chudiatko1
Dodanie služby sa neuskutočnilo v rozdielnych mesiacoch ale len v jednom a to v decembri. (dátum dodania bol 31.12.)
Čiže aj tak sa musí vystaviť faktúra do 15 dní od prijatia platby a na nej rozpisovať predmet atď ? Nestačí do predmetu napísať len niečo ako napr. daňový doklad k preddavku ktorý bol prijatý na BÚ dňa..... Musí tam byť rozpísané za čo to bolo a koľko toho bolo. Veď to ešte neskončilo a ja predsa ešte neviem presný sumár, to budem vedieť až na konci mesiaca. Prosím poraďte mi, je to dosť dôležité.
Ďakujem
Zmiatla ma asi časť vety "hoci dodanie služby nebolo ukončené". Ak je prijatá platba za preddavok a dodanie služby v jednom mesiaci vystavuje sa len jedna faktúra, a to konečná do 15 dní od dodania služby.. Rozpíšete celkové dodanie služby ntto, DPH a z btto ceny odpočítate uhradený preddavok a DPH odvádzate 1x komplet celú.
§ 71
1) Pri každom dodaní tovaru a dodaní služby v tuzemsku pre zdaniteľnú osobu a pre právnickú osobu, ktorá nie je zdaniteľnou osobou, je platiteľ povinný vyhotoviť faktúru. Platiteľ je povinný vyhotoviť faktúru aj v prípade, ak je platba prijatá pred dodaním tovaru a predtým, ako je
poskytovanie služby skončené. Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti. Ak v kalendárnom mesiaci vznikne platiteľovi daňová povinnosť prijatím jednej alebo viacerých platieb a zároveň aj dodaním tovaru alebo dodaním služby, na ktoré prijal jednu alebo viac platieb, môže platiteľ vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti vzťahujúcej sa na toto dodanie tovaru alebo dodanie služby v tomto kalendárnom mesiaci. Platiteľ nie je povinný na účely dane vyhotoviť faktúru, ak ide o tovar alebo službu, ktorá je dodaná s oslobodením od dane podľa § 28 až 42.