Zavrieť

Porady

Prepadnutá poistka

nie som dokonalá
Starší pán z rodiny si 40 rokov platil poistku - štvrťročné splátky á cca 40,--, asi životnú. Keď dovŕši onedlho 65 rokov mal dostať niečo vyše 15 000,--. Ale ako sa to starším ľuďom stáva, zabudol zaplatiť posledné dve splátky, poisťovňa ho neupozornila, a až dnes mu prišlo, že týmto poistka zaniká. Je mi ho ľúto, je z toho nešťastný. Nevie niekto z Vás, či sa ešte dá v tomto prípade niečo robiť? Ďakujem.
Usporiadat
maturantka maturantka

maturantka je offline (nepripojený) maturantka

nie som dokonalá
Žiaľ, stala sa chyba. Za toho pána prevzala doporučenú výzvu iná osoba - aby mala poštárka uľahčenú prácu, podpísala ju jeho menom. Potom sa na písomnosť zabudlo, on o tom nevedel, a keď to poisťovňa zisťovala cez poštu, zásielka bola ako doručená. Pán nechcel robiť nepríjemnosti pani poštárke, ani tej inej osobe, tak sme to nechali tak. Prišli sme o hlavný tromf. Teda tak to dopadlo.
0 0
atramka atramka

atramka je offline (nepripojený) atramka

Toto som predpokladala od začiatku....
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Dobry den,
v sucasnej dobe ustanovuje nejake nariadenie posielat upomienky, alebo vyzvy na zaplatenie od poistovni doporucene?
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

wegamizi Pozri príspevok
Dobry den,
v sucasnej dobe ustanovuje nejake nariadenie posielat upomienky, alebo vyzvy na zaplatenie od poistovni doporucene?
áno, s výnimkou pzp musí pred zrušením pz z dovodu neplatenia toto riziko oznamiť doporučene, resp. sa to posiela s návratkou...-pri pzp to samozrejme neplatí.
0 0
stanco007 stanco007

stanco007 je offline (nepripojený) stanco007

Kvoli dvom omeskanim zaplateniam za poistne si myslim, ze nezrusia poistku... Ja som mal podobny pripad. Pre vela prace mi uplne vypadlo zaplatit poistku 3x po sebe a potom ma na to upozornila poistovna. Dokonca som mal aj v tom obdobi uraz a normalne mi to zaplatili aj napriek tomu, ze som nemal uhradene poistne len ma na to upozornili aby som to uhradil. Nebol problem. A dal som si uz potom trvaly prikaz v banke a je to v pohode. Treba ist zase do poistovne nedat sa odbit!!! Aj ked asi zalezi aj aku mate poistovnu. Ja mam Axu a som nadmieru zatial spokojny... Aby mi kvolim 2 splatkam nezaplatili co mi po 40 rokoch patri, tak na to by som sa pozrel!!!!
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Stanislav 1975 Pozri príspevok
áno, s výnimkou pzp musí pred zrušením pz z dovodu neplatenia toto riziko oznamiť doporučene, resp. sa to posiela s návratkou...-pri pzp to samozrejme neplatí.
Stano, nie je to tak. V zákone nie je jednoznačne predpísané, že to musí ísť doporučene. Predpokladám, že si mal na mysli ustanovenie § 801 ods. 2 Obč. zák.. Toto ustanovenie znie nasledovne:

(2) Poistenie zanikne aj tak, že poistné za ďalšie poistné obdobie nebolo zaplatené do jedného mesiaca odo dňa doručenia výzvy poisťovateľa na jeho zaplatenie, ak nebolo poistné zaplatené pred doručením tejto výzvy. Výzva poisťovateľa obsahuje upozornenie, že poistenie zanikne, ak nebude zaplatené. To isté platí, ak bola zaplatená len časť poistného.

Nie je tam povinnosť doručiť výzvu doporučene, je tam len povinnosť výzvu doručiť a to môže byť aj obyčajnou poštou. Ide o to, aby pred zrušením poistky bol poistený (či poistník) informovaný, že nezaplatil poistné a poistka môže byť zrušená.

Problém môže nastať pri preukazovaní doručenia. Áno, pravdou je, že ak to poisťovňa pošle doporučene, tak má dôkaz, že to poslala. Sú poisťovne, čo to neposielajú doporučenie, najmä tie, ktoré posielajú tých výziev obrovské množstvo. Je rozdiel poslať mesačne napr. 5000 listov obyčajnou poštou za 3000 EUR a za 5000 EUR, prípadne ešte aj s doručenkou za 7000 EUR. Z ekonomických dôvodov sa preto niektoré poisťovne rozhodli neposielať doporučene, čo nie je v rozpore s legislatívou.

V prípade sporu potom ale klient má výhodu, že mu stačí tvrdiť, že výzvu nedostal a je na poisťovni, aby preukázala doručenie. Vo väčšine prípadov (skúsenosť z praxe) sa ale klienti neozvú. Z tých, čo neplatia a dostanú výzvu, tak:
- väčšina aj tak nechce platiť a ani nezaplatí. Tým môže byť výzva ukradnutá.
- druhá veľká skupina klientov po obdržaní výzvy dlžné poistné uhradí.
- potom sú takí, ktorí to zabudnú uhradiť, ale nezaprú, že dostali výzvu
- je len veľmi málo takých sťažovateľov, čo nezaplatia a spamätajú sa až potom, čo sa im zruší poistka. Potom tvrdia, že žiadnu výzvu nedostali. Niektorým z nich poisťovňa vyjde v ústrety a poistku im obnoví. Zo všetkých zaslaných výziev sa nájde mesačne nanajvýš jeden, ktorý bude tvrdiť, že výzvu nedostal a poistku mu údajne zrušili neoprávnene.

Ak ti skutočne nebola doručená výzva, môžeš napísať sťažnosť poisťovni a žiadať o obnovenie poistky. Uvidíš ako zareagujú a aké argumenty a dôkazy ti predložia.

Keďže k svojmu prípade nič konkrétne neuvádzaš, neviem ti poradiť. Na tvoju otázku, či sú to poisťovne povinné poslať doporučene som odpovedal.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Ste ma milo prekvapili, ze ste tak rychlo zareagovali, za co vam srdecne dakujem. Tak vysvetlim, o co mi ide. Zrusila som zivotnu poistku, ale nie 6 tyzdnov pred uplynutim konecneho datumu, t.j. k 31.12.2008, takze mi vyplyvalo zaplatit aj za druhy kalendarny rok 2009. Vedela som to, ale akosi som zabudla na tuto povinnost. Vcera som dostala list- vyzvu od INTRUM JUSTICIA na zaplatenie poistky + navysenie o cca 70,00€. Taktiez obycajnou postou a doba zaplatenia do 26.04.2010. Nemam problem zo zaplatenim poistky ( dlznej sumy ), ale to navysenie ma zarazilo, kedze som nedostala od poistovne ziadnu upomienku, ani vyzvu. Volala som tam a dostala som odpoved, ze nemusia doporucenkou, oni maju v systeme, ze odoslali mi dve upomienky a mam urychlene zaplatit. Zda sa mi to nefer, kedze s platenim som nikdy nemala ziaden problem. Tak vas poprosim, mam to zapatit aj s navysenim, alebo jednat este s poistovnou Wustenrod?
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

(2) Poistenie zanikne aj tak, že poistné za ďalšie poistné obdobie nebolo zaplatené do jedného mesiaca odo dňa doručenia výzvy poisťovateľa na jeho zaplatenie, ak nebolo poistné zaplatené pred doručením tejto výzvy. Výzva poisťovateľa obsahuje upozornenie, že poistenie zanikne, ak nebude zaplatené. To isté platí, ak bola zaplatená len časť poistného.

Neda mi este, ale hovori sa tu, odo dna dorucenia, nie odo dna odoslania. Ako dokazu prijemcovi dorucenie? Zda sa mi to chabe mat v systeme, ze posta odisla, ale ako sa dostala k adresatovi, to uz nik neriesi?
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Chobot Pozri príspevok
Stano, nie je to tak. V zákone nie je jednoznačne predpísané, že to musí ísť doporučene. Predpokladám, že si mal na mysli ustanovenie § 801 ods. 2 Obč. zák.. Toto ustanovenie znie nasledovne:

(2) Poistenie zanikne aj tak, že poistné za ďalšie poistné obdobie nebolo zaplatené do jedného mesiaca odo dňa doručenia výzvy poisťovateľa na jeho zaplatenie, ak nebolo poistné zaplatené pred doručením tejto výzvy. Výzva poisťovateľa obsahuje upozornenie, že poistenie zanikne, ak nebude zaplatené. To isté platí, ak bola zaplatená len časť poistného.

Nie je tam povinnosť doručiť výzvu doporučene, je tam len povinnosť výzvu doručiť a to môže byť aj obyčajnou poštou. Ide o to, aby pred zrušením poistky bol poistený (či poistník) informovaný, že nezaplatil poistné a poistka môže byť zrušená.

Problém môže nastať pri preukazovaní doručenia. Áno, pravdou je, že ak to poisťovňa pošle doporučene, tak má dôkaz, že to poslala. Sú poisťovne, čo to neposielajú doporučenie, najmä tie, ktoré posielajú tých výziev obrovské množstvo. Je rozdiel poslať mesačne napr. 5000 listov obyčajnou poštou za 3000 EUR a za 5000 EUR, prípadne ešte aj s doručenkou za 7000 EUR. Z ekonomických dôvodov sa preto niektoré poisťovne rozhodli neposielať doporučene, čo nie je v rozpore s legislatívou.

V prípade sporu potom ale klient má výhodu, že mu stačí tvrdiť, že výzvu nedostal a je na poisťovni, aby preukázala doručenie. Vo väčšine prípadov (skúsenosť z praxe) sa ale klienti neozvú. Z tých, čo neplatia a dostanú výzvu, tak:
- väčšina aj tak nechce platiť a ani nezaplatí. Tým môže byť výzva ukradnutá.
- druhá veľká skupina klientov po obdržaní výzvy dlžné poistné uhradí.
- potom sú takí, ktorí to zabudnú uhradiť, ale nezaprú, že dostali výzvu
- je len veľmi málo takých sťažovateľov, čo nezaplatia a spamätajú sa až potom, čo sa im zruší poistka. Potom tvrdia, že žiadnu výzvu nedostali. Niektorým z nich poisťovňa vyjde v ústrety a poistku im obnoví. Zo všetkých zaslaných výziev sa nájde mesačne nanajvýš jeden, ktorý bude tvrdiť, že výzvu nedostal a poistku mu údajne zrušili neoprávnene.

Ak ti skutočne nebola doručená výzva, môžeš napísať sťažnosť poisťovni a žiadať o obnovenie poistky. Uvidíš ako zareagujú a aké argumenty a dôkazy ti predložia.

Keďže k svojmu prípade nič konkrétne neuvádzaš, neviem ti poradiť. Na tvoju otázku, či sú to poisťovne povinné poslať doporučene som odpovedal.
Tibor, podla mňa by to malo ísť doporučene-ak to človek napadne na súde tak poistovňa pravdepodobne súd prehrá...-my posielame všetko s doručenkou...
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

wegamizi Pozri príspevok
Ste ma milo prekvapili, ze ste tak rychlo zareagovali, za co vam srdecne dakujem. Tak vysvetlim, o co mi ide. Zrusila som zivotnu poistku, ale nie 6 tyzdnov pred uplynutim konecneho datumu, t.j. k 31.12.2008, takze mi vyplyvalo zaplatit aj za druhy kalendarny rok 2009. Vedela som to, ale akosi som zabudla na tuto povinnost. Vcera som dostala list- vyzvu od INTRUM JUSTICIA na zaplatenie poistky + navysenie o cca 70,00€. Taktiez obycajnou postou a doba zaplatenia do 26.04.2010. Nemam problem zo zaplatenim poistky ( dlznej sumy ), ale to navysenie ma zarazilo, kedze som nedostala od poistovne ziadnu upomienku, ani vyzvu. Volala som tam a dostala som odpoved, ze nemusia doporucenkou, oni maju v systeme, ze odoslali mi dve upomienky a mam urychlene zaplatit. Zda sa mi to nefer, kedze s platenim som nikdy nemala ziaden problem. Tak vas poprosim, mam to zapatit aj s navysenim, alebo jednat este s poistovnou Wustenrod?
Wuestenrot...béééééééééééééééééé ééééé
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Stanislav 1975 Pozri príspevok
Tibor, podla mňa by to malo ísť doporučene-ak to človek napadne na súde tak poistovňa pravdepodobne súd prehrá...-my posielame všetko s doručenkou...
Však áno, doporučený list je jednoznačný dôkaz o doručení. Aj na súde by poisťovňa mala v ruke jednoznačný dôkaz. Ale vieš... šetria sa náklady a prepočítali sme, že to vyjde lacnejšie, aj keď v niektorých prípadoch vyhovieme sťažovateľovi...

Neviem, koľko výziev posiela vaša poisťovňa, ale tiež to nebude lacný špás.. Nebudú to stovky výziev, ale tisíce, ak nie desaťtisíce... A to všetko sa premieta do ceny poistky (podľa nášho aktuára to hádže do beta nákladov).
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Chobot Pozri príspevok
Však áno, doporučený list je jednoznačný dôkaz o doručení. Aj na súde by poisťovňa mala v ruke jednoznačný dôkaz. Ale vieš... šetria sa náklady a prepočítali sme, že to vyjde lacnejšie, aj keď v niektorých prípadoch vyhovieme sťažovateľovi...

Neviem, koľko výziev posiela vaša poisťovňa, ale tiež to nebude lacný špás.. Nebudú to stovky výziev, ale tisíce, ak nie desaťtisíce... A to všetko sa premieta do ceny poistky (podľa nášho aktuára to hádže do beta nákladov).
no keďže máme 3 200 000poistiek,tak tých výziev bude neúrekom...
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

wegamizi Pozri príspevok
Ste ma milo prekvapili, ze ste tak rychlo zareagovali, za co vam srdecne dakujem. Tak vysvetlim, o co mi ide. Zrusila som zivotnu poistku, ale nie 6 tyzdnov pred uplynutim konecneho datumu, t.j. k 31.12.2008, takze mi vyplyvalo zaplatit aj za druhy kalendarny rok 2009. Vedela som to, ale akosi som zabudla na tuto povinnost. Vcera som dostala list- vyzvu od INTRUM JUSTICIA na zaplatenie poistky + navysenie o cca 70,00€. Taktiez obycajnou postou a doba zaplatenia do 26.04.2010. Nemam problem zo zaplatenim poistky ( dlznej sumy ), ale to navysenie ma zarazilo, kedze som nedostala od poistovne ziadnu upomienku, ani vyzvu. Volala som tam a dostala som odpoved, ze nemusia doporucenkou, oni maju v systeme, ze odoslali mi dve upomienky a mam urychlene zaplatit. Zda sa mi to nefer, kedze s platenim som nikdy nemala ziaden problem. Tak vas poprosim, mam to zapatit aj s navysenim, alebo jednat este s poistovnou Wustenrod?
Ako som písal, niektoré poisťovne to neposielajú doporučene. Vtedy sa domnienka doručenia rieši vo Všeobecných poistných podmienkach. Pozri si tvoje VPP, ako máš poriešení doručovanie písomností druhej zmluvnej strane.

Pozrel som to za teba a je tam v článku 22:

1. Písomnosť zasielaná poistiteľom do vlastných rúk alebo doporučene na poslednú známu adresu sa považuje za doručenú piatym dňom odo dňa prevzatia zásielky odosielajúcim poštovým podnikom, ktorý je vyznačený na odtlačku pečiatky odosielajúceho poštového podniku.
2 Písomnosť zasielaná poistiteľovi sa považuje za doručenú dňom jej prevzatia v sídle poistiteľa.


Takže list je považovaný za doručený na 5. deň po odoslaní. Tak ste sa dohodli s poisťovňou (teda poisťovňa to s tebou dohodla vo VPP).

U teba ale nejde ani o nejednoznačnosť výkladu uvedeného ustanovenia o zaslaní výzvy, lebo tebe poistku nezrušili. Je len nap poisťovni, akým spôsobom bude vymáhať poistné. Táto poisťovňa sa rozhodla vymáhať poistné externou spoločnosťou (nie je to nezvyčajné, bežne sa to robí) a táto firma si za vymáhania pýta odmenu 70 EUR. Toto s ustanovením § 801 ods. 2 nemá nič spoločné. Je možno nezvyčajné, že si pýtajú tak veľa, ale je to ich odmena.

Ťažko ti poradiť... Neverím, že poisťovňa nezaslala pred vymáhaním výzvy. Možno si neuviedla zmenu bydliska, možno máš doručovaciu adresu inú, než kde bývač, či kde máš trvalé bydlisko, možno si tie listy vyhodila, mysliac si, že ide o reklamu... Taktiež si nenapísala, ako dlho si v omeškaní so splátkou poistného. Predpokladám, že to nebude jeden mesiac. Poisťovne zvyknú vymáhať cez externé firmy po dlhšom čase (3 a viac mesiacov). Tiež si nenapísala, či ti nakoniec poisťovňa poistku zrušila z dôvodu neplatenia, alebo či poistenie ešte stále trvá. Možno je podstatná aj dlžná suma (okrem tých 70 EUR).

Dá sa ešte skúsiť navrhnúť, že zaplatíš len poistné. Ale tá firma sa svojej odmeny len tak dobrovoľne nevzdá.

Holt, nezaplatila si, tak musíš rátať s nejakými následkami...
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Stanislav 1975 Pozri príspevok
no keďže máme 3 200 000poistiek,tak tých výziev bude neúrekom...
Neplatiči tvoria cca 1-3 % z poistného kmeňa.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Tak chalani, please, mam sa nejaku sancu, ze ked sa obratim na poistovnu, bude respektovat moje namietky o nezaslani upomieky dorucenkou? Lebo ta " vymahadzska firma " nema zlutovanie, volala som s nimi.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Volala som s poistovnou a ako som uz pisala, oni maju len zaznacene v systeme, ze mi to odislo obycajnou postou. Dorucenku som 100% nepodpisovala, ani nemam zmenenu adresu, ani meno, ani nic, co by zmarili dorucenie doporucenky. Poistka bola splatna k 31.12.2009. Ja som si vedoma, ze mam zaplatit, nemam s tym najmensi problem, ale tych 70,00€ navyse ma fakt štve.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

wegamizi Pozri príspevok
Tak chalani, please, mam sa nejaku sancu, ze ked sa obratim na poistovnu, bude respektovat moje namietky o nezaslani upomieky dorucenkou? Lebo ta " vymahadzska firma " nema zlutovanie, volala som s nimi.
Poisťovňa je už z toho vonku, je mimo. Teraz má prípad vymáhačská firma. S poisťovňou už nič neporiešiš. Ani keby vôbec nezaslali výzvu.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

wegamizi Pozri príspevok
Volala som s poistovnou a ako som uz pisala, oni maju len zaznacene v systeme, ze mi to odislo obycajnou postou. Dorucenku som 100% nepodpisovala, ani nemam zmenenu adresu, ani meno, ani nic, co by zmarili dorucenie doporucenky. Poistka bola splatna k 31.12.2009. Ja som si vedoma, ze mam zaplatit, nemam s tym najmensi problem, ale tych 70,00€ navyse ma fakt štve.
Je to vysoká suma za vymáhanie, ale ak si raz zvolili takú firmu...

A nie poistka bola splatná, ale poistné bolo splatné (pre správnosť terminológie ). Takže omeškanie je už dosť veľké na to, aby to vymáhali už externe.

Opakujem, argumentovať, že ti nič nebolo doručené, ti vôbec nepomôže. To by ti pomohlo jedine vtedy, keby ti zrušili poistku a chcela by si ju obnoviť. Ty im ale dlhuješ peniaze a tam nie sú povinní ťa doporučene upozorňovať.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Je mi z toho smutno, ale dakujem
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Chobot Pozri príspevok
Poisťovňa je už z toho vonku, je mimo. Teraz má prípad vymáhačská firma. S poisťovňou už nič neporiešiš. Ani keby vôbec nezaslali výzvu.
Tibor, potíšku a pokorne s tebou nesúhlasím- osobne si myslím,že poistovna by neustála to že nemá doklad o zaslaní výzvy...
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať