Otváram opäť tému výpisov telefónnych účtov.
Ako to v bežnej praxi riešite pri externom účtovaní? Žiadate vašich klientov o prikladanie výpisov hovorov k telefónnym účtom s vyznačením súkromných a firemných hovorov? Prípadne im dávate podpísať na faktúre, že súhlasia s tým, že čiastka sa týka iba hovorov pre podnikateľské účely v plnej výške? Prípadne ak firma dosahuje obrat a telefónne účty nepresahujú rozumnú výšku, tak to bez akýchkoľvek ďalších dokladovaní účtuje priamo do nákladov na 518?
Stretol sa niekto pri daňovej kontrole, že by spochybnili zaúčtovanie celej čiastky do nákladov? Ak áno, aké boli argumenty? Ako chceli vydokladovať dodatočne rozdelenie na súkromné a firemné hovory? Prípadne overovali si podľa výpisov, či sa skutočne jedná o firemný hovor?
Pritiahnem to za vlasy. Viem si predstaviť telefonát domov, či neprišiel fax, prípadne nezostali dôležité doklady doma na stole, prípadne nadiktovanie nejakej dôležitej informácie z dokladu...
Tak ako ???