Zavrieť

Porady

Nezdaniteľná časť - poberateľ starobného dôchodku

Ako tak študujem Zákon o dani z príjmov, tak presne som to tam nepochopila. Totižto mám dohodára, dôchodcu, ktorý poberá starobný dôchodok, a dala som mu podpísať aj vyhlásenie. Môže si uplatniť nezdaniteľnú časť ak poberá starob. dôchodok???
Usporiadat
Velettka Velettka

Velettka je offline (nepripojený) Velettka

pokiaľ bol poberateľom už pred 1.1.2005 tak nemá nárok na nezdaniteľnú časť.
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
Velettka
pokiaľ bol poberateľom už pred 1.1.2005 tak nemá nárok na nezdaniteľnú časť.

Doplním Velettku, keď mi to dovolí
a pokiaľ poberá star. dôchodok napr. od 1.2.2005, tak ešte má nárok na celý rok na nezdan. čiastku . a keď od 1.1.2005 poberá dôchodok menej ako 87936,- tak na rozdiel má nárok .teda 87936 - jeho dôchodok nižší/ než 87936/ = nezdan čiastka.
0 0
nikulik nikulik

nikulik je offline (nepripojený) nikulik

Čoooooo???
To myslíte vážne? A čo teraz????
0 0
SILVIA54 SILVIA54

SILVIA54 je offline (nepripojený) SILVIA54

Chcela by som sa opýtať keď mám dôchodcu na HPP tak mi predloží potvrdenie o tom že je poberateľ dôchodku kvôli ročnému zúčtovaniu(nastúpil 5.9.2005.) a ako sa berú z tohto pohľadu dohodári
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
nikulik
Čoooooo???
To myslíte vážne? A čo teraz????

akože čooooooooooooooooooooooooooooooooo teraz??


Ty si mu dávala na celý rok nezdan. čiastku??????????
poberá star. dôchodok od 1.1.2005?????
môžeš mu to vyrovnať v ročnom zúčtovaní, ten nedoplatok mu môžeš zraziť do konca roka, v ktorom si mu vykonala ročné zúčt./ splátkach/
ale s tým musí súhlasiť! či nie?????? opravte ma prosím musí - nemusí???????s tým súhlasiť
0 0
nikulik nikulik

nikulik je offline (nepripojený) nikulik