ALBO
Súhlasím aj s § 19ods. 6. Problém vidím možno v tom , že oni pre nich tú službu ešte neobstarali a obstaraná bude až v júni. Keby refakturovali vtedy alebo neskôr, tak je to deň vystavenia. Oni akoby tam robili tie zálohy, takže dôležité by malo byť to prijatie platby vopred-§ 19 ods. 4
Skúsme si to rozobrať z pohľadu DPH:
Mám za to, že služba bola už obstaraná celá, nakoľko bola celá obstarávateľovi fakturovaná. Obstarávateľ sa však rozhodol, že bude fakturovať svojmu odberateľovi na 2x a to raz v júni 2005 20 % z dodávky dohodnutej služby a zostatok v januári 2006.
Tu je neštandardný postup podľa môjho názoru, v tom, že došlo k rozdeleniu služby a nefakturuje sa celé prijaté plnenie. Mám však za to, že zákon o DPH neurčuje počet fakturácií v prípade takéhoto obstarávania služby, ale viaže vznik daňovej povinnosti na vystavenie faktúry alebo prijatie platby. Čiže ak by došlo k platbe, za službu obstaranú komisionárskym spôsobom mimo fakturácie, nejednalo by sa o vznik daňovej povinnosti podľa § 19 ods. 4, ale podľa § 19 ods. 6. Toto je potrebné si uvedomiť v prípade, že by došlo k nejakej úhrade mimo fakturácie.
Z celého sa mi však javí, že v prípade, že fakturačné obdobie sa zmestí do 12 kalendárnych mesiacov, vznik daňovej povinnosti sa viaže na vystavenie faktúr alebo prijatie platby, pričom nie je stanovená povinnosť jednorázovej fakturácie.
Takto sa mi to javí ...