viky172
Potrebujelm poradiť. Mala som sa zúčastniť školenia cez jednu nemenovanú firmu. Školenie bolo gratis, bolo však nutné uhradiť pobyt v hoteli Logické. 5 dní pred termínom som z dôvodu súrneho vycestovania oznámila firme, že sa školenia nemôžem zúčastniť Ako oznámila? Písomne, telefonicky? Mejlom?. Firma však trvá na zaplatení pobytu v hoteli Firmanie je majiteľom hotela, nemá čo žadať zaplatenie neexistujúceho pobytu. Kontaktovala som hotel Rozumné!. Pracovníčka hotela mi oznámila, že rezerváciu nie je problém zrušiť, akurát však na moje meno žiadnu rezerváciu nemá A teraz vyšla pravda najavo!. Opätovne som kontaktovala firmu. oznámili mi, že hotel je rezervovaný na meno firmy rezervácia sa vždy dá upraviť a oni požadujú zaplatenie sumy, nakolko vraj objednávka bola záväzná a nedá sa stornovať všetko sa dá stornovať. príde mi nemiestne platiť 180 € za služby, ktoré nevyužijem, najmä ak zo strany hotela nie je žiadny problém rezerváciu stornovať. Ako mám postupovať ďalej ? / OZ, ktorý ma tam nahlásil, mi dal jasne pocítiť, že pokial to neuhradím ja, on bude musieť tento poplatok vyplatiť zo svojich peŇazí, nakolko mi dôveroval. Mám teda hrať obeť alebo s prepáčením sviňu, To druhé!l?
Jednoducho: nezaplať, nakoľko si službu nepoužila, resp. nevyužila a zo strany firmy by to bol neopravnéný majetkový prospech. Firme tiež oznám, že hotel (po tvojom zisťovaní) bol ochotný objednávku (rezerváciu) upraviť, resp. zrušiť, takže tvrdenia firmy o "záväznosti" sú z ich strany zavádzajúce.
A nakoniec im oznám, že pokiaľ budú i naďalej vyžadovať niečo neoprávnene, budeš sa brániť všetkými právnymi prostriedkami (a prípadne i žalobou na nich) a neoficiálne, že nebudeš ich firmu odporúčať iným záujemcom (prídu o kšefty).
Toto je staronová praktika niektorých tiežpodnikateľov - zaplať, lebo toto a hento, ale služby sa nesplnia a peniaze pýtajú.