V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa sa za vybavenie reklamácie považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia (v prípade zamietnutia reklamácie) alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu iba jedným z týchto spôsobov!
Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia novej veci. Zákon nerieši hodnotu tovaru pri výmene. Je zrejmé, že pri reklamácii zo strany predajcu došlo k chybe, pretože ak cena nového vymeného tovaru je vyššia, pri uznaní reklamácie a vybavení reklamácie výmenou za nový tovar by musel spotrebiteľa upovedomiť o tejto skutočnosti a po vzájomnej dohode aj požadovať doplatenie do ceny nového výrobku. Toto však predajca neurobil, nový tovar zaslal akoby bol v cene starého výrobku a v tom prípade sa považuje reklamácia za vybavenú.
Z právneho hľadiska si v práve síce ty, ale iné je morálne hľadisko. Je to na každom z nás, ako sa k veci postaví, nikto z nás nie je neomylní.