Zavrieť

Porady

Reklamácia tovaru zakúpeného v e-shope

Rada by som sa poradila. Zákazníčka u nás na jar r.2010 kúpila detské gumáčky. Dnes sme od nej dostali správu o reklamácii - na podrážke sa urobila výrazná prasklina.Podľa fotografie, ktorú zaslala, je reklamácia oprávnená - aj keď ťažko povedať, či nebola spôsobená násilne , nesprávnm používaním a pod. O to ale teraz nejde. Zákazníčka žiada vrátenie sumy za gumáčky alebo ich výmenu za inú veľkosť.
Nebol by to problém,ale v bruchu mám nejaký blbý pocit, že je to tak trochu z jej strany špekulácia. Rok gumáčky používajú, po roku dieťaťu samozrejme noha vyrastie a potrebuje obuv o číslo väčšiu. Takže ja jej teraz v princípe mám poslať gumáky nové vo veľkosti aká sa jej hodí na ďalšiu sezónu zdarma?
Musím vybaviť reklamáciu vrátením plnej sumy,aj keď tovar bol používaný viac ako rok? Alebo jej jednoducho môžem povedať - pošleme vám rovnaký tovar - teda aj rovnakú veľkosť ? Ide mi len o princíp - neepáči sa mi,ak ma chce niekto zneužívať,aj keď "nejde o život" ako sa hovorí...
Usporiadat
majkelx majkelx

majkelx je offline (nepripojený) majkelx

camozzi Pozri príspevok
Je pre mna ako obchodnika rentabilne bojovat o zakaznika, ktori mi prinasa stratu v podobe reklamacii a vecnych ziadosti o vymenu tovaru? Aj ked mu zakazdym vyhovies, nikdy sa ti nezavdaci v podobe sirenia dobreho mena obchodu.
Ano, presne tak..plný súhlas. No a ešte k tomu pridám. že sa ti môže šíriť dobré meno tzv. "dobrý (zo strany zákazníka) zlý (zo strany obchodníka) obchodník" - "to je super obchod, nevadi, pokazis, daju ti nove..v pohodičke Mal som skutočne dobré úmysli.
Nie, nevyplatí sa, radšej stratím jedného ako celý trh:-) zaplatím na účet sumu(nemusím ale radšej áno) a tým naša spolupráca končí. Nikdy viac.
0 0
camozzi camozzi

camozzi je offline (nepripojený) camozzi

No ja o takch nevdacnych zakaznikoch hovorim, nech idu nakupovat do Tesca. V znackovom obchode takych nechcem.
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
ja som tiez takto na zaciatku riesil reklamacie vsetko som uznaval, nad ramec toho co som musel, ale samozrejme dodavatel mi povedal ze on mi nic neposle nove proste to nemam uznavat, a povedal mi ze OK teraz to mate par ks tak sa to este nezda ale ked sa vam to rozbehne tak viac prerobite ako zarobite, jednoducho ste prilis makky musite pritvrdit, na ten telefonat si pametam dobre.
0 0
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

no zislo sa tu predajcov požehnane .. nevravim ze nemate ciastocne pravdu a ze sa nenajdu v radoch zakaznikov spekulanti, ale zasa odtial potial ...
mna ako zakaznika vase problemy so znechutenym dodavatelom nezaujimaju ... na mojej strane je zakon, a ked raz je reklamacia opravnena, mate smolu a potlacim to aj pred sud ak bude treba ... inak vas nic nenauci nepredavat šmejdy a dodavatelov/vyrobcov nic nenauci vyrabat kvalitne ...

mne napr. minuly rok presne 1 mesiac pred koncom 2-rocnej zarucnej doby prestal fungovat autofokus na objektive ... z nicoho nic, isiel len na manualne ostrenie ... dost som mal obavu ako to predajca vyriesi (kupoval som ho v megafoto) ... tak som zbalil objektiv, doklady a poslal do prolaiky ... o tyzden sa vratil opraveny, prečisteny, dokonca gratis vymenili aj akusi foliu prednej čočky, lebo na nej bola ryha (to som vobec nereklamoval)
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
bubkoch ale to sa asi nerozumieme, my nemame nic proti reklamacii vramci zakona... este raz a dobre si to tu precitaj, my sme riesili reklamacie daleko nad ramec zakona, lenze na SK plati podaj niekomu prst a vezme ti celu ruku..
0 0
majkelx majkelx

majkelx je offline (nepripojený) majkelx

padro Pozri príspevok
bubkoch ale to sa asi nerozumieme, my nemame nic proti reklamacii vramci zakona... este raz a dobre si to tu precitaj, my sme riesili reklamacie daleko nad ramec zakona, lenze na SK plati podaj niekomu prst a vezme ti celu ruku..
Dakujem za vysvetlenie. Nevedomosť zákona neospravedlňuje. A my sa jednoznačne riadime podľa zákonov.
O tomto je celá vetva v tomto fóre. Nemožno si prečítať jednu vetu, potom celá pointa nemá zmysel.
Aj ja som bol donedávna iba "konzument" teda zákazník. A keď sme pri tom, som stále zákazník, pretože nakupujem. Ale keď niečo svojvoľne pokazím, tak nesiem následky len ja.

Apropo, proti solventným zákazníkom nemáme nič.
My sa tu skôr bavíme o solventnosti zákazníkov. O solventnosti obchodníkov je toho na nete určite viac. Musíme sa brániť, každému to prajem byť živnostníkom. Potom má človek iný pohľad na svet.
Naposledy upravil majkelx : 19.06.11 at 16:01
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

zalezi ako mas urobeny reklamacny poriadok, urcite by som len na zaklade fotografie neposielala nahrady rovnaky tovar ani nevracala peniaze.

nech ti tie gumaky posle, posud to. je rozdiel fotka a original.

len treba dosrzat 30 dnovu lehotu.

§18 zakona 250/2007 o ochrane spotrebitela:
...
(6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať