Zavrieť

Porady

Reg. pokladna - povinnosti

Ahojte, mohol by mi niekto strucne popisat, alebo poradit lit. kde by som mohla najst nieco o tom, ake povinnosti mi vyplyvaju z drzby reg. pokladne. Doteraz som totiz nemala ziadne skusenosti s tymto zariadenim. Ide mi predovsetkym o to, ake knihy si mam zakupit, a ake su moje denne,mes. povinnosti. Zatial viem tolko: Treba mi zakupit pokladnicnu knihu, kde kazdy den budem lepit dennu uzavierku. Neviem sice z coho vsetkeho ta denna uzavierka pozostava, myslim sa vytlaci najaka zostava, ale to uz uvidim. Potom mi treba robit aj mesacne uzavierky. Vdaka.
Usporiadat
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

johny18 Pozri príspevok
Vedel by mi niekto poradit, ako to je s ERP v autobazari (s.r.o., platca DPH):
1. sprostredkuje predaj aut, cize urobi zmluvu o sprostredkovani s predavajucim. Od predavajuceho dostane po predaji urcitu proviziu za sprostredkovanie. To sa da povazovat za sluzbu, cize myslim, ze ERP mu na to netreba. Spravne?
2.zaroven kupuje a predava motorove vozidla. Kupi v zahranici MV, dovezie ho sem, a tu ho preda. Toto uz je predaj tovaru, teda na to treba vystavit doklad z ERP? Nebude nejaky problem s tym, ze na doklade z ERP bude napriklad suma 15.000 €? Je to nejak obmedzene, do akej sumy to moze ist cez ERP?
1/ nemusíš mať ERP, robíš sprostredkovanie, ten tovar (auto) ni eje tvojim vlastníctvom.......mám písomné stanovisko DU, pošli mi SS e-mail, zašlem ti ho ale až zajtra, mám ho v práci....

2/ podľa zákona o DPH § 71 ods. 5 .....
preto vystav riadnu faktúru a úhrada fa bude z E, podľa môjho názoru v súlade so zákonom o DPH i ERP......
1 0
johny18 johny18

johny18 je offline (nepripojený) johny18

Economic Pozri príspevok
Pokiaľ nakupuješ tovaru /vozidlá ním sú/ ERP musíš mať. Treba pozrieť zákon o ERP do akej výšky sa môže účtovať cez ERP. Novela zákona o DPH by toto mala upravovať k 1. 4. 2012.
V zakone o ERP som limit nenasiel. Dajme tomu, ze od 1.4.2012 bude tento limit 500 €. Co v pripade, ak zakaznik bude chciet zaplatit 15.000 € v hotovosti? Urobim mu fakturu a dam doklad z ERP o uhrade faktury?
0 0
Deymos Deymos

Deymos je offline (nepripojený) Deymos

Ahojte,

predavam a servisujem kopirovacie stroje a tlaciarne a doteraz som fungoval tak, ze som vystavil FA a PD. Od noveho roka by som mal na tovar mat pokladnicu, ale na servis ju nepotrebujem. Otazka je, ze ked zakaznikovi prinesiem toner do zariadena a aj mu ho nainstalujem, ci na to pokladnicu potrebujem, alebo nie. Vie mi niekto poradit? Dakujem.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Deymos Pozri príspevok
Ahojte,

predavam a servisujem kopirovacie stroje a tlaciarne a doteraz som fungoval tak, ze som vystavil FA a PD. Od noveho roka by som mal na tovar mat pokladnicu, ale na servis ju nepotrebujem. Otazka je, ze ked zakaznikovi prinesiem toner do zariadena a aj mu ho nainstalujem, ci na to pokladnicu potrebujem, alebo nie. Vie mi niekto poradit? Dakujem.
Čo budeš zákazníkovi faktúrovať ?
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Deymos Pozri príspevok
Ahojte,

predavam a servisujem kopirovacie stroje a tlaciarne a doteraz som fungoval tak, ze som vystavil FA a PD. Od noveho roka by som mal na tovar mat pokladnicu, ale na servis ju nepotrebujem. Otazka je, ze ked zakaznikovi prinesiem toner do zariadena a aj mu ho nainstalujem, ci na to pokladnicu potrebujem, alebo nie. Vie mi niekto poradit? Dakujem.

Ak vyfakturuješ výmenu toneru ako poskytnutie služby. Nepotrebuješ ERP. Môžeš vystaviť PPD

Ak vyfakturuješ predaj toneru, musíš mať ERP. Nemôžeš vystaviť PPD
0 0
keri5 keri5

keri5 je offline (nepripojený) keri5

Ahojte,
prosím Vás čítam dobre?
Mesačná uzávierka už nie je povinná a namiesto nej je už nejaká intervalová??Kúpila som si aj knihu uzávierok ERP a tam mám tiež len pásky dennej a intervalovej uzávierky.Už som z toho totálny blázon...Viete mi to niekto stručne a jasne vysvetliť?Mám pocit,že čím viac čítam,tým menej všetkému rozumiem..:-(
0 0
Deymos Deymos

Deymos je offline (nepripojený) Deymos

Economic: Dakujem za odpoved. este pre istotu. Tzn. mozem mat na fakture jednu polozku, ako toner a druhu polozku instalacia toneru a tym padom nie je potrebna RP?
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Deymos Pozri príspevok
Economic: Dakujem za odpoved. este pre istotu. Tzn. mozem mat na fakture jednu polozku, ako toner a druhu polozku instalacia toneru a tym padom nie je potrebna RP?
Práve že vo FA nesmieš mať vypísaný žiadny tovar ! Pretože by si potreboval v takom prípade ERP. Ak by si to urobil takto s tovarom, úhrada musí ísť na účet, alebo zloženkou...
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Bohužiaľ zákon o ERP je postavený tak, že ak predávaš tovar, pri predaji tovaru ERP je povinná !

Veronikasad : Je mi to jasné, že ak bude mať nákupy tonerov a fakturovať iba výmenu, nebude to dobre.... Minimálne z pohľadu daňového úradu... No na to sa nepýtal
0 0
Deymos Deymos

Deymos je offline (nepripojený) Deymos

OK. Velka vdaka. Takze mi nezostava ina moznost, ako ta vsivava pokladnica. )
Este mi ale napadla jedna vec. ked opravujem nejaky stroj a menim v nom nahradne diely, ktore su evidovane ako material, tak aj vtedy je nutna kasa? To musim do pokladne nahadzovat kazdy srobik, valec a podobne?
0 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

keri5 Pozri príspevok
Ahojte,
prosím Vás čítam dobre?
Mesačná uzávierka už nie je povinná a namiesto nej je už nejaká intervalová??Kúpila som si aj knihu uzávierok ERP a tam mám tiež len pásky dennej a intervalovej uzávierky.Už som z toho totálny blázon...Viete mi to niekto stručne a jasne vysvetliť?Mám pocit,že čím viac čítam,tým menej všetkému rozumiem..:-(
Popozeraj si napr. tu:
http://www.dart-sro.sk/images/fiskal...fis_zakona.pdf
http://www.mksoft.sk/pdf/fiskalne_tlaciarne.pdf
http://www.datem.sk/pokladne.php?fid=5
2 0
klauda klauda

klauda je offline (nepripojený) klauda

dobrý deň, neviem či som správne sa zaradila do temy...ale skúsim napísať čo ma trápi a neviem si s tým radi...ide o fiškalnu registračnu pokladňu...známa ma poprosila či jej neporadím s registračnou pokladnou...v máji 2012 si otvorila živnosť na predaj cukrovej vaty, zakúpila fiškálnu pokladnu aj zaregistrovala...ale urobila len jeden obrat v mesiaci jún 2012 lebo jej to nešlo...v decembri živnosť pozastavila. Kedže treba jej podať danové priznanie, vyhľadala si účtovníčku ktorá jej pripraví danové ale ona teraz od nej žiadan ročnú uzavierku pokladne...a to je kamen úrazu...učtovníčka jej povedala že si má pomôcť sama, nech jej len dá tú uzávierku...chcem jej pomôcť ale tiež neviem kde a ako nato...hm...nebolo vykonané v pokladni vôbec nič len jeden obrat...čo máme robiť? ale na koho sa máme obrátiť? prosím pomôžte nám(( dakujem veľmi pekne...K a M.
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

Ročná uzávierka ERP sa nerobí. Robí sa len denná, teda v ten deň, keď spravila obrat, mala urobiť aj dennú uzávierku. Skúšala tú pokladňu zapnúť? Pokladňa by mala upozorniť, že nebola spravená denná uzávierka a mala by umožniť túto uzávierku dodatočne spraviť.
0 0
klauda klauda

klauda je offline (nepripojený) klauda

dakujem za odpoved i nasmerovanie...dennú uzavierku má urobenú asi preto aj nepýta pokladňa nič ked sa zapne. a potom akú ročnú uzavierku chce učtovníčka? čo jej treba k tomu dať alebo ako to funguje? vôbec v tom nechodím ani ja, ale zas chcem jej pomôcť...kde sa máme obrátiť???
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
klauda Pozri príspevok
dobrý deň, neviem či som správne sa zaradila do temy...ale skúsim napísať čo ma trápi a neviem si s tým radi...ide o fiškalnu registračnu pokladňu...známa ma poprosila či jej neporadím s registračnou pokladnou...v máji 2012 si otvorila živnosť na predaj cukrovej vaty, zakúpila fiškálnu pokladnu aj zaregistrovala...ale urobila len jeden obrat v mesiaci jún 2012 lebo jej to nešlo...v decembri živnosť pozastavila. Kedže treba jej podať danové priznanie, vyhľadala si účtovníčku ktorá jej pripraví danové ale ona teraz od nej žiadan ročnú uzavierku pokladne...a to je kamen úrazu...učtovníčka jej povedala že si má pomôcť sama, nech jej len dá tú uzávierku...chcem jej pomôcť ale tiež neviem kde a ako nato...hm...nebolo vykonané v pokladni vôbec nič len jeden obrat...čo máme robiť? ale na koho sa máme obrátiť? prosím pomôžte nám(( dakujem veľmi pekne...K a M.
Odovzdá účtovníčke len tú jednu dennú uzávierku .Účtovníčka nech si naštuduje zákon o používaní ERP .

Pozrite si v priloženom Zákone §12
http://www.registracne-pokladnice.co...q_289_2008.pdf
0 0
Candy Candy

Candy je offline (nepripojený) Candy

V RP sa dá urobiť intervalová uzávierka za dátum od-do alebo podľa čísla dennej uzávierky, dá sa urobiť za ľubovoľne zvolené obdobie, takže ju treba vytlačiť od 1.1 do 31.12 a to by malo účtovníčke stačiť.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Candy Pozri príspevok
V RP sa dá urobiť intervalová uzávierka za dátum od-do alebo podľa čísla dennej uzávierky, dá sa urobiť za ľubovoľne zvolené obdobie, takže ju treba vytlačiť od 1.1 do 31.12 a to by malo účtovníčke stačiť.
Ale prečo by to robila ? Zodpovednosť nesie živnostníčka .Účtovníčka zaúčtuje dennú uzávierku . Ja viem, že účtovníčka zrejme sa chce uistiť , či skutočne bola tržba len jeden deň , pri cukrovej vate je to také neskutočné .....ale zasa ročná uzávierka sa nerobí .
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať