Zavrieť

Porady

reklamácia

Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať na nevybavenú reklamáciu do 30 dní. Odniesli sme mikrovlnku 30.12.2011, ktorá sa pokazila do obchodu a dodnes sa neozvali. Máme nárok na vrátenie peňazí keď sa do 30 dní neozvali? Myslím si, že áno, no neviem na aký zákon sa odvolať. Neboli tam veľmi príjemní, tak pre istotu...
Vopred ďakujem
Usporiadat
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

reklamácia je možno aj vybavená v limite.......Ty si sa ako zaujímala o výsledok?
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
ivreka ivreka

ivreka je offline (nepripojený) ivreka

nechali sme číslo a mali nám zavolať
0 0
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

ivreka Pozri príspevok
nechali sme číslo a mali nám zavolať
aha,takže Ty si sa nezaujímala....len čakala,že reklamačná doba uplynie a budú Ti vrátené peniaze...
0 0
ivreka ivreka

ivreka je offline (nepripojený) ivreka

nie sme z toho istého mesta a oni nám na seba nenechali telefonický kontakt... možno aj je, boli by sme radi... no píšem, že pre istotu...
0 0
kopretinka kopretinka

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

ivreka Pozri príspevok
nie sme z toho istého mesta a oni nám na seba nenechali telefonický kontakt... možno aj je, boli by sme radi... no píšem, že pre istotu...
predsa si dostala nejaký reklamačný list a na ňom majú byť uvedené všetky údaje o predávajúcom a okrem toho existuje telefónny zoznam http://telefonny-zoznam.sk-online.sk/
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
0 0
Mgr.Shrek Mgr.Shrek

Mgr.Shrek je offline (nepripojený) Mgr.Shrek

právnik, ktorého baví právo =D ...viac
Je najmä v záujem predávajúceho, aby vybavil reklamáciu zákonným spôsobom, inak má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci nemusí vyvolávať, či chodiť navštevovať. Toto má za úlohu predávajúci.
Naposledy upravil Mgr.Shrek : 03.02.12 at 09:35
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Je povinnosťou predajcu (teda toho, kto prijal reklamáciu) najneskôr do 30 reklamáciu vybaviť. T.z. že je tiež povinný (najmä ak reklamujúci dá na seba akýkoľvek kontakt) oznámiť, či je, alebo nie je reklamácia vybavená (ten druhý prípad už dáva právo reklamujúcemu na odstúpenie zmluvy a vrátenie peňazí).
Nikde nie je stanovené, že reklamujúci sa musí zaujímať o priebeh a postup reklamácie!



Reklamácia nebola vybavená do 30 dní - zober reklamačný protokol a žiadaj kúpnu cenu späť. A nedať sa iným odbiť.

kopretinka dala odkaz (ten druhý) a z neho:
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Ahojte,
nechcem zakladať novú tému, tak to pridám sem.
V oktobri min.roku som kúpila cestovnú rýchlovarnú kanvicu zn. ETA. Asi po polroku používania mi pri zapnutí začala dymiť. (samozrejme, nezapla som ju bez vody - to len pre tých, ktorí by si chceli rypnúť).

Dňa 19.4.2012 som ju odniesla do predajne, v ktorej som ju kúpila - na reklamáciu. Dňa 15.5.2012 mi predajňa oznámila sms-kou, že reklamácia je vybavená opravou tovaru. Dnes mi prišiel doporučený list z predajne (vystavený 18.5.2012), v ktorom mi oznamujú tiež vybavenie reklamácie opravou tovaru. List prišiel po lehote na vybavenie reklamácie (30 dní). Môžem z tohto dôvodu žiadať o odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí ? Zn.ETA už nedôverujem, pretože keby som sa nebola zdržiavala v kuchyni po zapnutí rýchlovarnej kanvice, mohlo dôjsť k požiaru.

Ďakujem za názory a rady.
Naposledy upravil veronikasad : 21.05.12 at 07:07
0 0
draik draik

draik je offline (nepripojený) draik

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Zdá sa, že to stihli.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

draik Pozri príspevok
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Zdá sa, že to stihli.
Písomnú výzvu som prevzala dnes - aj tak to stihli ? (reklamácia uplatnená 19.4., dnes je 21.5.). Alebo sa za písomnú výzvu považuje aj sms-ka ?
0 0
Letko Letko

Letko je offline (nepripojený) Letko

...letom-svetom...
List vystavili 18. 5., reklamovala si 19. 4. - mne to vychádza tak, že to stihli.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Letko Pozri príspevok
List vystavili 18. 5., reklamovala si 19. 4. - mne to vychádza tak, že to stihli.
dôležitý je dátum vystavenia, alebo prevzatia listu ?
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Pokiaľ si nechala aj telefonický kontakt, tak aj SMS sa považuje za oznámenie a výzvu na prevzatie výrobku. Veď ťa kontaktovali. To, že si si dala na čas prevziať papier, nič nemení na tom, že to včas oznámili.
Odstúpenie od zmluvy nemá žiadny právny základ.

BTW: pokiaľ by si operovala tým, že si SMS nedostala - oni si vytiahnú výpisy hovorov a dátových komunikácii a tvoje tel. číslo tam vyskočí - dôkaz, že ťa informovali.

BTW2: na reklamačnom protokole je dátum, do kedy má byť reklamácia vybavená. Pokiaľ výrobok po reklamácii je v predajni a oni ti to oznámia, máš si po to ísť. Predajňa do určeného dátumu uschováva tvoj tovar, po tomto dátume ti už môžu aj účtovať "skladné" (nerobia to, ale môžu). Reklamačný protokol je zároveň dokladom na prevzatie výrobku po reklamácii - veď je tam číslo, názov výrobku, niekedy aj výrobné číslo (to aby ti nedali cudzie).
Naposledy upravil misoft : 21.05.12 at 09:28 Dôvod: doplnenie myšlienky
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

misoft Pozri príspevok
Pokiaľ si nechala aj telefonický kontakt, tak aj SMS sa považuje za oznámenie a výzvu na prevzatie výrobku. Veď ťa kontaktovali. To, že si si dala na čas prevziať papier, nič nemení na tom, že to včas oznámili.
Odstúpenie od zmluvy nemá žiadny právny základ.
Ano nechala som tlf.kontakt, pracovníčka ktorá reklamáciu prijímala mi povedala, že mi príde sms. Minulý týždeň som sa nedostala do predajne, preto ma dnes ten list trochu prekvapil.
priznám sa, nečakala som opravu kanvice, kúpila som si medzitým novú inej značky. Lebo ten kúdel dymu a smrad v byte by som už zažiť nechcela.
0 0
Letko Letko

Letko je offline (nepripojený) Letko

...letom-svetom...
veronikasad Pozri príspevok
dôležitý je dátum vystavenia, alebo prevzatia listu ?
Keby si bola odcestovaná na dva týždne a prevzala si list v posledný deň na pošte, čo myslíš, ktorý dátum by bol dôležitý, prevzatia alebo odoslania?
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Letko Pozri príspevok
Keby si bola odcestovaná na dva týždne a prevzala si list v posledný deň na pošte, čo myslíš, ktorý dátum by bol dôležitý, prevzatia alebo odoslania?
Prevzatia, ak by mu nepredchádzala sms-ka. Ide mi len o to, či za "prevzatie" sa považuje aj sms.
0 0
Letko Letko

Letko je offline (nepripojený) Letko

...letom-svetom...
Neviem, či sa považuje aj sms.

Ohľadom listu mi logicky vychádza dátum odoslania (pečiatka na obálke). Neviem si predstaviť, keby som bol predajca a poslal zákazníkovi list po 3 týždňoch od prevzatia reklamácie o jej ukončení a on by si list prevzal o 2 týždne a bola by to moja chyba, že si list neprečítal do 30 dní od podania reklamácie a ako predajca by som mu musel vyplatiť cenu tovaru + by mi ostal použitý tovar.

A čo keby si list nikdy neprevzala, čia by to bola chyba?

Prepáč, že vŕtam, len mi to príde takto logické a ak máš pravdu ty a vieš mi to vysvetliť, rád sa nechám opraviť.

Ono aj telefón ti mohol nikto ukradnúť a ty si nemohla naďalej používať uvedené telefónne číslo.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

misoft Pozri príspevok
Pokiaľ si nechala aj telefonický kontakt, tak aj SMS sa považuje za oznámenie a výzvu na prevzatie výrobku. Veď ťa kontaktovali. To, že si si dala na čas prevziať papier, nič nemení na tom, že to včas oznámili.
Odstúpenie od zmluvy nemá žiadny právny základ.

BTW: pokiaľ by si operovala tým, že si SMS nedostala - oni si vytiahnú výpisy hovorov a dátových komunikácii a tvoje tel. číslo tam vyskočí - dôkaz, že ťa informovali.

BTW2: na reklamačnom protokole je dátum, do kedy má byť reklamácia vybavená. Pokiaľ výrobok po reklamácii je v predajni a oni ti to oznámia, máš si po to ísť. Predajňa do určeného dátumu uschováva tvoj tovar, po tomto dátume ti už môžu aj účtovať "skladné" (nerobia to, ale môžu). Reklamačný protokol je zároveň dokladom na prevzatie výrobku po reklamácii - veď je tam číslo, názov výrobku, niekedy aj výrobné číslo (to aby ti nedali cudzie).
misoft, so všetkým čo si doplnil súhlasím. Vybavenie reklamácie som "nenaťahovala" úmyselne, jednoducho som minulý týždeň nemala čas tam ísť. Ak sms-ka je dostatočným dokladom o vybavení, prečo sa firma istila zaslaním doporučeného listu, ktorý prišiel po 30 dňoch ?
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Musím to uviesť na správnu mieru:
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
.
Vybavením reklamácie sa považuje aj to, že výrobok je opravený a dodaný na miesto uplatnenia reklamácie - obchod oznámi - to je z ich strany všetko. Že zákazník je "vych*aný" a aj po oznámení si počká mesiac - tak to pozor - reklamácia je vybavená, len zákazník na to kašle.

BTW: ak sa to niekomu nepáči - kontakt http://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi (ale SOI to v takom prípade zamietne - pretože všetko bolo splnené, len zákazník sa "pozabudol")
0 0
Letko Letko

Letko je offline (nepripojený) Letko

...letom-svetom...
Písomný doklad o vybavení reklamácie je predávajúci povinný vydať najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Všimni si slovo VYDAŤ.

Celé nájdeš tu:
http://www.soi.sk/sk/Poradna/Rady-spotrebitelovi.soi
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať