohľadávka vznikla a je jedno či sa uhradila za 5 min. alebo na druhý deň, je to stále úhrada pohľadávky.

Ale prišiel mi Poradca 13/2004, kde sa na strane 146 v článku ERP a nový zákon o DPH píše o.i. citujem: "Inými slovami povedané, ak daňový subjekt v JEDEN deň vystaví faktúru na predaj tovaru alebo posk. služby a úhrada v hotovosti je uskutočnená až na DRUHÝ deň, nemusí prijatú tržbu evidovať na pokladnici." - autorka je Ing. Jana Hlaváčová.

Čo vy na to, súhlasíte s touto interpretáciou?

PS - dá sa to nájsť aj v pril. súbore od Bei - ERP a nový zákon o DPH
0 0
selena selena

selena je offline (nepripojený) selena

Vdaka, este niekto mi vravel, ze si musim kupit nejake blocky, ked nejde prud, tak vydavam tovar tak, ze rucne vypisem tie "prijmove" alebo ake blocky a potom si myslim, ked uz prud je tak to nahodim do pokladne. A ked zacinam tak hned prvy den predaja vlozim do pokladne nejake drobne, aby som vedela vydavat, tie sa nerataju do denneho obratu a na konci prveho dna to vyberiem. Tak to nejak funguje?
0 0
Makina Makina

Makina je offline (nepripojený) Makina

Zuzana, podľa môjho názoru je to tak, ako hovoríš. V prípade, že bol poskytnutý tovar alebo služba a hneď v ten deň to bolo aj zaplatené, môže byť vystavená aj faktúry s dňom splatnosti v ten istý deň a taktiež môže byť vystavený paragon z registračnej pokladnice.
0 0
Makina Makina

Makina je offline (nepripojený) Makina

Mali by to byť tie podlhovasté paragóny. Drobné na vydávanie si tam môžeš vložiť - presne tak ako píšeš, potom ich vyberieš a keď budeľ tržby odvádzať na bank. účet alebo do inej pokladne, vždy si tam necháš peniaze na to vydávanie.
0 0
Miro77 Miro77

Miro77 je offline (nepripojený) Miro77

Ja som si kupoval moju prvú ERP asi pred pól rokom. Tiež som mal z toho hokej. Ale ak sa na to pozerám s odstupom do zadu, tak dobre mi poradili v obchode, kde som ju kupoval (možno ich treba navštíviť viac). Strčili mi do ruky tlačivo a poslali ma s tým na Daň.Úrad. Tam mi tiež kompetentne poradili. A v papiernictve kde som si kupoval knihu pokladne mi tiež pani dobre poradila. Knihy sú dve pre plátcu a pre neplátcu DPH.
DÚ potrebuje vedieť kde pokladňa bude umiestnená (adresa prevádzky) čiže najskôr treba mať otvorenú prevádzku (na Živ.Úrade). Ja som si dal AMBULANTNÝ PREDAJ aj na to treba Inšpekčnú kniku (Viď dobré papiernictvo). No a v dobrom obchode s pokladňami mi v cene pokladne naprogramovali aj 50 PLU kódov a hlavičku bločika.
Dnes si už viem svoju pokladňu sám programovať bol tam dobrý návod.
Držím palce.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Selena-tie drobne tam rano budes potrebovat kazdy den,v pokladnici sa da nastavit ci si tam nechavas nejake 2-3 stovky na rozmienanie alebo vsetko beres do banky
0 0
Heni Heni

Heni je offline (nepripojený) Heni

Pre ZuzanuA:

Ja by som sa na to pozrela z druhej strany:
ak daňový subjekt v JEDEN deň vystaví faktúru na predaj tovaru alebo posk. služby a úhrada v hotovosti je uskutočnená až na DRUHÝ deň, nemusí prijatú tržbu evidovať na pokladnici. A ak predá tovar v JEDEN deň a úhrada je tiež v ten JEDEN deň tak sa to na pokladnici evidovať musí??
Je to niekde taxatívne určené, že ak daňový subjekt v JEDEN deň vystaví faktúru a je v ten istý deň uhradená, MUSí toto cez ERP prejsť ? Ak to nie je takto určené, tak nemusí, nie?
Neviem, či som to napísala zrozumiteľne, proste, ak nie je zákonom stanovené, že sa faktúra nesmie zaplatiť v ten istý deň, tak sa to predsa môže, takže príde aj k situácii, že to neprebehne cez pokladňu...
Vychádzam z toho, že čo nie je zakázané, je dovolené
0 0
ZuzanaA ZuzanaA

ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

Ja si to tiež myslím, aj to tak robím, často mi zákazník platí v ten istý deň a vystavujem mu fa a k tomu príj. doklad. Ale ako vidím, nie každý je toho názoru (viď. autorka článku v Poradcovi) Takže budem ďalej pokračovať po starom.
0 0
bea bea

bea je offline (nepripojený) bea

Ak si všimnete aj článok ERP, ktorý som pripla vo svojom prípevku, na str. 25 uvádza svoju odpoveď Ing. Pastierik. Jeho názor je taký, že ak bola vystavená faktúra, ide o pohľadávku. A keď je uhradená v hotovosti, nie je povinné použiť registračnú pokladňu. Ja si inak myslím, že je to tak správne.
A keďže si vzhľadom na svoj vek "už veľa pamätám", z vlastných skúseností môžem uviesť, že v období okolo r. 1996-97, bol aj na daňových úradoch taký výklad ako uvádza Ing. Hlaváčová v Poradcovi 13/2004. Ako to berú daňové úrady teraz, to neviem.
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Keď nejde prud, vystavujú sa paragony, ktoré potom nahodíš do pokladne ked ten prud ide. Co sa týka drobných na vydávanie, my máme na vydávanie 2000,-Skk, ktoré sú tam vždy. Onoho casu nám prisiel prípis z DÚ, že drobné na vydávanie musia byť osobitne evidované. Ja to robím tak, že v knihe Denný a mes.výkaz obratov ... mám na boku na každom liste napísane "Denne je v ERP 2000,-SKK". To sú peniaze mimo tržbu, ktoré tam ostávajú stále, pretože iné peniaze okrem tržby a peniazov na vydávanie podla prípisu DÚ nesmú byť v pokladni. Na začiatku a konci dňa nám teda ostava vždy 2000,-SKK v ERP.

selena
Vdaka, este niekto mi vravel, ze si musim kupit nejake blocky, ked nejde prud, tak vydavam tovar tak, ze rucne vypisem tie "prijmove" alebo ake blocky a potom si myslim, ked uz prud je tak to nahodim do pokladne. A ked zacinam tak hned prvy den predaja vlozim do pokladne nejake drobne, aby som vedela vydavat, tie sa nerataju do denneho obratu a na konci prveho dna to vyberiem. Tak to nejak funguje?
0 0
viktoria viktoria

viktoria je offline (nepripojený) viktoria

Nemám skúsenosti s účtovaním ERP. Účtujete o ERP ako o samostatnej pokladni?
Naposledy upravil viktoria : 03.09.04 at 05:26
0 0
Makina Makina

Makina je offline (nepripojený) Makina

Ja mám 2 registračné pokladnice a každú účtujem samostatne. Potom tržbu jednoducho presuniem cez 261 do svojej hlavnej pokladne odkiaľ sa uskutočňujú všetky úhrady a drobné nákupy.
0 0
viktoria viktoria

viktoria je offline (nepripojený) viktoria

Tiež som si myslela že správne je evidovať ERP ako samostatnú pokladnicu. Stretla som sa so živnostníkmi, ktorý máj v účtovníctve len jednu pokladnicu - ERP, a všetky pohyby účtujú cez ňu.

Ako sa zaúčtujú denné tržby, a výber tržieb z ERP na konci dňa v JÚ?
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Viktoria, ja som zapisovala trzby z ERP denne kvoli lepšej prehľadnosti, pretože denne mám v pokladni /nie v ERP/ iné príjmy za FA aj výdavky, čiže som vždy vedela kolko penazí mám, ale danovaci mi to vytkli, pretože vraj, ked zapíšem tržbu jednou sumou na konci mesiaca, tak to lepšie skontrolujem /aj oni pri kontrole/ ako spočítavať toľko denných trzieb. Z tohto dovodu som to teda začala praktizovať, ale poviem ti nie je to bohviečo. Na začiatku mesiaca teda musíš dat vklad podnikatela a na konci mesiaca ho zase vybrať, pretoze sa automaticky dostanes v pokladni do minusu. Je v tom guláš, aspon podla mna. Robím to už 2 mesiace, ale sa mi to nepáči.Radšej budem denne vypisovat prijm.doklady na trzbu a nech si danovaci pocitaju.
0 0
Heni Heni

Heni je offline (nepripojený) Heni

od vcera som zacala s ERP aj ja.
v knihe, kde sa zapisujú denné obraty, je stĺpec "páska dennej uzávierky číslo" čo tým myslia? Ja si mám očíslovať tie pásky, či mám odpísať z uzávierkového bločku nejaké čísielko?
a čo znamenajú tie grandtotály, GT1, GT2, GT3?
vďaka za radu.
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Odpísať z uzávierkového bloku číslo dennej uzávierky Z1. Keď spravíš mesačnú uzávierku Z2, tak do mesačného výkazu zapíšeš číslo mesačnej uzávierky /napr. za okt. to bude č.1 , nov. č.2 .../ GT1,GT2,GT3 odpisuješ tiež z uzávierky /dennej Z1 a potom aj z mesačnej Z2/. To sú sumarizačné sumy predajov GT1 - celkový obrat .... GT3 storná a vrátky /mínusy/. To sa ti kumuluje.
0 0
viktoria viktoria

viktoria je offline (nepripojený) viktoria

Nechápem požiadavky daňovákov: ak tržby nemôžu ostať na konci dňa v pokladni, a treba ich zaúčtovať až na konci mesiaca, tak kde vlastne ich budem evidovať do konca mesiaca? A vraj máme dodržať zásadu verného a pravdivého zobrazenia.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať