Zavrieť

Porady

Fiškálna pokladna

Dobrý deň.

Som živnostník a nie som platcom DPH. Zaoberám sa interierovým dizajnom. Mám predajňu v ktorej mám len vystavený nábytok, nepredávam ho. Pokiaľ má zákazník záujem o zariadenie interiéru, tento nábytok sa vyrába na mieru.

Chcem sa spýtať, keď beriem od zákazníkov 50 % zálohu stačí keď mu vystavím PPD ? Nemusím si kvôli tomu kúpiť pokladňu?
Potom pri dokončení obdrží FA, záručný list a PPD na celú sumu.

Ďakuejm
Usporiadat
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

toto by ma tiež zaujímalo, tiež máme podobnú situáciu
0 0
norotaus norotaus

norotaus je offline (nepripojený) norotaus

Zdravím, bohužiaľ pokiaľ preberáte peniaze v hotovosti treba pokladňu. Riešte to cez účty a stačí len FA.
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

norotaus Pozri príspevok
Zdravím, bohužiaľ pokiaľ preberáte peniaze v hotovosti treba pokladňu. Riešte to cez účty a stačí len FA.
Nesúhlasím!
Mám odpoveď z daňového riaditeľstva. Tu nejde o predaj tovaru, ale o výrobu nábytku na mieru. Ak to ten predajca predá zákazníkovi aj s montážou, nie je potrebná RP, berie sa to ako služba.
0 0
hrosko hrosko

hrosko je offline (nepripojený) hrosko

ahojte,
čítam to tu čítam aj na nete a začínam mať chaos v niektorých veciach. Mám poruchovú službu, voda , plyn, kúrenie a atď. Väčšinou predávam tovar spolu aj so zapojením napr. čerpadla, plyn, spotrebičov a pod..... V tomto prípade by som nemusela používať ERP, ak to dobre chápem. Ale
1/ak by som predala zákaznikovi,napr. len čerpadlo, vtedy musím , alebo sa mám riadiť prílohou zákona 289/2008, kde sú vyčlenené služby na kt. sa vzťahuje povinnosť evidenie tržieb ERP?
2/ niektorí tvrdia, že ju tiež potrebujem ak vyberiem z bank.účtu hotovosť a prevádzam ju do pokladne, čo sa mi zdá blbosť, lebo predsa BÚ a preukáže výber....
3/ ked mám nezaplatené pohladavky z roku 2011 a uhrádzať budú v hotovosti v roku 2012, je potrebné mať tú fiškálnu ERP ?
Velmi pekne dakujem za radu, lebo som čítala viaceré možnosti riešenia....
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

1/ pri tovare musíš...
2/ totálna hov.....
3/ pri úhrade pohľadávky (nezaplatené fa z minulých rokov v hotovosti) sa musí používať ERP , ak ten druh služby je vymenovaný v prílohe zákona.....za tovar jednoznačne....
0 0
Erika-ežka Erika-ežka

Erika-ežka je offline (nepripojený) Erika-ežka

Ahojte, napadla ma takáto situácia. Firma nespadá do povinnosti používať fiškálnu pokladňu, nakoľko poskytuje služby, ktoré nie sú v prílohe zákona. Predá v hotovosti nejaký dlhodobý alebo drobný majetok. Nepovažuje ho za tovar, takže by nemusel prijať platbu v hotovosti cez fiškálnu ERP, ale stačil by aj PPD.
Uvažujem správne?
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

Erika-ežka Pozri príspevok
Ahojte, napadla ma takáto situácia. Firma nespadá do povinnosti používať fiškálnu pokladňu, nakoľko poskytuje služby, ktoré nie sú v prílohe zákona. Predá v hotovosti nejaký dlhodobý alebo drobný majetok. Nepovažuje ho za tovar, takže by nemusel prijať platbu v hotovosti cez fiškálnu ERP, ale stačil by aj PPD.
Uvažujem správne?
nie, neuvažuješ správne - kukni zákon - v jeho ponímaní je aj majetok pri predaji tovar...
0 0
Eva Póčová Eva Póčová

Eva Póčová je offline (nepripojený) Eva Póčová

Ahojte,
má povinnosť používať ERP živnostník, ktorý prenajíma kávomaty a platia mu v hotovosti?
ďakujem
0 0
karinke karinke

karinke je offline (nepripojený) karinke

Ahojte,

dovoľte otázočku. FO podnikateľ predávajúci tovar predal 12.12.2011 na faktúru tovar zákaznikovi. dňa 15.12.2011 zákazník faktúru zaplatil v hotovosti pričom FO mu vystavila PPD. Nebolo potrebné už ísť cez ERP keďže už mal nainštalovaný fiškál? Alebo do 31.12.2011 mohol prijať uhradu faktúry na PPD?

Ďakujem za radu
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

karinke Pozri príspevok
Ahojte,

dovoľte otázočku. FO podnikateľ predávajúci tovar predal 12.12.2011 na faktúru tovar zákaznikovi. dňa 15.12.2011 zákazník faktúru zaplatil v hotovosti pričom FO mu vystavila PPD. Nebolo potrebné už ísť cez ERP keďže už mal nainštalovaný fiškál? Alebo do 31.12.2011 mohol prijať uhradu faktúry na PPD?

Ďakujem za radu
Ak mal fiškál, bol povinný úhradu prijať c ez ERP.
0 0
FAA FAA

FAA je offline (nepripojený) FAA

Som Božie dieťa
cez ERP
0 0
karinke karinke

karinke je offline (nepripojený) karinke

Ďakujem za rýchlu odpoveď. Môžete mi prosím povedať, ktorý § hovorí o tom, že ak sa nainštaluje fiškál tak podnikateľ musí prijať uhradu faktúry cez ERP? Usmernenie z DRSR hovorí že "Podnikatelia, ktorí pri evidovaní prijatých tržieb postupujú ešte podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. o spôsobe vedenia tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov (ďalej len „vyhláška o ERP“), môžu evidovať tržby podľa uvedenej vyhlášky do 31.12.2011. Nakoľko podľa vyhlášky o ERP sa za úhradu v hotovosti nepovažuje úhrada pohľadávky (faktúry), platbu prijatú v hotovosti ako úhradu pohľadávky nie sú povinní do 31.12.2011 evidovať v pokladnici."

Môžete sa mi k tomu prosím vyjadriť? Poznám viacerých, ktorí majú fiškál ale do konca roka príjmali platby cez PPD. Dokoca aj veľké spoločnosti. Prosím ak niekto vie, tak nech ma usmerní kde by som sa dočítala, že úhrady musia ísť cez ERP. Ďakujem
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

karinke Pozri príspevok
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Môžete mi prosím povedať, ktorý § hovorí o tom, že ak sa nainštaluje fiškál tak podnikateľ musí prijať uhradu faktúry cez ERP? Usmernenie z DRSR hovorí že "Podnikatelia, ktorí pri evidovaní prijatých tržieb postupujú ešte podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. o spôsobe vedenia tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov (ďalej len „vyhláška o ERP“), môžu evidovať tržby podľa uvedenej vyhlášky do 31.12.2011. Nakoľko podľa vyhlášky o ERP sa za úhradu v hotovosti nepovažuje úhrada pohľadávky (faktúry), platbu prijatú v hotovosti ako úhradu pohľadávky nie sú povinní do 31.12.2011 evidovať v pokladnici."

Môžete sa mi k tomu prosím vyjadriť? Poznám viacerých, ktorí majú fiškál ale do konca roka príjmali platby cez PPD. Dokoca aj veľké spoločnosti. Prosím ak niekto vie, tak nech ma usmerní kde by som sa dočítala, že úhrady musia ísť cez ERP. Ďakujem
viď v texte červeným. Akonáhle mal zaevidovanú a spojazdnenú kasu podľa zákona o ERP, išiel podľa zákona a nie podľa vyhlášky...
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Treba si dohľadať Zákon o používaní registračných pokladníc to je jedna vec.
a potom je veľa príspevkov na Porade napr. aj tu prikladám
http://www.porada.sk/t1674-p23-reg-p...ml#post1929895
0 0
karinke karinke

karinke je offline (nepripojený) karinke

Ďakujem pekne za reakcie
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

karinke Pozri príspevok
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Môžete mi prosím povedať, ktorý § hovorí o tom, že ak sa nainštaluje fiškál tak podnikateľ musí prijať uhradu faktúry cez ERP? Usmernenie z DRSR hovorí že "Podnikatelia, ktorí pri evidovaní prijatých tržieb postupujú ešte podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. o spôsobe vedenia tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov (ďalej len „vyhláška o ERP“), môžu evidovať tržby podľa uvedenej vyhlášky do 31.12.2011. Nakoľko podľa vyhlášky o ERP sa za úhradu v hotovosti nepovažuje úhrada pohľadávky (faktúry), platbu prijatú v hotovosti ako úhradu pohľadávky nie sú povinní do 31.12.2011 evidovať v pokladnici."

Môžete sa mi k tomu prosím vyjadriť? Poznám viacerých, ktorí majú fiškál ale do konca roka príjmali platby cez PPD. Dokoca aj veľké spoločnosti. Prosím ak niekto vie, tak nech ma usmerní kde by som sa dočítala, že úhrady musia ísť cez ERP. Ďakujem
Zákon platí od 1.9.2008, niektoré paragrafy od 1.3.2009 a pod. .... čiže zákon sa mal aplikovať od 1.3.2009 minimálne. Prechodné znenie § 18 umožnilo používať ešte staré pokladne a vtedy postupovať podľa predchádzajúcich predpisov. ak ste už mali novú pokladňu, tak tu sa postup riadil podľa vtedy už platného zákona ......

§ 18
Prechodné ustanovenia



(1) Podnikateľ, ktorý má povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu na evidenciu tržieb, môže používať elektronickú registračnú pokladnicu podľa doterajšieho predpisu21) najneskôr do 31. decembra 2011. Pri používaní takejto elektronickej registračnej pokladnice podnikateľ postupuje podľa doterajšieho predpisu21) najneskôr do 31. decembra 2011.

(2) Servisná organizácia postupuje podľa doterajšieho predpisu21) u podnikateľa podľa odseku 1 najneskôr do 31. decembra 2011.
1 0
tweedle tweedle

tweedle je offline (nepripojený) tweedle

ja mám nasledovný problém, firma predáva olej po reštauráciách cez obchodných zástupcov -živnostníkov ,dohodárov. doteraz sa vystavoval pri predaji na hotovosť PPD, ten je potrebná pokľadňa. Ako to s ňou riešiť:
1. 1 centrálna ERP na sklade a každý ráno sa vytlačia bločky za predaný tovar a odnesú sa do prevádzky
alebo
2. každý živnostník musí mať svoju ERP ( ako potom posupovať z uzávierkami)
0 0
Anna B Anna B

Anna B je offline (nepripojený) Anna B

Podnikateľ má ERP s fiškálnou pamäťou, ktorá slúži na predaj tovaru. Popri tom ešte podniká v autodoprave a niektoré faktúry mu uhrádzajú v hotovosti. Musí tieto úhrady faktúr uhrádzať cez ERP keď sa táto služba nenachádza v prílohe zákona o ERP, alebo je to automaticky, že keď má pokladňu,
musí cez ERP robiť aj príjem za FA z dopravy cez ERP?
Poslala som ho za servisným technikom, ktorý mu inštaloval fiš.program do ERP a ten vôbec nevie, že úhrada fa sa dá robiť aj cez ERP. Vraj len vtedy, keď bola tá FA aj vystavená cez ERP. Ďakujem za reakcie, lebo už mám z toho totálny chaos.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Anna B Pozri príspevok
Podnikateľ má ERP s fiškálnou pamäťou, ktorá slúži na predaj tovaru. Popri tom ešte podniká v autodoprave a niektoré faktúry mu uhrádzajú v hotovosti. Musí tieto úhrady faktúr uhrádzať cez ERP keď sa táto služba nenachádza v prílohe zákona o ERP, alebo je to automaticky, že keď má pokladňu,
musí cez ERP robiť aj príjem za FA z dopravy cez ERP?
Poslala som ho za servisným technikom, ktorý mu inštaloval fiš.program do ERP a ten vôbec nevie, že úhrada fa sa dá robiť aj cez ERP. Vraj len vtedy, keď bola tá FA aj vystavená cez ERP. Ďakujem za reakcie, lebo už mám z toho totálny chaos.
Je to tu spomínané už niekoľkokrát.
Ak aj používa podnikateľ ERP na predaj tovaru a popritom poskytuje služby nevyskytujúce sa v prílohe zákona, nie je povinný tržby za tieto služby evidovať prostredníctvom ERP.
0 0
Anna B Anna B

Anna B je offline (nepripojený) Anna B

Ďakujem za pomoc Evina
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať