Zavrieť

Porady

Štartovanie auta v zime

Neviem kde dať takúto tému, tak som to dal tu.

Motoristi, aký máte názor na preštartovanie auta v takej zime aká je tu teraz (-20-30°C)?
Myslím, keď nikde nejdete ale necháte bežať motor cca 10 min. Mnoho ľudí to tak robí.
Nenastáva tu skôr opačný efekt, keďže je motor nedostatočne zohriaty? Nebolo by lepšie baterku radšej vybrať (keď viem, že pár dní nikde nepôjdem)?
Ako to robíte vy?
Usporiadat
anonym222 anonym222

anonym222 je offline (nepripojený) anonym222

Keď je tu už takáto téma, mám jednú otázku: Automobiloví odborníci vraj hovoria, že batériu v aute treba vymeniť za novú po 4, max. 5 rokoch. Pred zimou jej vraj treba venovať zvýšenú pozornosť.
Ja mám však v svojom aute batériu už 12 rokov. Nikdy som s ňou nič nerobil. Nikdy som ju nedobíjal, nedolieval, nevyberal, nezohrieval. Jazdím takmer denne, avšak veľmi krátku trasu. Batéria za celý ten čas ani raz nezaváhala. Dokonca ani v týchto silných mrazoch nemám absolútne žiadny problém naštartovať. Auto štartuje vždy na prvý pokus.
Moja otázka teda znie: Klamú nás títo odborníci, je to súčasť marketingu, alebo mám iba jednoducho šťastie? Podľa doporučenia týchto odborníkov by som mal mať v svojom aute už tretiu batériu a o chvíľu by som ju mal meniť za už štvrtú.
0 0
Indeed Indeed

Indeed je offline (nepripojený) Indeed

to anonym 222

su vydarené a nevydarené výrobky

Tvoja bateria je vydarený výrobok, štatisticky to vychádza tak 1:100 a rovnako aj v opačnom prípade

v každej serii vyrobkov sa nájdu aj nefuknčne vyrobky od nova tiež v takomto pomere, aj keby bola neviem aká kontrola kvality

čísla jednoducho nepustia
0 0
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Asi si dieťa šťasteny. :-) Myslim si však, že tu sa prejavuje stará dobrá kvalita. :-)
Odborníci neklamú, lebo tie súčasné skutočne vydržia len toľko.
0 0
Indeed Indeed

Indeed je offline (nepripojený) Indeed

peton Pozri príspevok
Asi si dieťa šťasteny. :-) Myslim si však, že tu sa prejavuje stará dobrá kvalita. :-)
Odborníci neklamú, lebo tie súčasné skutočne vydržia len toľko.
Asi za 30 rokov, čo sa zaujimam o motorizmus som počul o max.životnosti baterie 8 rokov.
0 0
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Indeed Pozri príspevok
Najradšej som ked vidím typka ako sadne do studeneho auta a ihned ako naštartuje vyrazí do premávky...
Pridavam sa k "typkom". Ale poviem Ti, že tiež som robieval tak, že som najprv naštartoval motor, oškrabal všetky okná, až potom som z miesta odišiel. To len do času kým som nedostal "lekcie" od fundovanejších a nepreštudoval návod ako správne štartovať. Spôsob štartovania teda jeho správnosť či nesprávnosť nemožno zovšeobecňovať nakoľko každé auto je iné a má výrobcom zadefinované hodnoty a podmienky užívania. Takže hor sa do štúdia návodu a zistíš, či ide len o plytvanie benzínu (nafty) alebo to má aj iný význam.
0 0
Indeed Indeed

Indeed je offline (nepripojený) Indeed

peton Pozri príspevok
Pridavam sa k "typkom". Ale poviem Ti, že tiež som robieval tak, že som najprv naštartoval motor, oškrabal všetky okná, až potom som z miesta odišiel. To len do času kým som nedostal "lekcie" od fundovanejších a nepreštudoval návod ako správne štartovať. Spôsob štartovania teda jeho správnosť či nesprávnosť nemožno zovšeobecňovať nakoľko každé auto je iné a má výrobcom zadefinované hodnoty a podmienky užívania. Takže hor sa do štúdia návodu a zistíš, či ide len o plytvanie benzínu (nafty) alebo to má aj iný význam.
Je to diskutabilné, nechcel som zachadzat do technických detailov, no vidim,že mi nič ine nezostava.

Teda motor tvorí kľukové ustrojenstvo s piestami uložené v bloku motora,ktorý je chladený vodou,nad piestami je hlava valcou v ktorej su uložená vačková hriadeľ s ventilmi /manažment motora/tiež chladená vodou.

Čo sa stane ked začneme štartovať ? Všetko toto ustrojenstvo sa musí v rekordne krátkom čase dostať do pohybu a nie hocijakého pohybu , ale z napoly stuhnutého stavu bez mazania do otáčok cca 1500/min. To je jedna vec.
Ďalšia vec , ked sa nad valcom zapáli zmes tak v zlomku sekundy sa vytvorí teplota okolo 1000°C,material musí prejsť extremne rychlym zohrievaním,preto sú piestne kružky uložené pružne a piest má určitu voľu vo valci,
preto treba určitý čas aby valec,piest a krúžky vymedzili svoje vole zahrievaním a až potom,po niekoľkých minutach možno motor zaťažovať jazdou.
Inak jazda so studeným motorom,má za nasledok predčasné opotrebenie valcov a piestných krúžkov, u preplńaných dieslových motorov hrozí prasknutie hlavy valcov, nasledkom nevyrovnania extremnych teplotných pomerov vo valci pri zaťažení studeného motora.
To platí teraz ked teploty padajú hlboko pod bod mrazu, v letných podmienkach samozrejme, možno po naštartovaní ihned jazdiť.
0 0
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Veď ja sa nehádam. :-)
0 0
Jurivo Jurivo

Jurivo je offline (nepripojený) Jurivo

Ja som mal tiež v aute (benzín) 12 ročnú baterku, ešte pôvodnú od výroby, ale tohto roku už doslúžila a nahradila ju nová. Som zvedavý ako dlho vydrží.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Auto som dal do šrotu , takže ma toto až tak netrápi. Ale v polemike zimný štart - odchod okamžite/zohrievať na mieste je pravda niekde uprostred. To, že radia, aby sa vozidlo nezohrievalo na mieste, ale aby sa ihneď "vyrazilo" na cestu je malá nepresnosť. Vozidlu (chladeného vodou/mnemrzkou) stačí cca 2-3 min, aby nebolo úplne zamrznuté, ale malo dostatočnú teplotu. Po tých 2-3 min sa totiž v bloku motora vytvorí dostatok tepla na to, aby chladivo začalo kolovať "malým" chladiacim okruhom - a vtedy sa môže pohnúť - ovšem nie alá rallye jazdec - ale prekne pijánko - pomaly. Teplota prevodov je totiž ešte dosť nízka (olej je dosť stuhnutý na premazávanie), no pomalým zaťažovaním prevodu sa aj toto mazivo zohreje a plní svoju úlohu.
Ten, čo 10 minút zohrieva motor - teplota agregátu síce je OK, ale prevody (stuhnuté, slabo mastené) - tie potom dostanú poriadny záber, pretože motor už môže ísť naplno.

Preto môj názor (osobný) - zlatá stredná cesta - niekde medzi 0 min a 10 min - skôr sa prikláňam k hodnote 2-3 min (to je akurát doba, keď si sadneš, naštaruješ, zapneš pásy, prípadne spustíš okienko, aby sa nezahmlievalo a pomaly sa pohneš. Tak som to robil ja - ostatní môžu používať svoj spôsob.

A k batériám - tiež som za 22 rokov veku auta mal len 3 batérie - prvá odišla po 3 rokoch (tá bola dodaná s tragačom ) druhá vydržala 8 rokov, tretia 11 rokov.
0 0
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

misoft Pozri príspevok
Auto som dal do šrotu , takže ma toto až tak netrápi. Ale v polemike zimný štart - odchod okamžite/zohrievať na mieste je pravda niekde uprostred. To, že radia, aby sa vozidlo nezohrievalo na mieste, ale aby sa ihneď "vyrazilo" na cestu je malá nepresnosť. Vozidlu (chladeného vodou/mnemrzkou) stačí cca 2-3 min, aby nebolo úplne zamrznuté, ale malo dostatočnú teplotu. Po tých 2-3 min sa totiž v bloku motora vytvorí dostatok tepla na to, aby chladivo začalo kolovať "malým" chladiacim okruhom - a vtedy sa môže pohnúť - ovšem nie alá rallye jazdec - ale prekne pijánko - pomaly. Teplota prevodov je totiž ešte dosť nízka (olej je dosť stuhnutý na premazávanie), no pomalým zaťažovaním prevodu sa aj toto mazivo zohreje a plní svoju úlohu.
Ten, čo 10 minút zohrieva motor - teplota agregátu síce je OK, ale prevody (stuhnuté, slabo mastené) - tie potom dostanú poriadny záber, pretože motor už môže ísť naplno.

Preto môj názor (osobný) - zlatá stredná cesta - niekde medzi 0 min a 10 min - skôr sa prikláňam k hodnote 2-3 min (to je akurát doba, keď si sadneš, naštaruješ, zapneš pásy, prípadne spustíš okienko, aby sa nezahmlievalo a pomaly sa pohneš. Tak som to robil ja - ostatní môžu používať svoj spôsob.

A k batériám - tiež som za 22 rokov veku auta mal len 3 batérie - prvá odišla po 3 rokoch (tá bola dodaná s tragačom ) druhá vydržala 8 rokov, tretia 11 rokov.
Misino, aj ja takvytasím fáro z garáže...dobre dobre mám tam len -2, ale v robote teraz býva aj vonku, tak pár krát nažhavím, lebo nie je to úplne brnk ako sa mojim uchálom páči, ale čo už hlavne že mám kúpené nové žhaviče sú v obyvke v sáčku na gauči
0 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

Indeed Pozri príspevok
Je to diskutabilné, nechcel som zachadzat do technických detailov, no vidim,že mi nič ine nezostava.

Teda motor tvorí kľukové ustrojenstvo s piestami uložené v bloku motora,ktorý je chladený vodou,nad piestami je hlava valcou v ktorej su uložená vačková hriadeľ s ventilmi /manažment motora/tiež chladená vodou.

Čo sa stane ked začneme štartovať ? Všetko toto ustrojenstvo sa musí v rekordne krátkom čase dostať do pohybu a nie hocijakého pohybu , ale z napoly stuhnutého stavu bez mazania do otáčok cca 1500/min. To je jedna vec.
Ďalšia vec , ked sa nad valcom zapáli zmes tak v zlomku sekundy sa vytvorí teplota okolo 1000°C,material musí prejsť extremne rychlym zohrievaním,preto sú piestne kružky uložené pružne a piest má určitu voľu vo valci,
preto treba určitý čas aby valec,piest a krúžky vymedzili svoje vole zahrievaním a až potom,po niekoľkých minutach možno motor zaťažovať jazdou.
Inak jazda so studeným motorom,má za nasledok predčasné opotrebenie valcov a piestných krúžkov, u preplńaných dieslových motorov hrozí prasknutie hlavy valcov, nasledkom nevyrovnania extremnych teplotných pomerov vo valci pri zaťažení studeného motora.
To platí teraz ked teploty padajú hlboko pod bod mrazu, v letných podmienkach samozrejme, možno po naštartovaní ihned jazdiť.
prepáč, ale určite nemáš pravdu, to je nezmysel pri moderných Td..
http://www.turba.sk/jazdenie-turbo-motorom.htm
0 0
Nokerla Nokerla

Nokerla je offline (nepripojený) Nokerla

anonym222 Pozri príspevok
Keď je tu už takáto téma, mám jednú otázku: Automobiloví odborníci vraj hovoria, že batériu v aute treba vymeniť za novú po 4, max. 5 rokoch. Pred zimou jej vraj treba venovať zvýšenú pozornosť.
Ja mám však v svojom aute batériu už 12 rokov. Nikdy som s ňou nič nerobil. Nikdy som ju nedobíjal, nedolieval, nevyberal, nezohrieval. Jazdím takmer denne, avšak veľmi krátku trasu. Batéria za celý ten čas ani raz nezaváhala. Dokonca ani v týchto silných mrazoch nemám absolútne žiadny problém naštartovať. Auto štartuje vždy na prvý pokus.
Moja otázka teda znie: Klamú nás títo odborníci, je to súčasť marketingu, alebo mám iba jednoducho šťastie? Podľa doporučenia týchto odborníkov by som mal mať v svojom aute už tretiu batériu a o chvíľu by som ju mal meniť za už štvrtú.
Takze takto:
Pokial nemas s aku nejaky problem, tak nevidim dovod ju menit. Pred zimou a po zime sa odporuca skontrolovat stav baterie a ci ju netreba pripadne dobit.
Podla tvojho popisu mas benzinove auto s malou kubaturou.
Ten kto Ti povedal, ze treba menit aku po 4-5 rokoch, zrejme predava baterie
Vacsina ludi si baterku do rezervy nekupi a vymeni ju az vtedy, ked uz sa neda nastartovat. Keby si ju kontrolovali 2x rocne, tak na 99% ludi nikdy nezaziju ked auto nenaskoci. Ja sa zaoberam bateriami uz x rokov a sam si bateriu kontrolujem, aby ma nenechala v stichu ked to najmenej cakam.
Pred dovolenkou som ju vymenil za novu, aj ked ziadny problem s nou nebol, ale tester mi ukazal ucinnost 53%. Mozno by fungovala este dalsi rok, ale ako som pisal, nechcel som riskovat. Kamarati sa mi cudovali, ze preco som to menil, ked fungovala..... teraz ked su mrazy, tak pochopili, lebo ani jeden nenastartoval
0 0
Nokerla Nokerla

Nokerla je offline (nepripojený) Nokerla

Indeed Pozri príspevok
Asi za 30 rokov, čo sa zaujimam o motorizmus som počul o max.životnosti baterie 8 rokov.
ja sa stretavam s bateriami nad 10 rokov skoro bezne.
0 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

nokerla,
a čo si mám konrolovať na baterka ? ja som ju kúpil ako bezúdržbovú ?
0 0
Nokerla Nokerla

Nokerla je offline (nepripojený) Nokerla

neviem ci ju mas bezudrzbovu....pozri ci ma na vrchu 6 otvorov. Ak nema, tak je bezudrzbova.
Kontroluje sa stav nabitia t.j. ze zmerias napatie na svorkach, pripadne skontrolujes cez otvory ci netreba doliat destilovanu vodu.
Na odborne premeranie potrebujes tester na autobaterie...ten Ti zmeria aky ma bateria vykon.
Napatie na svorkach by malo byt 12,5-12,8V ak ma menej, treba ju nechat dobit.
Uplne vybitie baterie sa povazuje ked je napatie 10,5V a menej.
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
Nokerla Pozri príspevok
neviem ci ju mas bezudrzbovu....pozri ci ma na vrchu 6 otvorov. Ak nema, tak je bezudrzbova.
Kontroluje sa stav nabitia t.j. ze zmerias napatie na svorkach, pripadne skontrolujes cez otvory ci netreba doliat destilovanu vodu.
Na odborne premeranie potrebujes tester na autobaterie...ten Ti zmeria aky ma bateria vykon.
Napatie na svorkach by malo byt 12,5-12,8V ak ma menej, treba ju nechat dobit.
Uplne vybitie baterie sa povazuje ked je napatie 10,5V a menej.
...ale tá tiež odíde ......bez údržby ....
0 0
Nokerla Nokerla

Nokerla je offline (nepripojený) Nokerla

Ano aj ta moze odist.
Bezudrzbova znamena, ze do baterie netreba dolievat destilovanu vodu.
0 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

Nokerla Pozri príspevok
neviem ci ju mas bezudrzbovu....pozri ci ma na vrchu 6 otvorov. Ak nema, tak je bezudrzbova.
Kontroluje sa stav nabitia t.j. ze zmerias napatie na svorkach, pripadne skontrolujes cez otvory ci netreba doliat destilovanu vodu.
Na odborne premeranie potrebujes tester na autobaterie...ten Ti zmeria aky ma bateria vykon.
Napatie na svorkach by malo byt 12,5-12,8V ak ma menej, treba ju nechat dobit.
Uplne vybitie baterie sa povazuje ked je napatie 10,5V a menej.
dakujem, na svorkách mám 12,9 - 13,1 - mne sa to dá skontrolovať cez poplašné ....vodu naštastie nemám kam dolievať,,ale aj tak som včera nevedel naštartovať, ale to bola " 100% nafta zo zimným aditívum z SHELL...o 20 centov/L drahšia ako malé pumpy...
0 0
KoxXxo KoxXxo

KoxXxo je offline (nepripojený) KoxXxo

Citát z manuálu:
Jízda na plný plyn nebo zahřívání motoru
ve volnoběžných otáčkách zvyšují
opotřebení, spotřebu paliva, obsah
škodlivin ve výfukových plynech a hluk.
Po nastartování motoru se co nejdříve
rozjeďte.
0 0
Nokerla Nokerla

Nokerla je offline (nepripojený) Nokerla

KoxXxo,
ano ale je dobre pockat 10-15 sekund aby sa zacalo mazat aj turbo.

bjuty smis
Pri naftovom motore je viac dolezitych veci, ktore zarucuju dobry start, nez u benzinoveho motora.
Vstreky, palivove cerpadlo, nafta, bateria, zhavice.... ak nejaka tato cast nie je v 100% stave, mozu byt pri startovani problemy.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať