Zavrieť

Porady

Vymena tovaru pri reklamacii

Dobry den,

Neviem ci som dobre zaradil temu ale snad ano.Pred nedavnom som dal reklamovat produkt A,ktory bol este v zaruke.Pri kupe stal cca 50eur.Reklamacia trvala viac ako 30dni a servis mi spat poslal produkt B,ktory teraz stoji 200e.Na reklamacnom liste je uvedene ze produkt A bol vymeneny za produkt B a je tam aj uvedene seriove cislo produktu B,sedi to.Teraz mi volal pan zo servisu a ziaa sii produkt B spat,oznacil to za neekvivalentnu nahradu.Davam mu za pravdu,ale som povinny mu ho zaslat spat,ked aj seriove cislo na reklamacnom liste sedi a bola to ich chyba?

Dakujem za odpovede
Usporiadat
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

v ramci reklamacie ti vymenili kus za kus, ty si to akceptoval ...
cena noveho kusu je irelevantna ... ignoruj ho
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

ano vymenili kus za kus,aj ked produkt B bol iny ako produkt A,to nevadi?Volal som teraz na jednu infolinku,tiez mi povedali ze nemaju pravo tovar odomna pytat,ale pan zo servisu sa silno ohanal nejakou oficialnou cestou riesenia tohto problemu cez organy ,tak som zmateny
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Pri vymene tovaru za iny pri reklamacii by predavajuci mal mat suhlas od zakaznika,ze tovar moze vymenit za iny. Ak je tovar drahsi,mal to oznamit hned pri vymene a nechat na zakaznikovi, ci bude akceptovat doplatok.
Ak zakaznik nesuhlasi a predajca nema povodny tovar,mal vratit zakaznikovi peniaze.

Informovali ta o tom vopred, ze tovar bude iny a drahsi?
Suhlasil si s doplatkom? Alebo, ako ste sa dohodli? Aky dlhy cas od vtedy uplynul?
3 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

Nie.Po 30dnoch reklamacie som im napisal mail ze co sa deje,ze im to dlho trva.Odpisali ze moja reklamacia bola uznana a bol mi poslany novy nezavadny tovar.Nic o drahsom tovare a doplatku nespominali.Potom mi dosiel ten novy drahsi tovar,v reklamacnom liste bolo ze nahrada za ten uznany v reklamacii a jeho seriove cislo,ziadne doplatky nic.Su tomu 2tyzdne co mi dosiel zo servisu novy produkt a dnes sa ozvali.
0 0
Nella_2 Nella_2

Nella_2 je offline (nepripojený) Nella_2

Merju Pozri príspevok
Nie.Po 30dnoch reklamacie som im napisal mail ze co sa deje,ze im to dlho trva.Odpisali ze moja reklamacia bola uznana a bol mi poslany novy nezavadny tovar.Nic o drahsom tovare a doplatku nespominali.Potom mi dosiel ten novy drahsi tovar,v reklamacnom liste bolo ze nahrada za ten uznany v reklamacii a jeho seriove cislo,ziadne doplatky nic.Su tomu 2tyzdne co mi dosiel zo servisu novy produkt a dnes sa ozvali.
Zrejme došlo k chybe u nich, keď neupozornili vopred na drahší tovar.
Treba sa na to pozrieť aj z ich strany. Keby si Ty bol zamestnancom toho servisu a omylom by si poslal niekomu drahší výrobok v rámci reklamácie? A zamestnávateľ by možno potom žiadal od Teba, aby si to vybavil alebo uhradil zo svojho?
Ja sa zvyknem riadiť heslom "čo nechceš, aby robili tebe druhí, nerob ani ty druhým"... takže nikdy nevieš, kedy sa Ti to môže vrátiť - nech už sa rozhodneš akokoľvek.
0 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

Samozrejme chapem,ide o to ze ja som si uz zaobstaral novy produkt A od inej firmy a ten co mi omylom poslali chcem proste predat.Viem ze to nie je fer,ale je to ich chyba nie moja.Cize otazka znie,ci maju pravo to odomna vymahat?
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Merju Pozri príspevok
Samozrejme chapem,ide o to ze ja som si uz zaobstaral novy produkt A od inej firmy a ten co mi omylom poslali chcem proste predat.Viem ze to nie je fer,ale je to ich chyba nie moja.Cize otazka znie,ci maju pravo to odomna vymahat?
Tak sa s nimi dohovor, ze im tovar posles spat a oni ti vratia peniaze,ktore si zaplatil za povodny tovar.
2 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

Ja taku dohodu nechcem,proste som sa zariadil inak a dany tovar nemienim vratit.Stale ta ista otazka...mozu ho,resp maju pravo ho odomna vymahat?
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Merju Pozri príspevok
Ja taku dohodu nechcem,proste som sa zariadil inak a dany tovar nemienim vratit.Stale ta ista otazka...mozu ho,resp maju pravo ho odomna vymahat?
Aj ked urobili chybu,kazdy ma pravo na omyl.

Mozu ta dat napr. na sud pre neopravnene obohatenie sa...
2 0
Nella_2 Nella_2

Nella_2 je offline (nepripojený) Nella_2

Merju Pozri príspevok
Ja taku dohodu nechcem,proste som sa zariadil inak a dany tovar nemienim vratit.Stale ta ista otazka...mozu ho,resp maju pravo ho odomna vymahat?
No to je teda úžasný prístup. Ťa niečím naštvali?
A čo Tvoje svedomie... nič?
0 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

Hm no volal som na infolinku o pravach sporebitelov,tam mi rovno povedali ze ich mam ignorovat,och no neviem co s tym.
0 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

No pozor...vzhladom na to ze reklamacia trvala viac ako mesiac,podla mna mi chceli vratit novy tovar A ale nemali na sklade,tak mi poslali toto.Este som im jeden den PO prijati noveho tovaru pisal ze ci nove zariadenie ktore mi poslali,ze ci nan plati zaruka,oni ze ano a reklamacny list sluzi ako doklad.Podla mna vedeli co mi posielali a teraz ked uz maju stary tovar A na sklade,chcu spat tovar B.Samozrejme ze mam svedomie,ale nepaci sa mi tento pristup,lebo kebyze odoslu omylom tovar B a daju tam seriove cislo ineho tovaru,je mi jasne ze to bolo omylom.Ale ak do reklamacneho listu napisu aj spravne SN,tak niet o com.
0 0
Nella_2 Nella_2

Nella_2 je offline (nepripojený) Nella_2

Merju Pozri príspevok
No pozor...vzhladom na to ze reklamacia trvala viac ako mesiac,podla mna mi chceli vratit novy tovar A ale nemali na sklade,tak mi poslali toto.Este som im jeden den PO prijati noveho tovaru pisal ze ci nove zariadenie ktore mi poslali,ze ci nan plati zaruka,oni ze ano a reklamacny list sluzi ako doklad.Podla mna vedeli co mi posielali a teraz ked uz maju stary tovar A na sklade,chcu spat tovar B.Samozrejme ze mam svedomie,ale nepaci sa mi tento pristup,lebo kebyze odoslu omylom tovar B a daju tam seriove cislo ineho tovaru,je mi jasne ze to bolo omylom.Ale ak do reklamacneho listu napisu aj spravne SN,tak niet o com.
Aha... tak potom by som to asi ignorovala.
Ako zdôvodňujú, že chcú vrátiť späť ten drahší tovar B?
0 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

No samozrejme ze povedal ze tovar B mal byt poslany inemu zakaznikovi.To neexistuje podla mna ze si naraz pomylia napisat do reklamacneho listu spravne SN OMYLOM poslaneho tovaru B.Je to sice moralna dilema,ale je tu ta moznost ze vedeli co robia,to sa mi nepaci.
0 0
Nella_2 Nella_2

Nella_2 je offline (nepripojený) Nella_2

Neviem, o aký tovar ide, čiste teoreticky - veď Ty si ten tovar už mohol začať používať.


Chcelo by to názor právnika...
0 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

Jedna sa o mp3 prehravac.A ano uz sa zacal pouzivat.Tiez si myslim ze by to chcelo nazor niekoho fundovaneho.Volal som s infolinkou prav spotrebitelov a asi este aj kontaktujem obchodnu inspekciu,alebo mate nejaky napad na koho sa obratit konkretne?

Inak dakujem za vsetky prispevky.
0 0
Nella_2 Nella_2

Nella_2 je offline (nepripojený) Nella_2

Ako argument by nestačilo, že už si ho trošku poškodil (poškriabal) a že si si ho oblepil nejakými nálepkami?
Poškodený výrobok podľa mňa od Teba nebudú chcieť... a Ty si ho 2 týždne (či koľko) užíval s tým vedomím, že je už navždy Tvoj.

Alebo, že si ho už niekomu daroval ako darček?
Naposledy upravil Nella_2 : 06.09.11 at 15:39
0 0
Merju Merju

Merju je offline (nepripojený) Merju

Mno neviem,ci im to bude stacit ako dovod.Skusim ich ignorovat,som zvedavy ci podniknu pravne kroky.Ak by niekto mal este k tejto teme nejaky nazor,samozrejme prijmem.
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa sa za vybavenie reklamácie považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia (v prípade zamietnutia reklamácie) alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu iba jedným z týchto spôsobov!

Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia novej veci. Zákon nerieši hodnotu tovaru pri výmene. Je zrejmé, že pri reklamácii zo strany predajcu došlo k chybe, pretože ak cena nového vymeného tovaru je vyššia, pri uznaní reklamácie a vybavení reklamácie výmenou za nový tovar by musel spotrebiteľa upovedomiť o tejto skutočnosti a po vzájomnej dohode aj požadovať doplatenie do ceny nového výrobku. Toto však predajca neurobil, nový tovar zaslal akoby bol v cene starého výrobku a v tom prípade sa považuje reklamácia za vybavenú.

Z právneho hľadiska si v práve síce ty, ale iné je morálne hľadisko. Je to na každom z nás, ako sa k veci postaví, nikto z nás nie je neomylní.
1 0
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

GabiZ Pozri príspevok
V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa sa za vybavenie reklamácie považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia (v prípade zamietnutia reklamácie) alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu iba jedným z týchto spôsobov!

Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia novej veci. Zákon nerieši hodnotu tovaru pri výmene. Je zrejmé, že pri reklamácii zo strany predajcu došlo k chybe, pretože ak cena nového vymeného tovaru je vyššia, pri uznaní reklamácie a vybavení reklamácie výmenou za nový tovar by musel spotrebiteľa upovedomiť o tejto skutočnosti a po vzájomnej dohode aj požadovať doplatenie do ceny nového výrobku. Toto však predajca neurobil, nový tovar zaslal akoby bol v cene starého výrobku a v tom prípade sa považuje reklamácia za vybavenú.

Z právneho hľadiska si v práve síce ty, ale iné je morálne hľadisko. Je to na každom z nás, ako sa k veci postaví, nikto z nás nie je neomylní.
tomu doplateniu nerozumiem ... na zaklade coho by mal nieco doplacat ?
pozri sa na to z druhej strany:
kupim TV za 500€, o pol roka sa pokazi a predajca mi ha novy TV (rovnaky typ ak sa este predava, alebo parametrovo porovnatelny ak sa povodny uz nepredava), ale jeho predajna cena v tom case uz moze byt 400€. Chces povedat ze by som mal pri vymene kus za kus pravo na vratenie 100€ ?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať